וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת ארדן למחסור בחשמל: "לנתק קודם את עזה"

טל שלו וניר יהב

13.5.2012 / 10:33

השר להגנת הסביבה פנה לשרים בבקשה שיתמכו בסייג שהעלה להצעת משרד האנרגיה והמים לתכנית חירום למשק החשמל, שתעלה בדיון בממשלה. ח"כ טיבי: "ההצעה אינה מקורית"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

לקראת הצבעת הממשלה על תכנית ההיערכות למחסור בחשמל, פנה הבוקר (ראשון) השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, לשרי הממשלה, בבקשה שיתמכו בהצעתו להוסיף סייג להצעת ההחלטה, שיקבע כי אם המחסור בחשמל ידרוש הפסקות חשמל יזומות - לפני כל פגיעה יזומה באספקת חשמל לתושבי ישראל תופסק אספקת חשמל לרצועת עזה.

הממשלה תדון היום בהצעת משרד האנרגיה והמים לתוכנית חירום למשק החשמל. לדברי השר ארדן, מבדיקה שערך המשרד להגנת הסביבה עולה כי ישראל מספקת כ-4.5% מסך ייצור החשמל שלה לרשות הפלסטינית. "בשעה שמשרד האנרגיה מזהיר מפני 'בצורת חשמל', ואף מציע לנקוט צעדים מרחיקי לכת עד כדי היערכות להפסקות חשמל יזומות, אין סימן שאלה וההחלטה ברורה - עזה תחילה", כתב ארדן בפנייתו.

השר ארדן ביקש להבהיר כי "לא מדובר בסנקציה נגד עזה ובטח שלא כנגד תושביה, אלא בצעד בסיסי הנדרש מתוך הכרה מלאה בכך ש'עניי עירך קודמים'". הוא עוד הוסיף: "לא סביר שאם ייווצר מחסור באספקת חשמל ננתק את החשמל לאזרחי ישראל ולא נפסיק קודם לכן אספקה לעזה, ממנה יצאנו כבר לפני כשבע שנים ואין לנו אחריות על הנעשה בה".

ח"כ טיבי: "מצר שכך מציע שר לאיכות הסביבה"

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) תקף את הצעתו של השר ארדן. "הצעתו אינה מהפכנית ואינה מקורית. ישראל פגעה תמיד באספקת החשמל ברצועת עזה ללא קשר לפגיעה בחשמל בישראל", ציין ח"כ טיבי. "צר לי שכך מציע שר לאיכות הסביבה".

ח"כ חנין זועבי (בל"ד) אמרה: "אולי כדאי שארדן ימשיך באותו קו הגיון, יפגין יושרה ויגיד שהעקרון המנחה צריך להיות שהתגובה נגד הפרות ריבונות וזכויות אדם צריכה להיות באותה עוצמה, כלומר צריך לכבוש את מי שכובש ולהכניס את תל אביב למצור כפי שעזה נמצאת במצור. בנוסף, ישראלים שהרגו פלסטינים יהיו בכלא ואז מספרם יהיה גדול הרבה יותר ממספר הפלסטינים שנמצאים בכלא ושיותר ממחציתם לא הרגו אף בן אדם. זה ההיגיון הצודק. אך לא כמו ארדן, העם הפלסטיני לא נלחם למען נקמנות פוליטית. יצר הנקמנות לא שולט בפלסטינים כפי שהוא שולט בכל הארדנים שממלאים את הכנסת. העם הפלסטיני נאבק למען חירותו וזה ההגיון המוסרי שמדריך אותו. בגלל הסיבה הזו, המאבק שלנו נחשב למאבק צודק הזוכה לאהדה ותמיכה בינלאומית וישראל נחשבת למפרה סדרתית של זכויות אדם ולמי שמדיניותה מסכנת את האזור".

מבדיקת גורמים במשרד להגנת הסביבה עלה כי גם תחנת כוח מקומית בעזה, שאמורה לספק כמחצית מאספקת החשמל לתושבי הרצועה, מושבתת בחודשים האחרונים בעקבות סכסוך בין חמאס לפתח.

במסגרת ההצעה, מוטל על גורמי הממשלה הרלוונטיים לנקוט פעולות מידיות בתחום סמכותם, לשם התמודדות עם המחסור הצפוי בחשמל, וזאת הן על ידי הגדלת ההיצע והן על ידי ניסיון להקטין את הביקוש לחשמל. תקופת ההיערכות לפי ההצעה, תהיה בין יוני לספטמבר, ושר האנרגיה והמים יוסמך, בהודעה לממשלה, להאריך את התקופה בשלושה חודשים נוספים. שעת מחסור, במסגרת אותה תקופה, תוגדר כפרק הזמן בו ההפרש בין כושר ייצור החשמל הצפוי לבין שיא הביקוש לא יעלה על 600 מגה ואט.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully