וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבו מחוץ לקופסה

עמוס רגב

9.5.2012 / 9:34

כשהכל עמד לקרוס, וספינת-החלל עמדה להתרסק, והקפטן וצוותו היו כפסע לפני מוות ודאי - משך הצוער קירק את התקע של המחשב מן השקע, והאורות נדלקו בחדר-התירגול. המשחק הסתיים - והצוער קירק, לימים קפטן קירק מה"אנטרפרייז", היה לצוער הראשון באקדמיה שסיים את המבחן הסופי בקורס הקצינים כשהוא חי. כל קודמיו התרסקו במבחן, שהתבסס על ההנחה של "נו-ווין" (No Win) - אין דרך לנצח. הצוער קירק שינה את חוקי המשחק, ונותר בחיים, מנצח.

זו, בקליפת אגוז, תמצית אפיזודה מהסידרה המפורסמת "סטאר טרק" ("מסע בין כוכבים"), וזה הלקח של קפטן קירק בהמשך הדרך: אין כזה דבר מצב של "נו-ווין" (הסיפור בסידרה קצת יותר מורכב, והצוער קירק למעשה משכתב את תוכנת המבחן, אבל זה לא חשוב - העיקרון חשוב).

וזו, בקליפת אגוז, גם תמצית המהלך שהובילו אור ליום אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר קדימה שאול מופז. הם מצאו עצמם בתוך מישחק שאחרים ניסו להכתיב בו את הכללים: בעלי עניין, פוליטיקאים ועיתונאים. מהלך שבו היה אמור מופז להימחק, ונתניהו להישחק, ואחרים היו אמורים להפוך לגיבורי היום. מה עשו נתניהו ומופז? הוציאו את התקע מהשקע, שינו את הכללים, וניצחו.

"המהלך טוב למדינת ישראל"

נתחיל במופז: כחודש בלבד לאחר ניצחונו בפריימריז, ולאחר שהביס באורח דמוקרטי את יריבתו שכשלה, הוא מצא עצמו כשקווי-ההגנה שלו נפרצו, הבונקר שלו מתמוטט, גייסותיו נמלטים, יריביו מכתרים אותו ועומדים להנחית עליו מכת-מוות. ציפי לבני החלה להצטייר שוב, באדיבות בעלי עניין ועיתונאים אוהדים, כתקווה הלבנה הגדולה. הוא היה כפסע לפני מוות פוליטי. ברגע האחרון, קרא נכון את תמונת הקרב, וביצע את המהלך היחיד שהותיר אותו בחיים. מה ציפו ממנו, שיתאבד לקול תשואות "בראבו קפיטן"?

נתניהו הגיע לזירה מכיוון אחר. אמנם נישא על סקרים מחמיאים, אבל ניצב בפני שדה מוקשים, הן בתחום הביטחוני-לאומי, הן בתחום הכלכלי, הן בתחום המפלגתי-פנימי. ומעל לכל - אי-הוודאות בנושא האיראני וההתפתחויות הפוליטיות והכלכליות באירופה. מלכתחילה, הוא רצה יציבות כדי לטפל בדברים. אחרים הם שניסו לדחוף אותו לבחירות תוך שהם מעוררים מערבולת הולכת וגוברת, ותקוותם שיטבע בה.

כך נוצר הצירוף נתניהו-מופז. כך קמה ממשלת אחדות. דווקא הספינות של בעלי העניין שניסו להכתיב את המהלכים הן שטבעו בים בבוקר אחד. כך מצאו עצמם כתבים פוליטיים ופרשני-על בעיני עצמם ניצבים בפני הצורך להודות שלמרות שחצנותם - לא היה להם שום מושג. שהשחקנים הראשיים סירבו למלא את התפקיד שייעדו להם אחרים, ופשוט הוציאו את התקע מהשקע. הם חשבו מחוץ לקופסה, כמו אותו קפטן קירק.

ואגב: למגינת ליבם של הכתבים והפרשנים, המהלך הזה גם טוב למדינת ישראל, ולציבור הישראלי, ויוצר הזדמנויות של ממש כמעט בכל תחום ותחום. יציבות תמיד עדיפה על אי-יציבות - אלא אם מישהו מעדיף לשיר "עולם ישן נחריבה", ולהקים עולם חדש, בצלמו ובדמותו.

בבקשה, אז שינסה להקים את העולם החדש הזה - בבחירות הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully