וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להרחיב את המאבק בסחר בנשים

גילה גמליאל

14.5.2012 / 6:24

העם היהודי נאנק לפני כ-3,000 שנה תחת שוט העבדות הפרעוני ואף סבל מעול הגלות ומיחסם המתנכר של הגויים במשך 2,000 שנה.

בימינו תופעת הסחר בבני אדם בכלל ובנשים צעירות ובנערות בפרט היא הביטוי המכוער והשכיח ביותר לעבדות. זו עבדות מודרנית. חובתנו המוסרית לפעול נגד עבדות מכל סוג שהוא. נגד סחר בבני אדם, נגד נטילת איברים או סחר בהם, בין שמדובר באזרחי המדינה ובין שמדובר בזרים. בכל שנה נסחרות ברחבי העולם מיליוני נשים לצורכי תעשיית המין המגלגלת מיליארדי דולרים בשנה.

מדובר בהפרה בוטה של זכויות אדם בסיסיות. נשים אלו מגיעות לישראל בדרך-לא-דרך, משונעות כאילו היו חיות משק, רק כדי שימצאו את עצמן, בסופו של דבר, בארץ זרה, חסרות אונים, מעו?נו?ת ומנוצלות נפשית ופיזית, יום יום, שעה שעה. מחקרים מראים כי רוב הנשים המגיעות לזנות נשלטות בכפייה בידי סרסורים ועבריינים המנהלים תעשיות מין ומאלצים אותן לעסוק בזנות בניגוד לרצונן. הסרסורים לוכדים את הנשים - גופנית ורגשית - באמצעות התמכרותן לסמים קשים, ומפעילים כלפיהן שיטות קשות ביותר של טרור מנטלי ואלימות פיזית.

בעבר התייחסו במדינת ישראל לנשים אלה כאל שוהות בלתי חוקיות, ותיקים של סוחרי נשים הסתיימו בהסדרי טיעון. לכן נגזרו עליהם עונשים קלים בצורה משמעותית מעונש המקסימום שנקבע בחוק. בשל כך מדינת ישראל דורגה נמוך בקבוצת המדינות שאינן פועלות למיגור תופעת הסחר בנשים.

להילחם בתופעת הסחר בנשים ללא פשרות

בעקבות הדירוג הנמוך והאיום כי ארה"ב תפסיק את תמיכתה הכספית במדינה, חל שינוי בטיפולה של ישראל בנושא. כיום מדינת ישראל מתקדמת מאוד בחקיקה בתחום המאבק בסחר בנשים. המדינה הבינה כי יש להתייחס אל הנשים האלה כאל בני אדם שזכויותיהם מופרות, ולא כאל שוהות בלתי חוקיות. ממשלת ישראל דואגת כיום לטפל בקורבנות הסחר בנשים ולדאוג לשיקומן הראשוני.

חובתנו המוסרית, כמדינה יהודית דמוקרטית וכמדינה מתקדמת, להילחם בתופעת הסחר בנשים ללא פשרות באמצעות חקיקה ואכיפה.

עלינו לטפל ביד קשה בפושעים שסוחרים בנשים מתוך הבנה שאותם "עשבים שוטים" מדכאים, סוחטים ומטילים אימה על הקורבנות. יש לעשות זאת באמצעות אכיפה וענישה קשה, בדיוק כפי שנהג בית המשפט המחוזי בגזר הדין שניתן לרמי סבן - המכונה על ידי משטרת ישראל "גדול הסרסורים" - אשר שלח אותו ל-18 שנות מאסר.

גזר הדין מעביר מסר ברור לעבריינים - מדינת ישראל לא תהיה סובלנית לעבירות הקשורות לסחר בנשים.

בד בבד דרושות פעולות הסברה רחבות דרך מערכות החינוך באמצעות כוחות משולבים של משרדי הממשלה, של הרשויות המקומיות ושל ארגוני הנשים, שיסייעו אף הן להטמיע בחברה ערכי מוסר, דרך ארץ וחמלה.

רק על ידי מאבק עיקש, בלתי מתפשר ומשולב נביא למיגור מוחלט של תופעת הסחר בבני אדם.

  • עוד באותו נושא:
  • סחר בנשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully