וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר איתן מתח ביקורת: ”האמון בפוליטיקאים יפחת”

פנחס וולף

8.5.2012 / 14:09

השר איתן רמז לצביעות מצד עמיתו החדש לממשלה, שרק אתמול האשים את יחימוביץ' בכוונות לחבור לרה"מ. "אם הוא מאשים את נתניהו בשעות היום, מדוע הוא מצטרף אליו כגנב בלילה?"

לא רק באופוזיציה מגנים את ההכרזה המפתיעה על הקמתה של ממשלת אחדות: השר מיכאל איתן, החבר במפלגת הליכוד שחוותה על בשרה בעבר נטישה מצד השר הטרי שאול מופז, השמיע היום (שלישי) תגובה חריפה ראשונה מתוך הממשלה למהלך. "לא להאמין ....מופז שובר את השיא של עצמו!!!", כתב השר בעמוד הפייסבוק שלו בהתייחסו להאשמות שהטיח אתמול מופז ביו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', לפיהן תחבור לנתניהו, יממה בלבד לפני שנקט באותו צעד בדיוק.

איתן תיאר בהשתאות: "בעיתון 'ישראל היום' קראתי בעמוד 7: 'במסיבת עיתונאים שכינס אתמול, האשים מופז את נתניהו כי רקם קומבינה עם יו"ר העבודה שלי יחימוביץ', שתכליתה לדחות את הדיון על חוק טל'". לדברי איתן, העיתון ציטט את דבריו החריפים של מופז לפיהם "מדובר בתרגיל מסריח שכמוהו לא ראה הבית הזה מעולם'".

"לאיזה תרגיל מסריח התכוון מופז?", תמה השר איתן, "לתרגיל מאתמול במהלך היום, או לתרגיל הלילי מאמש, ולאיזה בית? האם לבית שאותו אין עוזבים, כפי שהתחייב יום לפני שנטש את הליכוד לטובת קדימה?". איתן המשיך להשתלח במופז, וטען: "אם הוא מאשים את נתניהו בתרגיל מסריח בשעות היום, מדוע הוא מצטרף אליו כגנב בלילה?". איתן סיכם באכזבה כי "יש להניח שאמון הציבור בפוליטיקאים יצטמצם עוד יותר. נותר רק לקוות שהישגי ממשלת האחדות יקלו על עיכול הגלולה המרה. שיהיה בהצלחה!".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לאיזה תרגיל מסריח התכוון מופז?". עמוד הפייסבוק של מיכאל איתן, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאוחר יותר פרסם השר תגובה רשמית בה קרא לנתניהו ומופז לכונן יחד עם שינוי שיטת הממשל, חוקה לישראל: "המגמה לחזק את הממשל באמצעות שינוי השיטה נכונה, אך אסור לקדם את שינוי שיטת הממשל מבלי לחוקק במקביל את החוקה הכוללת את מגילת הזכויות של האזרח בישראל. הממשלה החדשה יוצרת הזדמנות חד פעמית לכינון חוקה, שתבצר את זכויותיו וכוחו של האזרח, ותעצים את ישראל כולה".

חבר הכנסת דני דנון, אף הוא מהליכוד, הביע הלילה התנגדות למהלך של הקמת קואליציה משותפת עם קדימה. "שריון של ברק כשר ביטחון והצנחה של מופז וחבריו לקואליציה, אומרים שלום לערכי הליכוד בשנה וחצי הקרובות. הליכוד זה לא קדימה, לא נוטשים עקרונות וערכים למען ג'ובים", אמר דנון. לדבריו, "המהלך יצניח את שריון ברק כשר ביטחון לשנה וחצי נוספות, ויצניח את המפלגה השמאלנית שנקראת קדימה לתוך הממשלה. זאת תהייה פגיעה בהתיישבות, פגיעה בערכי הליכוד ופגיעה בציבור הישראלי - שבחר בליכוד להוביל את מדינת ישראל". דנון הוסיף כי "אסור לנטוש את השותפים הטבעיים של הליכוד, המהלך ייתן בלון חמצן לגוויה הפוליטית שנקראת קדימה ויסיט את הקואליציה מהימין לכיוון המרכז".

לקריאה נוספת
דרמה בכנסת: אין בחירות - קדימה מצטרפת לממשלת אחדות
כרוניקת הזגזוגים של מופז: מ"בית לא עוזבים" עד "נתניהו שקרן"
יחימוביץ' נגד מופז: "יוביל את המחאה מהמשרד של נתניהו?"
לפיד על הסכם האחדות: "פוליטיקה ישנה ומכוערת"
הסכם האחדות בין הליכוד וקדימה

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully