וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת האחדות: מהלך רצוי לעם

חיים שיין

9.5.2012 / 9:48

המהלך המפתיע של הקמת ממשלת האחדות הלאומית, שגובש בהסכם בין נתניהו ובין מופז, מעורר אינספור פרשנויות. עם היוודע עובדת קיומו של ההסכם, עוסקת התקשורת בהערכות הרווח וההפסד של השותפים ובניתוח מחודש של המציאות הפוליטית.

התקשורת נתפסה בלתי מוכנה. מתחת לאפם של העיתונאים התרחשה דרמה אדירה, והם כלל לא ידעו. במדינה שבה סודות הגרעין דולפים בבתי קפה ובמסעדות - נשמר מהלך פוליטי בסוד. העיתונאים החרוצים, שפוליטיקאים תמיד מחפשים את קרבתם, יכלו רק לדווח על המוגמר, לתת יותר ביטוי לרחשי לב מאשר לניתוח אובייקטיבי.

נחלים של קצף נשפכים מהבוקר על שאול מופז, שקילקל לתקשורת את חגיגת הדמוקרטיה שבה חבריהם מהברנז'ה עומדים לבחירה בראשות מפלגות. הקלטות ישנות מוצאות עצמן מופיעות בראש מהדורות החדשות. הוכחה נוספת לכך שחכמים חייבים להיזהר בדבריהם. מופז לא צריך להיות מוטרד. בלי קשר להסכם עם נתניהו, התקשורת לעולם לא תסלח לו על שהביס את ציפי לבני, חביבתם. תוכנית אחת של "ארץ נהדרת" וגם האבק הזה ישקע.

"אלוהים לא עובד בשירותם של המאמינים"

המרוויחים העיקריים מהקמת ממשלת האחדות הם בעיקר שניים - מדינת ישראל והליכוד.

מדינת ישראל זכתה כי אין אזרח במדינה שהבין מדוע יש צורך בהקדמת הבחירות. ימי בחירות הם ימים של בזבוז כספים אדיר, של ליבוי מדורות שנאה ושל שיתוק ביטחוני וכלכלי. ממשלת אחדות רחבה תוכל לקדם חקיקה ורפורמות בתחומים חשובים של חיינו. בשנה אחת של אחדות אפשר לשנות את דמותה של החברה הישראלית, לארגן מחדש את המשילות ולחולל תיקונים מרחיקי לכת באורחות חייה.

הליכוד ניצל מפגיעה אלקטורלית קשה. כל מי שנכח השבוע בוועידת הליכוד היה יכול להתרשם כי קבוצה קטנה ושולית בחברה הישראלית עומדת על סף הצלחה בהשתלטות עוינת על רשימת הליכוד לכנסת; קבוצה שבשנים האחרונות הצליחה לחבור אל קבלני קולות מקצועיים, שפקדו לליכוד חברים רבים (חלקם כלל לא מצביע ליכוד בבחירות לכנסת), ולהלך אימים על חברי כנסת רבים, שחוששים מנקמתם בבחירות הפנימיות. במסווה של דמוקרטיה, עקרונות וארץ ישראל שלמה, הם התכוונו להפוך את רשימת הליכוד למפלגה קיצונית שתתחרה באיחוד הלאומי.

הרצל, ז'בוטינסקי ומנחם בגין ז"ל היו ציונים במהות הווייתם. הציונות שלהם היתה ציונות ריאלית. הם הבינו כי אפשר להגשים חזון גדול מתוך ראייה נכוחה של המציאות. לצערי, בליכוד התגבשה קבוצה ניאו-משיחית, ממשיכת דרכם של מנהיגים גדולים בין מלחמות העולם שסירבו להפנים כי במציאות פועלת חוקיות, ושיש להכיר אותה ולקבל החלטות על פיה. אלוהים לא עובד בשירותם של המאמינים, המאמינים מחויבים לעבוד את אלוהים.

אילו היו נערכות הבחירות בספטמבר הקרוב, אין ספק שרשימת הליכוד לכנסת היתה מרחיקה גם מצביעי ליכוד נאמנים. ארץ ישראל כולה צריכה להיבנות במהירות ובנחישות, והחברה בישראל חייבת להתחזק ולחזור אל הסולידריות שהיא הכרח קיומי בעבורה. ביטחון מדינת ישראל הוא צו עליון שיכול להיות מוגשם במסגרתה של ממשלת אחדות לאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully