וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורלב: "אם לא אבחר לראשות המפד"ל - אפרוש"

פנחס וולף

16.5.2012 / 12:34

זבולון אורלב השיק את קמפיין הבחירות שלו לראשות התנועה תחת הסיסמה "אורלב מוביל ת'עניינים", ואמר: "אם נצטרך להעמיד במבחן את הממשלה עם הסדרת המאחזים – נעמיד אותה"

תחת הסיסמה: "אורלב מוביל ת'עניינים", השיק היום (רביעי) ח"כ זבולון אורלב את קמפיין הבחירות שלו לראשות המפד"ל. אורלב נשא דברים, ובחר לפתוח בנושא "חוק הסדרת המאחזים" שהוא יזם. "איני מכיר אפשרות למנוע הריסת מבנים, זולת הסדרה חוקית שלהם. כל הזמן מנסים למצוא פתרונות-דחק כאלו ואחרים. אנחנו מגיעים לרגע האמת ביחס לשכונת האולפנה".

לדבריו, "על פי הבנתי והבנת יו"ר הקואליציה, המועד האחרון שרלוונטי להתחיל בחקיקה זה או בשבוע הבא או בעוד שבועיים. לכן, בהעדר הסכמת ראש הממשלה לאפשר חופש הצבעה לשרים, אנחנו דוחים את ההצבעה מהיום ונחליט מה יהיה בשבוע הבא או בעוד שבועיים, ואז בכל מקרה נביא להצבעה כדי להבהיר לעם ישראל מי מעדיף מניעת הרס יישובים ומי מעדיף דברים אחרים".

מסיבת עיתונאים של זבולון אורלב על מועמדותו ליו"ר מפדל, כנסת, מאי 2012. עומר מירון
"אם הממשלה תיכשל במבחן הסדרת המאחזים, רבים יעלו סימן שאלה באשר להמשך השתתפותנו בממשלה הנוכחית". זבולון אורלב, היום/עומר מירון

"אני מקווה שנגיע להסדרה חוקית, אבל אם נצטרך להעמיד במבחן את הממשלה – נעמיד אותה, ואם היא תיכשל במבחן הזה רבים יעלו סימן שאלה באשר להמשך השתתפותנו בממשלה הנוכחית", המשיך אורלב. "אני לא רואה הבדל גדול בין הרס היישובים הללו לבין הריסת היישובים בגוש קטיף. זה לא חוק עוקף בג"ץ, זה חוק מתקן בג"ץ – ויותר מדויק: חוק מתקן פרקליטות".

בנוגע להתמודדות לתפקיד יו"ר המפד"ל, אמר אורלב כי "לראשונה בציונות הדתית, כלל המתפקדים יבחרו את יו"ר המפלגה לראש מפלגה. ההליך הזה הוא הליך מתקן שיביא לאחדות בציונות הדתית ובתנועתנו. קיימת פעילות מאוד ענפה. הקריאה להתפקד נפלה על אוזניים כרויות. בשלב זה אני מאוד מעודד, גם בקרב הצעירים. אני שמח שזכיתי להיות בין המובילים לעשות מהלך מושכל ואני מאמין שהואיל והתהליך הזה מוסכם, כל חברי הכנסת מחויבים לו ומחויבים לקבל את התוצאות".

"מפלגה זאת לא תכנית ריאליטי"

אורלב עקץ את גם את יו"ר הבית היהודי המכהן, השר דניאל הרשקוביץ, מולו הוא מתמודד. "בשנים האחרונות יש תחושה שהתמכרנו לכוכבים חדשים לראשות הרשימה", אמר אורלב. "מפלגה זאת לא תכנית ריאליטי. זה לא עניין לתחביבים או לעריכת ניסויים על בני אדם. זה דבר יותר רציני ויותר שורשי. אחרי ניסיוני הסתכלתי ימינה ושמאלה וחשבתי שמן הראוי שאתמודד הפעם עד הסוף לראשות המפלגה, ואני מאמין שהניסיון וההישגים שאני מביא אותם לציבור יובילו אותו למסקנה שראוי לבחור בי".

אורלב הביע זעם על גורמים בציונות הדתית המעוניינים להקים מפלגות חדשות, וכינה זאת "ניסיון נואל". עם זאת, לשאלת וואלה! חדשות הוא הבהיר כי אין כוונתו לנפתלי בנט, שהודיע על כוונתו להקים מפלגה יחד עם הרב רונצקי, לפני שנודע שהכנסת לא תפוזר. "היום אנחנו 14 חברי כנסת דתיים-לאומיים בשבע מפלגות, והמשחק בכנסת הוא של מפלגות, לא של ח"כים. אני מתכוון להתמודד רק לראשות המפלגה ואני מתכוון להצליח במועמדות. אם לא, אני מניח שאמצא דרכים אחרות לפעול, לא מהכנסת - ולא אתמודד".

בהתייחס לדיון הציבורי בנושא מציאת חלופה לחוק טל, אמר אורלב כי "הציונות הדתית הוכיחה שאפשר ללמוד תורה ואפשר גם לשרת בצבא. אם אומרים שלימוד התורה שומר על מדינת ישראל, למה הם (החרדים, פ"ו) לא מתפללים לשלומה של המדינה ולשלומם של חיילי צה"ל? למה הם לא מכבדים את יום העצמאות ואת יום הזיכרון?". עוד אמר כי "יש פה מחלוקת אידיאולוגית קשה מאוד, האם מדינת ישראל היא תהליך בהיסטוריה היהודית או שזאת מדינה ככל המדינות? אני סבור ששירות בצה"ל הוא מצווה מן המובחר וככל שהתלמיד מתמיד יותר בלימוד תורה כך חלה עליו חובה גדולה יותר לשרת בצה"ל. אוביל את זה שלומדי התורה ישרתו בצה"ל".

מתנועת צעירי הציונות הדתית "רעננים" נמסר כי "ראשי המפד"ל צריכים להבין שהגיע הזמן להכניס כוחות חדשים לראשות הרשימה, להציל את המחנה ממוות בטוח. לפני שהם יוצאים בהצהרות רשמיות, עליהם לערוך בדיקה מדוע ברחו הצעירים מהמפלגה הגוססת. אנו קוראים למנהיגות השטח לא לחשוש ולהציב אלטרנטיבה מהותית".

לקריאה נוספת
דיווח: "חיים אמסלם שוקל לרוץ עם הבית היהודי"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully