וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי מטפלות התעללו מינית ונפשית בפגועי נפש

קובי מנדל

16.5.2012 / 20:07

השתיים, תושבות פרדס חנה, הורשעו בניצול מצבם הנפשי הקשה של החוסים על מנת לגרום להם לבצע מעשים מגונים. "השתמשו בהם כאמצעי שעשוע תוך גרימת נזק נפשי כבד"

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום (רביעי) שתי מטפלות, תושבות פרדס חנה המועסקות במוסד שיקומי במרכז הארץ, במגוון עבירות התעללות מינית ונפשית בחוסים במוסד – הסובלים כולם ממצב נפשי קשה. שתי הצעירות, עדי רווח בת ה-24 ואורלי וונדה בת ה-23, הורשעו בגרימת מעשים מגונים ומעשה סדום, תוך ניצול מצבם הנפשי של החוסים על מנת לגרום להם, לכאורה בהסכמה, לבצע מעשים מיניים שונים זה בזה. כמו כן, הואשמו השתיים בהתעללות נפשית ומינית בחסרי ישע.

בפסק הדין, אותו כתב השופט משה גלעד, לצד עמיתיו להרכב השופטים יוסף אלרון ומנחם רניאל, ציין גלעד כי מחוות הדעת שהוגשו לבית המשפט באשר לקורבנות מצטיירת תמונה של מטופלים במצב קוגניטיבי ונפשי קשה מאוד. כל החוסים סובלים מסכיזופרניה, ומטופלים בתרופות נוגדות פסיכוזה ותרופות הרגעה שונות. כמו כן, החוסים מאובחנים כחסרי תובנה למצבם ולסובב אותם, ככאלה שאינם מבחינים בין טוב לרע וכמתקשים ביצירת תקשורת תקינה עם הסובבים אותם.

על פי החלטת השופטים, המסקנה העולה מהראיות היא כי הנאשמות ניצלו את מצבם הנפשי של החוסים ובמקום להגן עליהם, השתמשו בהם כאמצעי שעשוע תוך גרימת נזק נפשי כבד וביזוי קורבנותיהן. בתגובה לטענת המטפלות, לפיה החוסים נהגו באופן מיני ביוזמתם, ענו השופטים כי אין הדבר מצדיק את המעשים וכי גם כאשר התפשטו החוסים בעצמם ונגעו בחוסים אחרים, מתוקף מקצוען כמטפלות היו אמורות השתיים להתמודד עם המעשים ולמנוע אותם.

לקריאה נוספת
אישום: מנהל מוסד גמילה מרחובות אנס מטופלות
16 שנות מאסר למטפל אלטרנטיבי שאנס מטופלות
חשד: נהג הסעות מהמרכז אנס נער מוגבל אותו הסיע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully