וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים מתקהלים מול "קיקה" הסגורה: "רוצים את הכסף שלנו"

שלומי גבאי

10.5.2012 / 11:19

הנהלת החנות סגרה את השערים והעובדים מתקהלים במקום במחאה על שלא קיבלו אתמול את משכורת חודש מאי. "אנחנו רוצים פרנסה, להביא אוכל הביתה"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק)

230 עובדי הסניף הישראלי של רשת חנויות הריהוט "קיקה" מתקהלים בשעה זו (חמישי) בחניון החנות, לאחר שההנהלה החליטה לסגור את השערים בעקבות החלטת הבנקים להקפיא את מסגרות האשראי לסניף של הרשת האוסטרית. במקום נמצאים כוחות משטרה.

העובדים מוחים על כך שבשל הפסדי החברה לא קיבלו את משכורת חודש אפריל. מנגד, מהנהלת "קיקה" נמסר הבוקר כי היא עושה כל שביכולתה על מנת שהעובדים יקבלו את משכורותיהם. לדברי מנהל הסניף, מיכאל נמרזל, הבוקר הגיעו העובדים למקום והופתעו לגלות כי ההנהלה סגרה את השערים בשרשראות ברזל. לדבריו, בשלב זה נמצאים כל עובדי הסניף בחניון מחוץ למקום ומחכים לשיחה עם מנהלי הרשת. במקביל, הם שוקלים את המשך צעדיהם ואף שוקלים לפנות להסתדרות העובדים. "ההנהלה הבטיחה עד לרגע האחרון לשלם את המשכורות לעובדים אך היום ההנהלה והבעלים נעלמו", אמר נמרזל.

רפאל חי לוגסי, מנהל מכירות, סיפר: "עומדים לנו פה איזה שלושה בולדוזרים חוסמים את החנות. אני אבא לארבעה. לקום בבוקר ולבוא לעבודה לקבל משכורת מה ביקשתי יותר? אנשים פה משלמים כסף והכסף הזה פשוט לא הגיע אלינו. אנחנו רוצים את הכסף שלנו, את הכסף שהזענו עליו. אנחנו לא מבקשים תרומות. אתמול מנהלים באו לפה ושכנעו אותנו שנקבל את הכסף שלנו. אף אחד לא בא ואמר שאין לנו משכורת. עבדו עלינו בעיניים ועדיין ממשיכים לעבוד עלינו. אנחנו אנשים תמימים שלא יודעים איך לפעול". הוא הבהיר כי העובדים עדיין לא יודעים מה לעשות. "אנחנו אובדי עצות, נשמח לקבל עזרה. אנחנו רוצים פרנסה להביא אוכל הביתה. אני מקים כאן אוהל וכולם יצטרפו אליי. זה לא ייגמר, אנחנו לא נעזוב כאן, אנחנו ננצח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עובדי קיקה מתבצרים מחוץ לחנות, מאי 2012. שלומי גבאי
הכניסה לחנות היום/שלומי גבאי

עובדת נוספת קראה לראש עיריית נתניה להגיע למקום. "איפה מרים פיירברג ראש עיריית נתניה? שתגיע לכאן. זה מקום שמכניס פרנסה לכל תושבי נתניה. איפה את?".

דפנה כהן, סגנית דוברת ההסתדרות, סיפרה לוואלה! חדשות כי "ברגעים אלו ממש הגיעו נציגי הסתדרות ממרחב נתניה ומהאגף להתאגדות עובדים לקיקה והם מנסים לשכנע את העובדים להתאגד במסגרת ההסתדרות על מנת לשמור על זכויותיהם". לדברי כהן, ההנהלה אמרה לעובדים כי היא מעוניינת למנות עורך דין מטעמה שייצג אותם בהליך כינוס הנכסים.

חיים בר, מנהל מחוז שרון והעמקים בשירות התעסוקה, הגיע למקום ואמר כי "שירות התעסוקה קיבל את ההודעה על סגירת הסניף ונערך לקלוט את 200 העובדים של קיקה שיכולים מהיום להתחיל לחתום בלשכת התעסוקה".

עובדי קיקה מתבצרים מחוץ לחנות, מאי 2012. שלומי גבאי
"אנחנו תלויים בבנקים"/שלומי גבאי

קיקה ישראל סובלת מגירעון של 58 מיליון שקל בהונה העצמי, וכתוצאה מכך הפנו רואי החשבון שלה את תשומת הלב בדו"ח הביקורת לכך שקיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של קיקה כעסק חי. ההפסד התפעולי של קיקה עומד על 39.2 מיליון שקל. הכנסותיה של קיקה ב-2011 הסתכמו ב-27.3 מיליון שקל.

עוד בנושא:
עובדי קיקה לא קיבלו שכר, החברה תבקש הקפאת הליכים
קיקה ישראל הפסידה 45 מיליון שקל ב-2011


(עדכון ראשון 9:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully