וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הרפז: לא לטשטש את האמת

דן מרגלית

7.5.2012 / 10:04

בדיוק לפני 20 שנים פירסם העיתונאי-ההיסטוריון שבתי טבת את ספרו "קלבן" - חקירת ענק, שעסקה בין השאר במה שנקרא בשנות ה-50 וה-60 "פרשת לבון" או "עסק הביש במצרים". נחשף רקב חסר תקדים בצה"ל. פרשה שבליבה מסמך מזויף חורץ גורלות. היא צבעה בשחור את ראש הממשלה משה שרת ואת שר הביטחון פנחס לבון ואת ראש אמ"ן בנימין ג'יבלי. כעבור שנים רצה דוד בן-גוריון כי הנושא המעיק יפוענח בוועדת חקירה משפטית, והפוליטיקאים מנעו זאת. הם וג'יבלי הנחילו לדורות הבאים את החמיצות הנוראה של השקר. בדיוק כפי שעושים עתה מי שאינם רוצים לחקור את הצד הפלילי של המסמך הנקרא על שמו של בועז הרפז, ובעיקר מי שמבקשים למנוע ממיכה לינדנשטראוס את פרסום הדו"ח הסופי בעניין זה עד פרישתו ב-4 ביולי (בהבדל אחד - שבעסק הביש נהרגו משה מרזוק ושמואל עזר ומקס בינט).

כמי שמודע לרוב ההיסוסים - הכנים והצבועים - אם להיענות לפנייתו של לינדנשטראוס לחדש את החקירה הפלילית, אין לי אלא להצטער על ההתנהלות הפגומה והשגויה של המשטרה, ובמידה רבה גם של הפרקליטות, מאז פרסום מסמך הרפז הכוזב.

כדי להתמצא בסבך ולהצטמצם ראוי להפנות את שימת ליבו של הציבור לפחות לעובדה הבאה:

החידוש שבגללו מבקש לינדנשטראוס לפתוח בחקירה משטרתית מצוי במסמך התשובה של הרפז לטיוטת הדו"ח של המבקר. בעיקר למה שקרוי בפרקליטות "שיחת עיינה". זו שיחה החשודה כשיבוש הליכי חקירה בין גבי אשכנזי ובין הרפז מבית ידידת הרמטכ"ל ורעייתו.

הצבענו על השיחה בעבר כמצדיקה חקירה פלילית

כבר בעבר הצבענו עליה כמצדיקה חקירה פלילית. בכירים בפרקליטות המדינה, כגון משה לדור ורז נזרי, אישרו בתקשורת כי היא אכן מביכה מאוד מבחינת אשכנזי, ועכשיו נוספו חשדות כבדים בעניין זה. החקירה שמוסמסה אז - חייבת להתחדש ביתר שאת עתה.

יש הרבה יותר מזה. 11 עמודים צפופים כלולים בפנייה ששיגר בשבוע שעבר לינדנשטראוס ליועץ המשפטי, יהודה וינשטיין, בבקשה לפתוח בחקירה. בד בבד עלול ההליך שבו פתח בבג"ץ יד ימינו של אשכנזי, אלוף משנה ארז וינר, לדחות את כתיבת הדו"ח עד לפרישת לינדנשטראוס - ואחריו המבול. בבוא מבקר חדש שיבקש ללמוד את החומר מחדש תחלוף עוד שנה. האמת לא תהיה רלוונטית.

יש פתרון נכון לחתירה של הרמטכ"ל ושל קציניו תחת מעמדו של שר הביטחון: הצדדים יסכימו לפרסום טיוטת המבקר בפרשה זו כבר עתה. מי שקרא בה יודע כי היא חמורה מכל, ואשכנזי ווינר נחשפים, עובדתית, כמי שפעלו בצורה אסורה באיסור חמור בכל דמוקרטיה; בה בעת תיפתח חקירה פלילית, ואם בגינה ייצאו אשכנזי, וינר ואחרים צחים וזכים כבדולח - יראו את הטיוטה כבטלה ומבוטלת.

יושם לב לדברים שאמר סנגורו של וינר, סבוראי, בראיון עם איילה חסון בערוץ 1: הוא יודע כי הרפז קיבל את המידע בלשכת שר הביטחון.

אין הודאה חדה מזאת לטענה העיקרית נגד אשכנזי ווינר, שהם ריגלו במשרדו של אהוד ברק, או כפי שכינה זאת הפרשן ארי שביט באותו שידור - הא לכם "פוטש".

  • עוד באותו נושא:
  • דן מרגלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully