וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעוז הצביע על כיסא אחיו הריק: "כאן ישב הרוצח"

גלעד גרוסמן

14.5.2012 / 9:51

מעוז התוודה בעדותו על התמכרותו להימורים, אך אמר שהטענה שרצח את הוריו בגלל חובות מגוחכת. לדבריו, אחיו גילה כשהיו נערים על נטיותיו הפדופיליות. "פחדתי ממנו", טען

קובי נתן

(צילום: קובי נתן, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

"הטענה שרצחתי את הוריי בגלל חובות היא מגוחכת. לא רצחתי את הוריי", כך אמר היום (שני) דניאל מעוז, הנאשם ברצח הוריו נח ונורית, בעדותו הראשונה במשפטו המתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים. לאחר מכן הסתכל לכיוון המקום בו ישב אחיו התאום ניר לפני שיצא מהדיון, והאשים: "הרוצח יושב כאן. הוא יצא מהאולם. זה מגוחך. אני חושב שהמדינה הבינה את זה כבר מזמן. אני חושב שמשטרת ישראל, לו הייתה מבינה בזמן שטעויות נעשו, החקירה הייתה מתארכת ומתבררת מבלי שהיה צורך לעצור אותי".

מעוז עלה הבוקר לראשונה על דוכן העדים, והחל לגולל מול אולם מלא, שכולל את אחותו תמר ואחיו הבכור גיא, את גרסתו. כאמור, אחיו התאום ניר הגיע לבית המשפט, אך יצא מהאולם לפני שהעדות החלה. בתחילת העדות סיפר מעוז בפירוט על התמכרותו להימורים, ולאחר מכן על היחסים עם אחיו.

שלב העדויות במשפט דניאל מעוז. עומר מירון
דניאל מעוז, היום בבית המשפט/עומר מירון

מעוז תיאר את העימות שהיה בינו לבין אחיו ניר, לאחר שניר סיפר שמצא חומר פדופילי במחשב שלו כשהיו נערים. "היום אני יודע שהוא עשה חיפוש, שאני כהדיוט לא יודע לעשות. זה מזכיר חיפוש אחר שהוא עשה", אמר ברומזו לחיפושים במחשב שביצע ניר לאחר הרצח. "חרב עלי עולמי בעקבות הגילוי של הנטיות שלי. היו לי מחשבות אובדניות".

הוא המשיך וסיפר כי אחרי שחרורם מהצבא גילה שניר משתמש בסמים. "לא ידעתי אז מה זה סמים ומה זה הימורים. שאלתי אותו מה הוא עושה, והוא בשיא האדישות סיפר לי שיש לו למעלה עוד כמה 'אצבעות' אם אני רוצה. אמרתי לו שיעשה מה שהוא רוצה, אבל שלא ישתמש בסמים ויחזיק סמים בבית. דרשתי שהוא יוציא את זה מהבית והוא צחק עלי. אמרתי לו שאדבר עם ההורים, ואז הוא תפס אותי ואמר לי שגם לו יש על מה לדבר עם ההורים. זה היה ברור למה הוא התכוון. מאז, כלשונו, הוא מחזיק אותי בביצים. פחדתי ממנו, הרבה שנים הייתי סר למרותו".

מעוז העיד כי סיפר לאחותו תמר על נטיותיו הבי-סקסואליות, אולם הסתיר זאת מהוריו. על הנטיות הפדופיליות רק אחיו ידע, טען. "פחדתי שזה ייוודע. היום איבדתי כל יכולת לחיות חיים נורמליים בישראל. גם אז פחדתי שזה יפגע בי. זאת אחת הסיבות שבגללן עזבתי לחו"ל ושהתרחקתי מהבית. המערכת שלי ושל ניר היתה מאוד מתוחה סביב העניין הזה, וככל שהתרחקנו מערכת היחסים בינינו השתפרה".

שלב העדויות במשפט דניאל מעוז. עומר מירון
"גנב כסף מכספת בבית הוריו". מעוז היום/עומר מירון

הנאשם העיד כי בשבועות שלפני הרצח המצב בין ניר להוריהם היה מתוח, והיו להם מספר שיחות שבהן נאמרו דברים קשים, כולל שיחה כזאת יומיים שלושה לפני הרצח. לאחר מכן סיפר, כי דיבר עם ניר ביום הרצח בעקבות המתיחות. "הוא אמר לי משהו שהיה מפחיד, אבל קיוויתי שזה בבדיחות הדעת. הוא אמר 'אני מסוגל לרצוח אותו (את נח) אני מסוגל להרוג אותו בגלל איך שהוא דיבר אתי'. הוא היה זועם, דיבר על אבא שלי בצורה מאוד תוקפנית. שאלתי אותו אם אני יכול להיות רגוע או אם יש לי מה לדאוג, והוא אמר לי שהוא מתכוון לנסוע להורים כדי לדבר אתם בשקט וליישב את ההדורים".

הוא סיפר כי לאחר השיחה היה מבוהל. "אני מזועזע, נכנסתי לסחרור שלווה בחוסר שינה. לא חשבתי ברור", אמר. לאחר מכן, העיד, ביצע חיפושים שונים באינטרנט "ברוח הדברים" שהתגלו בחקירה, בה התגלה כי חיפש, בין השאר, נושאים על רצח הורים. "חלק מהדברים אני יודע להסביר, אחרים זה סקרנות".

"להגיד שאם הוא חיפש את זה, אז הוא בטח רצח זה עצוב"

לדבריו, שוחח עם ניר בהמשך, וניר אמר לו שהשיחה עם ההורים היתה קשה, "הוא אמר לי שהוא לא מאמין שככה דיברו אליו", טען. לאחר מכן התקשר אל הוריו, והם סיפרו שהם אצל השכנים. "אמרתי להם שאני כנראה מגיע, כדי שיספרו לניר. שקלתי לנסוע אליהם כדי לדבר אתם על מה שקורה עם ניר, אבל לא בתחושה שהם מאוימים".

בניסיון להסביר את החיפושים המחשידים, אמר מעוז כי הם נבעו מפאניקה ובלבול כתוצאה משיחותיו עם ניר, מהפחד ממנו ומכך שלא ישן יומיים בשל ההימורים. השופטים ניסו להבין מה הוא ניסה להשיג באמצעות החיפוש הזה, ומעוז השיב כי "לא עמדה בפניו מטרה". "החיפושים הם לא תולדה של מה שהפרקליטות אומרת", הבהיר, "אלא תולדה של השיחה המדאיגה עם ניר".

כאשר מעוז נשאל מדוע בדק אודות מהימנות של פוליגרף, השיב: "היה ברור לי שאם ניר יעשה משהו אני אהיה החשוד המיידי. ניר אדם מאוד מתוחכם. הוא עשה בתיק הזה פעולות שיחידות מיוחדות עושות". לאחר מכן הוסיף שהיה משוכנע שאם ניר "יעשה משהו", יהיה עליו להסביר מדוע לא פעל למנוע זאת בזמן אמת.

אחד החיפושים שביצע מעוז עסק באיכוני טלפון. מעוז סיפר כי עשה זאת כדי לבדוק האם יוכל לדעת היכן ניר נמצא. השופט צבי סגל ניסה להבין מדוע אם חשש שניר עלול לבצע משהו מסוכן, ניסה לברר איפה אחיו התאום במקום לנסוע להוריו. מעוז השיב כי לא חשש שניר עלול לבצע משהו. בהמשך נשאל מדוע ביצע חיפוש אודות רצח הורים של הומוסקסואלים, ועל כך השיב מעוז כי בדק בנוגע לפשעי שנאה. כאשר השופטים הקשו ושאלו אותו על כך שאמר כי הריב בין ניר להורים כלל לא עסק בהומוסקסואליות, הוא השיב כי היה עייף, בפאניקה, לא חשב באופן רציונאלי והיה תחת איום מתמיד מניר בשל הידע שלו. "לא חשבתי בבהירות, חששתי מהנורא מכל, אבל הוא שכנע אותי שהוא רק הולך לשוחח אתם. בדמיון חשבתי לאיזה כיוון השיחה יכולה ללכת בשל היותו אדם ששש אלי קרב".

"צר לי שבתיק כזה שבאמת אין בו כלום, אז זה מה יש ובזה מתעסקים. להגיד שאם הוא חיפש את זה אז הוא בטח רצח זה עצוב", סיכם מעוז. בתגובה אמר לו השופט סגל: "אתה מסביר את כל החיפושים בחשש להורים. להפיג חשש אפשר בשתי דרכים: או להוציא את ההורים או לנסוע אליהם. אתה לא עשית אף אחד מהדברים האלה". בעקבות כך טען מעוז כי בהתחלה החשש היה קיים אבל לא היה כבד.

"גנבתי כסף מכספת בבית הורי וביימתי שוד"

"הפסדתי 15 אלף שקל בערב אחד של הימורים. זו מחלה קשה ההימורים, אבל רוב החובות היו כתוצאה מהשקעה בעסק שעבד טוב", אמר בהתייחסו להתמכרותו להימורים. לדבריו, הוא נחשף לראשונה לפוקר בעת שהיה בשליחות בארה"ב. "נהנתי מהמשחק מאוד, ואפילו הרווחתי", העיד.

לדבריו, כאשר חזר לישראל והחל ללמוד באוניברסיטה, התחיל להמר באינטרנט והפסיד כמה אלפי שקלים. בהמשך החל להמר בתל אביב, והפסיד כמה עשרות אלפי שקלים. "הכרתי בזה שזאת מחלה ואני מכור", אמר. לטענתו, הוא הלך לטיפול, אולם הדבר לא סייע לו. ההימורים אף עלו לו בנישואיו, לאחר שבניגוד להבטחתו לאשתו, מעד לילה אחד והימר.

הוא העיד עוד כי גנב כסף מכספת בבית הוריו וביים שוד, כדי לממן את הימוריו. לדבריו, הוא גנב 3,000 דולר מהוריו וסיפר כי שני בני מיעוטים שדדו את הכסף באיומים. ביום למחרת, העיד, גילה להוריו את האמת והחזיר את הכסף. מעוז סיפר כי בעת ביצוע השוד לא היה שקוע בחובות כבדים, אולם בהמשך חובותיו לבנקים הגיעו ל-72 אלף שקל.

שלב העדויות במשפט דניאל מעוז. עומר מירון
האחים מגיעים לבית המשפט היום/עומר מירון

לטענתו, הוא לא גנב כדי לכסות את החובות אלא כדי שיהיה לו לו כסף להמר. הוא הוסיף כי תמיד שילם את חובותיו ומעולם לא נשאר חייב, וכי בערב הרצח היה חייב כ-200 אלף שקל לבנקים.

השופטים הקשו על מעוז כאשר העיד כי סיפר למהמרים שונים כי הוריו מתו, חודשים ספורים לפני הרצח. מעוז ציין כי אמר זאת כדי לזכות באמפטיה, אולם השופטים התקשו להבין את ההגיון מאחורי דבריו. "דברים שנראים לך הגיוניים כשאתה מכור לא נראים הגיוניים עכשיו", אמר.

מעוז סיפר שרק בגיל מאוחר, כשכבר היה בהתמחות במשרד עורכי דין, גילה שהוא וניר אחים תאומים. לדבריו, הוא התעמת עם אמו על כך שלא סיפרה להם, והיא אמרה שלא סיפרו כי ניר היה חולה בלידה, ובהמשך כשהיו ילדים והיה ביניהם הבדלים פיזיים בולטים, ניר סבל מהטרדות ומרגשי נחיתות, מה שהפך אותו לאגרסיבי מאוד.

עוד בנושא
פנייה ליועץ: "מנע המשך פגיעה באחיו של דניאל מעוז"
אישום ברצח נגד דניאל מעוז: "האב זעק לעזרה"
התובע במשפט מעוז: "הוא פתח בתחרות רוצח נולד"

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully