וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף רוסו העניק צל"ש ללוחם שנהרג בפיגוע באילת

14.5.2012 / 4:33

משפחתו של סמ"ר משה נפתלי קיבלה צל"ש מאלוף פיקוד דרום, ששיבח את החייל שמת לאחר שהרג את שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באוגוסט אשתקד. "פעולותיו סיכלו את תכנית המחבלים"

אלוף פיקוד דרום טל רוסו העניק אתמול (ראשון) צל"ש לסמל ראשון משה נפתלי מפלוגת עורב של גדוד הסיור בחטיבת גולני, על התנהלותו במהלך הפיגוע בעין נטפים בחודש אוגוסט בשנה שעברה. סמ"ר נפתלי נהרג מאש חיילי צה"ל לאחר שהצליח להרוג שני מחבלים.

מתחקיר האירוע עולה כי נפתלי היה הראשון לזהות שמתרחש אירוע טרור בגזרה, ובאותו הרגע הורה לנהגו לדרוס את המחבל ולהורגו. לאחר מכן, הוא יצר מגע עם מחבל נוסף תחת אש כבדה והביא גם לחיסול המחבל השני.

טקס הענקת צל"ש לסמ"ר משה נפתלי, לאייל ברלבק ולמשה לזרוביץ' על תפקודם בפיגוע בכביש 12. דובר צה"ל
אלוף רוסו מעניק את הצל"ש לבני משפחתו של סמ"ר נפתלי/דובר צה"ל

אלוף פיקוד דרום אמר בטקס הענקת הצל"ש - במעמד בני משפחתו, חבריו ומפקדיו של נפתלי - כי "אירוע זה היה טרגי בתוצאותיו, אולם נמנע אירוע חמור שבעתיים בזכות החתירה למגע שהראה סמ"ר נפתלי". לדברי רוסו, "היה זה אירוע בסדר גודל של חיזבאללה. אין ספק שפעולותיו (של נפתלי - א.ב.) שיבשו את האירוע וסיכלו את תוכניות המחבלים".

כמו כן, העונקה תעודת הערכה למשה לזרוביץ', חובש במגן דוד אדום, אשר הוקפץ לאותו האירוע. עם הגעתו הוא עצר את תנועת כלי הרכב, ובכך מנע פצועים נוספים. לאחר מכן, פנה לזרוביץ' לטפל בפצועים וחילץ אחת מהם מרכב, תוך שהוא מסייע לנפגעים תוך סיכון חייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully