וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לפגישה עם מרקל: ברק פגע במטוסו של נשיא צרפת

15.5.2012 / 19:49

פרנסואה הולנד, שהושבע רק הבוקר לנשיא, לא נפגע באירוע, אך מטוסו נאלץ לשוב לפריז. כעבור זמן קצר, הוא עלה על מטוס חלופי, והוא צפוי לאחר רק בשעה וחצי לפגישה הגורלית

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

הרפתקה בדרך לפגישה המדינית הראשונה: שעות לאחר השבעתו, בעת שעשה את דרכו לגרמניה לצורך פגישה גורלית עם הקנצלרית אנגלה מרקל, נפגע מטוסו של נשיא צרפת החדש, פרנסואה הולנד על ידי ברק, והוא נאלץ לשוב על עקבותיו. על פי מקור בלשכתו, הולנד, שלא נפגע באירוע, לא בזבז זמן ועלה ישר על מטוס חלופי לברלין. הנשיא הטרי צפוי להגיע לפגישתו הראשונה עם הקנצלרית באיחור של שעה וחצי.

במהלך הביקור שיחל בעיכוב קל, יסב הולנד לסעודה עם מרקל, לאחר שיתקבל במשמר כבוד צבאי. לאחר מכן, הוא ימשיך לקומה השמינית במשרדי הקנצלרית לפגישה ראשונה עמה. השניים יקיימו דיון ראשון במסגרת המאמצים להגיע למדיניות כלכלית משותפת להובלת האיחוד האירופי, תוך התחשבות ברעיונותיו של הולנד, הקורא להתנער ממדיניות הצנע של מרקל, שנכפתה על מדינות הגוש. במוקד שיחתם תעמוד בין היתר הקריאה הגוברת באירופה לסלק את יוון מגוש האירו.

הולנד הושבע הבוקר לתפקיד נשיא צרפת בטקס ההשבעה הרשמי שנערך בפריז. הנשיא היוצא, ניקולא סרקוזי, בירך את מחליפו על מדרגות ארמון האליזה, והעביר לו את הקודים הנחוצים להפעלת ארסנל הגרעין של המדינה, ותיקים חשאיים נוספים. לטקס הרשמי בארמון לא הוזמנו אורחים רבים (400 בלבד), וגם ארבעת ילדיו של הולנד לא הגיעו לאירוע, שבסיומו יצאה שיירה בנסיעה איטית בשדרות שאנז אליזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully