וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחסות ישראל - מסעדת "סועדים בחשיכה" נפתחה בנפאל

טל שלו

15.5.2012 / 6:00

המסעדה, בו סועדים בחשיכה מוחלטת על מנת להזדהות עם חווייתם של עיוורים, נפתחה לפני שבוע בבירה קטמנדו ביוזמת שגרירות ישראל, במסגרת סיוע לטיפול בבעלי מוגבלויות במדינה

ישראל פותחת לנפאל את העיניים: בשבוע האחרון, נפתחה בקטמנדו, ביוזמת השגרירות הישראלית המקומית, מסעדת "סועדים בחשיכה", בה חווים הסועדים חוויה ייחודית - ארוחה בחושך, במהלכו לא רואים את התפריט, לא רואים את המזון, לא רואים את השולחן ולא רואים את החשבון. היוזמה הישראלית, אליה הצטרף הארגון הנפאלי למען עיוורים, עוררה גל תגובת חיוביות בתקשורת המקומית, ואף העלתה את נושא הקשיים שחווים עיוורים בחייהם לסדר היום.

כל מי שיגיע בשבועיים הקרובים למסעדת "אימגו דיי" בקטמנדו, ייתקל במלצרים עיוורים שמגישים את המנות לסועדים. המסעדה, שמבוססת על מודל שקיים בכמה ערים בעולם, בין היתר גם ביפו - שם ממוקמת מסעדה דומה במרכז "נא לגעת", מספקת חוויה חושית ייחודית לסועד, ומאפשרת לגשר על המרחק בין הרואים לעיוורים - הרואים מאותגרים לראשונה בחייהם לגשש ולאכול ארוחה שלמה בלי לראות דבר. בישראל ביקרו במסעדת הגורמה כבר עשרות אלפי בני אדם, ובשגרירות ישראל בנפאל סבורים שהפרויקט יישא הצלחה גם שם.

בנפאל יש כ-200 אלף עיוורים, אך המודעות הציבורית לקשייהם כבעלי מוגבלויות נמוכה יחסית לעולם המערבי. "בכל מדינה בעולם יש עיוורים, אבל בגלל התנאים הספציפיים בנפאל כמדינת עולם שלישי, הקשיים שלהם אחרים מבישראל והטיפול מורכב יותר", הסביר שגריר ישראל בנפאל, חנן גודר, בשיחה עם וואלה! חדשות. "הציבור שהגיע בימים האחרונים למסעדה הוכה בתדהמה מהחוויה שעבר, ומהתחושה הבלתי אמצעית של איך זה מרגיש להיות עיוור".

לדברי גודר, פתיחת המסעדה היא חלק משורה של אירועים שיזמה השגרירות בחודש האחרון, במטרה לשתף את הידע הישראלי בטיפול ובהתמודדות עם בעלי מוגבלויות ונכויות שונות. בין היתר, אירחה השגרירות שורה של מומחים טיפוליים לסיוע בנושאי התמודדות עם מוגבלויות, ושבוע נוסף הוקדש להקרנת סרטים ישראליים בנושא. בהמשך, על פי גודר, ישנה כוונה גם לשגר משלחות של צוותים רפואיים ישראליים שיבצעו ניתוחי עיניים לאוכלוסייה המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully