וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות תבקש להתקבל כמדינה בוועידת ריו של האו"ם

טל שלו

10.5.2012 / 12:24

אחרי שהתקבלו לאונסק"ו, מוציאים הפלסטינים לפועל מהלך להכרה בוועידת איכות סביבה עולמית של האו"ם שתתקיים בברזיל. בישראל חוששים כי הוועידה תהפוך "לעוד זירת התגוששות"

לא רק אונסק"ו ומועצת הביטחון: בהיעדר תהליך מדיני, הפלסטינים ממשיכים במאמציהם לזכות בהכרה בינלאומית חד צדדית ממוסדות האו"ם, והיעד הבא כעת הוא ועידת ריו 20+, ועידת איכות סביבה עולמית של האו"ם שתתקיים בחודש הבא בבירת ברזיל. הפלסטינים מבקשים לשדרג מעמדם מ"ישות משקיפה" ל"מדינה משקיפה", ובירושלים ובבירות נוספות בעולם נערכים בניסיון לבלום את המהלך.

לפני כשלושה שבועות, בניסיון נוסף להניע את המגעים בין ישראל והרשות, הודיע יו"ר הרשות, אבו מאזן, כי אם ישראל לא תענה לאיגרת שהעביר לנתניהו בה מוצגות דרישות ועמדות הרשות במשא ומתן, ישובו הפלסטינים לפעול באופן חד צדדי בזירה הבינלאומית לקבלת הכרה ולגיטימציה. בספטמבר האחרון הושק המהלך הפלסטיני באו"ם, ומאז הצליחו הפלסטינים להשיג מעמד של מדינה בארגון קשרי התרבות והמדע של הארגון, אונסק"ו, צעד שגרר אחריו ניתוק קשרים מצד ישראל והפסקת מימון אמריקאי לארגון.

"מנסים להוריד את הפלסטינים מהמהלך"

הוועידת בריו דה ז'נרו מציינת 20 שנה לחתימה על אמנת כדור הארץ, הנחשבת לאחת מאבני הדרך החשובות ביותר בהתפתחות הדיון בנושא הסביבתי ופיתוח בר קיימא. בוועידה השנה צפויים לקחת חלק מעל 50 אלף משתתפים ורבים ממנהיגי העולם, ובסיומה צפויים המנהיגים לחתום על מסמך הצהרתי בעל תוקף פוליטי, שמטרתו לחזור ולחזק את המחויבות של המדינות לעקרונות של פיתוח מקיים - ובתוכם, לראשונה, התייחסות לכלכלה ירוקה.

כאמור, הרשות הפלסטינית החליטה לנצל את הוועידה כדי לשדרג את מעמדם בארגוני האו"ם, ובישראל חוששים כי הוועידה תהפוך ל"עוד זירת התגוששות", בה יפנו הפלסטינים טענות לישראל, במיוחד בנושאי הטיפול במים ושפכים בגדה המערבית.

לדברי גורם מדיני, ישראל ומדינות נוספות "לא מעוניינות שהפלסטינים יהפכו את ועידת ריו לעוד זירת התגוששות ישראלית-ערבית על חשבון העיסוק במטרות הוועידה, ולכן מנסות להוריד את הפלסטינים מהמהלך". בשבועות האחרונים מתנהלים מגעים דיפלומטיים שונים, בהובלת ארה"ב וקנדה ובשותפות ישראלית, בניסיון להגיע לפשרה בנושא.

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, שייצג את ישראל בכנס, אמר התייחס להתנהלות הפלסטינים בעניין ואמר: "בעוד אבו מאזן מצהיר הצהרות סרק על נכונות למשא ומתן, הוא ממשיך לשלוח את נציגי הרשות הפלסטינית לפעול באופן חד צדדי במוסדות האו"ם לקבל מעמד של מדינה, וגם לנסות להביך ולתקוף את ישראל".

עוד בנושא
נתניהו ועריקאת נפגשו: ”מחוייבים להשגת שלום”
אבו מאזן: ישראל תמשיך להתעלם? נחזור לפעול באו"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully