וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולצה סוסה פצועה בתל אביב: הסוסה שכבה ברחוב

16.5.2012 / 13:06

בתחילת השבוע חולצה סוסה פצועה מחניה בשכונת נווה שרת, תל אביב. הסוסה שכבה על הקרקע מרוב כאבים. בתום טיפול ושיקום שתעבור באורוות אגודת צער בעלי חיים, תיועד לאימוץ

ביום שני ה-14 במאי 2012 התקבלה קריאה אצל אייל גטניו הסייס ומחלץ בעלי החיים של "אגודת צער בעלי חיים בישראל". מעברו השני של הקו היה ד"ר צבי גלין, מנהל המחלקה הווטרינרית של עיריית תל אביב-יפו, שביקש את עזרתו בחילוץ סוסה השוכבת פצועה ומדממת בחניה בשכונת נווה שרת בתל אביב.

רזון ופצעים חמורים

סוסה מבוגרת פצועה, שחולצה בתל אביב. אגודת צער בעלי חיים בישראל, ספק 500
לא יכלה לעמוד מרוב כאבים. הסוסה שחולצה בתל אביב/ספק 500, אגודת צער בעלי חיים בישראל

גטניו יצא לשכונת נווה שרת, שם מצא את הסוסה שכובה וכאובה, כשפצע מוגלתי מדמם ברגלה. לאחר מאמצים רבים ובעזרת שכנים, הצליח לפנות אותה לאורוות האגודה בקרון להובלת סוסים.

באגודה המתין לה רופא הסוסים ד"ר עמוס קול, שאבחן כי הסוסה מבוגרת מאוד - בת למעלה מ-25 שנים - ומצבה הגופני ירוד מאוד. לדבריו, הסוסה סובלת מרזון, פציעה דלקתית חמורה ברגל האחורית, פצע שהוזנח במשך תקופה ארוכה, והחמיר. הווטרינר ציין שכיוון שהפצע לא טופל, הסוסה רבצה זמן רב כתוצאה מכאבים חזקים ולא יכלה לעמוד. כתוצאה מכך היא סובלת גם מפצעי לחץ רבים בכל גופה. באותו אזור נמצאה צלקת ישנה, מה שיכול להצביע על הזנחה קודמת. הסוסה סובלת גם מפציעה נוספת ברגל הקדמית ומפציעות בגב, שלדברי ד"ר קול נובעות מלבישת אוכף ורתמה שאינם מתאימים. עוד נמצא כי פרסות הסוסה מוזנחות מאוד.

סוסים וחמורים רבים עדיין מוזנחים ברחבי ישראל

סוסה מבוגרת פצועה, שחולצה בתל אביב. אגודת צער בעלי חיים בישראל, ספק 500
עוברת טיפול ושיקום אינטנסיבי. הפצע ברגלה של הסוסה/ספק 500, אגודת צער בעלי חיים בישראל

הרופא, בסיועו של גטניו, טיפל בה באנטיביוטיקה ובמשככי כאבים, ובנוסף ניקו וחיטאו את כל פצעיה. הרופא המליץ על מנוחה והמשך טיפול אנטיביוטי ומשככי כאבים. הסוסה מטופלת באורווה של האגודה, ומקווים שתשתקם.

"לאחר חמש שנים אינטנסיביות, במהלכן חילצה האגודה כ-500 סוסים וחמורים שעברו חיי תופת ועדיין חיים בתת תנאים", אומר אייל גטניו, "חיים בתוך הערים סוסים וחמורים רבים. מחובתנו להמשיך ולפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו, למגר את התופעה הקשה וההתעללות הבלתי נסבלת".

הסוסה מחפשת בית חם

סוסה מבוגרת פצועה, שחולצה בתל אביב. אגודת צער בעלי חיים בישראל, ספק 500
בעליה של הסוסה ויתר עליה/ספק 500, אגודת צער בעלי חיים בישראל

בעליה של הסוסה אותר, ולטענתו קיבל אותה במצב זה. לאור מצבה הקשה, ויתר הבעלים על הסוסה.
לאימוץ הסוסה וסוסים וחמורים נוספים: יש ליצור קשר עם אייל גטניו, סייס האגודה ומחלץ בעלי חיים בטלפון 1599-50-2005, אגודת צער בעלי חיים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully