וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במשרד המבקר עסק בעבודה נוספת והועבר מתפקידו

רוני לינדר-גנץ

14.5.2012 / 21:06

ממלא מקום מנכ"ל משרד המבקר, בועז ענר, עסק בעבודות פרטיות בתשלום ללא אישור. הוא הועבר מתפקידו, אך ממשיך לכהן כראש חטיבה. היה אחראי על דו"ח בנושא עבודות פרטיות

טלטלה במשרד מבקר המדינה: המשנה וממלא מקום למנכ"ל משרד מבקר המדינה, בועז ענר, הועבר לפני מספר שבועות מתפקידו לאחר שהתגלה כי ביצע מספר עבודות פרטיות בתשלום במקביל לעבודתו במשרד המבקר, מבלי שקיבל אישור לכך. משרד המבקר לא פרסם את הפרשה בציבור.

מדובר בהרצאות שענר העביר במוסדות שונים ובהם אוניברסיטת בר אילן והמרכז הישראלי לניהול. ככל הידוע, בעבר קיבל ענר אישור לעבודות, אך תוקף האישור פג מבלי שענר חידש אותו. את תפקידו כממלא מקום למנכ"ל תפס צבי ורטיקובסקי, ראש היחידה הכלכלית במשרד המבקר.

ענר, 66, עובד כבר 43 שנה במשרד המבקר ובשנה שעברה אף קיבל את אות אביר איכות השלטון לשנת 2011. עד לאחרונה היה העובד הבכיר ביותר במשרד מבקר המדינה ותפקד כמנכ"ל בפועל. הוא נחשב גם למקורב ביותר למבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס. בעקבות הגילוי, שכר לינדנשטראוס את שירותיו של מבקר חיצוני עצמאי שבדק את הפרשה והגיש דו"ח בעניין לפני מספר ימים. למרות העברתו של ענר מתפקידו כמ"מ למנכ"ל, הוא נשאר במשרד וממשיך לעבוד כמנהל חטיבת ביקורת משרדי ממשלה.

מדובר בפרשה שגורמת מבוכה רבה למשרד מבקר המדינה: ענר הוא העובד הבכיר ביותר בגוף האמון על טוהר המידות ומנהל תקין, והוא עצמו אף חתום על הדו"ח השנתי שפורסם לפני כשבועיים ובו תקף את מנהלי בתי החולים איכילוב ושיבא, פרופ' גבי ברבש ופרופ' זאב רוטשטיין, על עבודות פרטיות שביצעו השניים ללא האישורים הדרושים. לדברי עובד במשרד המבקר, "הנושא הוא שיחת היום במשרד – כל העובדים מדברים רק על זה".

"המשרד מתריע על תופעות דומות אך לא עושה מעקב בעצמו"

"זה לא תקין שאדם שעובד בתפקיד כל כך בכיר במשרד מבקר המדינה מבצע עבודות נוספות בלא אישור, קל וחומר כשהוא אדם שבודק אחרים, וקל וחומר כשהוא עצמו חתום על דו"חות ביקורת המוקיעים את התופעה, כמו במקרה של ברבש ורוטשטיין", אומר ד"ר מאיר מאיר גלבוע, לשעבר יועץ המבקר למאבק בשחיתות. לדבריו, "משרד המבקר נותן אישורים לעובדים לעסוק בעבודות פרטיות למשך חמש שנים, אבל אין שום מנגנון שמתריע שתוקף האישור עומד לפוג. משרד המבקר מתריע על תופעות דומות אך לא עושה מעקב בעצמו".

יצוין כי השכר במשרד מבקר המדינה, המשרד הממשלתי היחיד שקובע לעצמו את תקציבו ואת שכר עובדיו, הוא הגבוה במגזר הציבורי: שכרם של עובדים בדרגתו של ענר עומד על כ-48 אלף שקל ברוטו בחודש – גבוה בהרבה משכרו של מנכ"ל משרד ממשלתי שעומד על 37 אלף שקל ברוטו בחודש.

וזו לא הפרשה היחידה שמטלטלת את המשרד: לאחרונה נתפס עובד בכיר נוסף במשרד המבקר, בדרגת סגן מנהל אגף, כשהוא מחבל במכוניות של עובדים אחרים במשרד.

בועז ענר מסר בתגובה כי "עסק בהוראת מקצוע הביקורת בלבד, מעולם לא עמד במצב או חשש לניגוד עניינים, שעות ההוראה היו על חשבון זמנו הפרטי וממילא לא הייתה כל פגיעה בעבודתו השוטפת במשרד מבקר המדינה או חריגה כלשהי מכללי התקשי"ר בנוגע לגובה השתכרותו מהוראה. בעז ענר מסר עוד כי "בתקופה הרלבנטית ובכלל, הקדיש את כל מרצו לקידום עבודת המשרד, עבד בכל שנה מאות שעות נוספות (מעל ומעבר למשרה מלאה), חלק משמעותי מהן ללא כל תשלום או תמורה. העיסוק בהוראת הביקורת תרם תרומה רבה מאד למשרד מבקר המדינה ולשירות הציבורי בכלל; כך מר ענר הנחיל למשרד את מיטב הידע האקדמי וגם הדריך מאות מעובדי המשרד - גם זאת ללא תמורה; יש אף להפנות תשומת לב שלפני מספר חודשים חידש מבקר המדינה את האישור שניתן למר ענר למתן הרצאות באוניברסיטת בר אילן-לשנת הלימודים הנוכחית בלבד. האישור ניתן לאחר בחינה משפטית של היועצת המשפטית ושל המבקר הפנימי ועל יסוד המלצתו של המנכ"ל היוצא שראה בפעילות האקדמית של מר ענר כתורמת למשרד".

משרד מבקר המדינה מסר בתגובה בעניין בועז ענר כי "מבקר המדינה החליט להעביר את דו"ח מבקר הפנים, רו"ח רוזנבלום, לבדיקת גורם חיצוני מוסמך, בכל האמור לגבי ההיבטים המשמעתיים שעולים ממנו וכיצד לטפל בהם. תוך שמיעת השגותיו של מר ענר. משרד מבקר המדינה מדגיש שפעל בעניינים האמורים בנחרצות ועל פי כל הנורמות הקפדניות שמאפיינות אותו. מדובר בטענות נגד שני עובדים מתוך כחמש מאות ושמונים עובדי משרד מבקר המדינה ונציבות תלונות הציבור. בזכות היושרה הגבוהה וההתנהלות המחמירה הנהוגות המשרד המבקר, הוא זוכה לאימון רב לאחוזי תמיכה כה גבוהים בקרב הציבור הרחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully