וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחת הטלפון שהצילה את הצעירה ההרה שנכלאה בשפרעם

קובי מנדל

7.5.2012 / 17:15

הכולאים חשודים בכך שאיימו על הצעירה שיבצעו בה הפלה בכוח. היא הצליחה לחייג למשטרה ולספק רמזים שסייעו לאתר את הבית בו נכלאה. מעצרם הוארך. פרקליטיהם: "גרסתה מופרכת"

אדריאן הרבשטיין

בית משפט השלום בעכו האריך היום (שני) ביממה את מעצר שלושת החשודים משפרעם בכליאת צעירה, שהרתה לאחד מהם וסירבה להיענות לדרישתו לעבור הפלה. מחר תבקש המשטרה להאריך פעם נוספת את מעצר השלושה.

מפקד משטרת שפרעם, נצ"מ רמי ניימרק, סיפר במהלך הדיון כי האירוע התחיל בדיווח שהגיע מתחנת באר שבע ואשר סיפר על נערה שהתקשרה אליהם, סיפרה כי היא בת 18 ומספר חודשים ומסרה את השם של החבר שלה. היא הוסיפה שהיא כלואה במרתף באחד הבתים בעיר שפרעם ומבקשת מהמשטרה שתעזור לה לצאת מהבית.

לאחר מספר שעות הצליחה משטרת שפרעם לאתר את בן זוגה של הצעירה. לפי נייימרק, בחקירתו אמר בן הזוג כי הוא מכיר את הבחורה - "היא הייתה חברה שלי אבל אני לא יודע עליה שום דבר". ניימרק סיפר: "המשכנו לנסות לאתר את אותו הטלפון שממנו יצאה השיחה הראשונה. בסופו של דבר קיבלנו תשובה מאותו טלפון. על הקו היה בעל הבית שבו אותה נערה הייתה כלואה. השוטר הסביר לו את חומרת המצב, את חומרת העבירה שהוא מבצע ודורש ממנו בכל לשון של בקשה - או שישחרר את הבחורה, או שיכווין אותנו אליו לבית. לאחר מספר דקות הבחור החליט שהוא משחרר את הבחורה, והוא הודיע לנו באיזה אזור נוכל לאתר אותה. ניידות המשטרה שהגיעו לאחת הצמתים בעיר הבחינו בבחורה כשהיא נסערת ומבוהלת".

בתחנת המשטרה, לדברי ניימרק, מסרה הצעירה כינוי של הבחור שכלא אותה - והשם היה מוכר למשטרה. אותו אדם נעצר ובהמשך אותר חשוד שלישי שנעצר אף הוא. "אין ספק שהיא הייתה כלואה שם במשך שבוע ימים. בעל הבית חייב אותה ליצור קשר יום יומי עם קרובי המשפחה שלה, לספר להם שהכל בסדר כדי לא ליצור מצב שהם חושדים במשהו. היא קיוותה שהסיוט הזה ייגמר במהרה והיא רצתה לשמור על העובר שהיא נשאה. הסיבה לכליאה הייתה מערכת היחסים שהייתה לה עם אחד המעורבים באירוע, שבמסגרתה נכנסה להיריון והיא נושאת ברחמה עובר שנדרשה לבצע הפלה ולוותר עליו. היא לא הסכימה וזו הסיבה שהיא נכלאה. קיוותה שהסיוט הזה ייגמר במהרה וחשבה שזה ייגמר תוך יומיים שלושה, אבל מה שנאמר לה זה שאם היא לא תבצע את ההפלה בעצמה, ההפלה תבוצע בכוח על ידי מי שהחזיק בה".

ניימרק הסביר כי מי שהחזיק אותה שם הוא לא הבעלים של הבית, אלא בנו. כל בני המשפחה עובדים מחוץ לעיר, כך שהבית היה ריק והתאים לתכנית שלהם.

"המעצר הוארך רק ביום אחד כי אין דברים בגו"

עו"ד רן שחם, אשר מייצג את החשוד העיקרי, אמר כי "כמו שזה נראה, החשודים ישוחררו מחר, אולי אפילו היום. השופטת רצתה שיבדקו את גרסת המתלוננת היא חשבה שיש בגרסה שלה תהיות וצריך לבדוק אותה היטב אנחנו מאמינים שהתיק הזה לא יוגש לבית המשפט". הוא הוסיף כי הפרקליטים מאמינים כי הגרסה הזו "מופרכת ולא תזכה לאמון בית המשפט".

עו"ד ליאור בר זוהר, אשר מייצג חשוד נוסף, הוסיף כי לדעתו "אין פה ממש קייס". הוא מאשים את המשטרה שמיהרה לצאת בהצהרות תקשורתיות. לדבריו, עצם העובדה שהמעצר הוארך רק ביום אחד מראה ומוכיחה שאין דברים בגו. "אני סמוך ובטוח שמחר החשוד שאני מייצג ייצא לחופשי, אם לא עוד היום. "יש מילה של מתלוננת אחת מול שלושה חשודים שמכחישים בתוקף".

חשד: כלא חברתו במרתף כדי לאלץ אותה לעבור הפלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully