וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכירי עיריית עפולה חגגו במסעדה על חשבון התושבים"

קובי דוד

17.5.2012 / 13:40

הארוחה החגיגית, בה השתתפו בכירים בעירייה, מומנה מכסף שנאסף על ידי תלמידים לפעילות חינוכית בפורים - כך לפי תלונה במשטרה נגד סמנכ"ל החינוך. העירייה: "הכל בתום לב"

מבוכה גדולה בעיריית עפולה: סמנכ"ל אגף החינוך, שמעון אמויאל, הזמין את ראש העיר, אבי אלקבץ ,יחד עם מספר לא קטן של עובדי עירייה, לחגוג במסעדה בעיר. כאשר הגיע החשבון עבור הארוחה החגיגית, על סך 900 שקלים, החליטו הבכירים לשלמם עבורו באמצעות מהכסף שנותר ממגבית שערך תלמיד בעיר עבור פעילות חינוכית שהתקיימה בחג פורים האחרון.

הפרשה נחשפה בסוף השבוע האחרון והסעירה את תושבי העיר. בין התושבים היו גם כאלה שמתחו ביקורת נוקבת על התנהלות אגף החינוך והעומד בראשו, האמונים על רווחת ילדי העיר. אתמול (שני) החליט תושב העיר לשים סוף לפרשה. הוא הגיש תלונה בתחנת משטרת עפולה נגד סמנכ"ל אגף החינוך בחשד לאי סדרים כספיים בקופת העירייה. תחנת עפולה אישרה את קבלת הפרטים, והעבירה את התיק להמשך טיפול של מחלק הונאה מחוז צפון.

לא מעט זמן חלף מחג פורים האחרון, אלא שרק עכשיו מתבהרת התמונה האמיתית שחושפת את הפרטים המביכים על הנציגים הבכירים בעיריית עפולה. לאור השתלשלות האירועים, התקיימה בתחילת השבוע ישיבת מועצה בהולה שלא מן המניין על מנת לדון בבעיה. ראש העיר, שהוזמן לאותה ארוחה חגיגית, ציין כי מדובר בטעות שנעשתה בתום לב, והנושא נמצא בטיפול.

"מדובר באירוע שנעשה בתום לב"

חברי מועצה מהאופוזיציה לא היו מוכנים לעבור על כך בשתיקה. "מדובר במעשה חמור מהמדרגה הראשונה. אנחנו כהורים לילדים שילמנו חמישה שקלים כדי שילדינו יוכלו להשתתף בחגיגות פורים, אלא שלאחר זמן מה נודע לנו שאת יתרת הכסף שנותרה בזבז סמנכ"ל החינוך על מסעדה", סיפר חבר המועצה בשיחה עם וואלה! חדשות.

הורים לתלמידים מעפולה שנחשפו לסיפור, טענו שככל הנראה לא מדובר בפעם הראשונה בה נעשה שימוש לא ראוי ומזלזל בכספם. "אני לא יודע מי מפקח על אותם כספים שמגיעים לקופת העירייה. איך יכול להיות שכספי העירייה מבוזבזים ללא אישור של הגזבר והיועץ המשפטי? מה שעצוב בכל הסיפור הזה, שאם זה לא היה נחשף, אף אחד לא היה יודע מאיפה לעירייה יש כסף מיותר לאכול במסעדות".

סמנכ"ל אגף החינוך בעיריית עפולה מסר בתגובה כי "מדובר בשעות שנעשתה בתום לב. פעלתי בחוסר שקיפות ואני מצר על כך, מיד שנודעה לי על הטעות דאגתי להחזיר את הכסף מכספי האישי. לא הייתה לי כל כוונה אחרת, מלבד לשמח את העובדים שלי שעבדו כל כך קשה כדי לשמח את תושבי העיר. לצערי, האופוזיציה במועצה מנסה להגיע למקומות נמוכים מאוד. אנחנו למדנו מהטעות, זה לא יקרה בשנית".

מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "מועצת העיר החליטה על הקמת ועדת בדיקה, בה מבקרת העירייה, גזבר העירייה והיועץ המשפטי יבדקו את המקרה לעומק, ימליצו המלצותיהם, ויכתבו נהלים למניעת הישנות מקרים שכאלה בעתיד. למיטב ידיעתנו, מדובר באירוע שנעשה בתום לב וראש העירייה ימתין עד לתוצאות הבדיקה והמלצות הביקורת. ראוי להדגיש, כי מנהל החינוך ומערכת החינוך בעפולה פועלים רבות למען חינוך ילדינו, כמו גם העדלאידע שהייתה מרשימה, וחבל שאירוע זה מעיב על הפעילות היפה. הנושא ייבדק בשקיפות מלאה ולעומק".

לקריאה נוספת
נבדקת תלונה להטרדה מינית נגד סגן ראש העיר אשדוד
בכירי קריית מלאכי עצורים - ובעירייה שותקים

לפניות לכתב: davidkobi@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully