וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרפאה: מה עושים עם כלב שלא יודע שובע?

ד"ר איל נחמיאס

14.5.2012 / 0:29

וטרינר וואלה! בעלי חיים עונה על שאלות נוספות: האם אצל כלבים שלא נרחצים יש נשירה מוגברת? למה לא כדאי לתת לכלבים לאכול עצמות? ולמה החתולה מקריחה ליד האוזן?

אילוסטרציה. ShutterStock
גם ללברדור יש נשירה/ShutterStock

היי, אני שירה גץ, בת 11. יש לי כלב לברדור גדול שאספנו לפני כמה שנים מהרחוב, הוא מפחד ממים ולכן מעולם לא התרחץ. יש לו נשירה שלא נפסקת אף פעם ורציתי לשאול אם זה קשור לעובדה שלא נרחץ אף פעם?

תשובה: נשירת שיער אינה קשורה לעובדה שהכלב לא עבר רחצה, ולמעשה לעיתים רבות הרחצה עלולה להגביר את הנשירה. נשירת שיער היא בהחלט דבר עונתי ואפשר לראות עכשיו כי חלק מהכלבים משירים חזק את הפרווה שלהם בעקבות מזג האויר החם. לעיתים פגעי מזג האויר החם גורמים לאלרגיות או לנגיעות בפרעושים. הסטרס המלווה את הכלב בזמן זה גם הוא מגביר נשירת שיער. ניתן להתגבר על כך בסירוק קבוע עם מברשת איכותית פורמינטור למשל, לעבור למזון עם ריכוז חלבון גבוה ולעבור על הכלב ולוודא כי אין לו פרעושים, רצוי גם לספק לכלב פעילות גופנית. אם הדבר מלווה גם בגירוד ופצעים חשוב לגשת לרופא לבדיקת העור והפרווה. יש תוספי מזון למשל דרמה קואט המכילים חומצות שומן חיוניות ומונעים נשירה. לגבי הבגדים, רצוי להשתמש ברולר כמובן. אפשר לשקול לקחת את הכלב לתספורת ואז הנשירה תיפסק לזמן מה, אני ממליץ יותר על סירוק עמוק ולא גילוח מלא.

בולדוג. ShutterStock
פחות עצמות, יותר מזון איכותי לכלבים/ShutterStock

אבי מאכיל את כלבי שבן 4 חודשים באוכל שאנו אוכלים כגון עוף עצמות ועור אני ומשפחתי נכשלים בניסיונות לשכנע אותו שזה מזיק לכלב תוכלו לעזור לי לפתור את הבעיה בתיאור היקפי מה נגרם לכלב שאוכל אוכל מסוג זה.

תשובה: לצערי יש לי נסיון מר מהשבועיים האחרונים שהם התקופה שלאחר "חגי הבשר" כמו פסח ועצמאות . הגיעו אליי מספר כלבים הסובלים מתופעות שונות וקשות, חלק עם קרעים במעיים, דלקת חריפה של הלבלב, עצירות קשה, כאבי בטן ועוד. כלבים רבים אינם מעכלים טוב את העצמות והמזון הביתי ונגרם להם נזק רב וסבל מיותר. המסקנה שלי תמיד היא להאכיל במזון מוכן איכותי ולא להתחיל עם המזון הביתי.
מאוד קשה מאוחר יותר להרגיל כלב למזון מסחרי אחרי שפיתח הרגלים של אכילה ליד הבעלים. יש פה גם נזק התנהגותי וכלבים כאלו עלולים לקחת את ההאכלה ליד שולחן הבעלים למקום של היררכיה גבוהה בלהקה .
בסופו של דבר כלבים כאלו, גם אם עיכלו את העצמות והמזון הביתי יסבלו מהשמנה, מערכת חיסונית לא מאוזנת ועוד בעיות בריאות שניתן למנוע אותן. תוחלת החיים של כלבים שניזונים ממזון איכותי עלתה בשנים האחרונות ואנו עדים יותר ויותר לכלבים המגיעים לגילאים מופלגים המתקרבים לעשרים!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חתול לבן. Jagodka, ShutterStock
התקרחות אצל חתולים/ShutterStock, Jagodka

יש לי שתי חתולות. לחתולה שלי יש התקרחות ליד האוזן למטה. זה מתחיל להדאיג. מה לעשות?

תשובה: לא בטוח שמדובר בכלל בבעיה רפואית. אצל חתולים רבים האיזור שליד האוזן הוא דל שיער מלכתחילה. במידה ויש התקרחות של ממש, אדמומיות או גירוד יש לבדוק אפשרות של בעיות אוזניים ברוב המקרים או בעיות עור אחרות. טפילי אוזניים נפוצים אצל חתולים, כמו קרדית האוזן הנפוצה לדוגמא וקל לטפל בבעיה. חשוב לתת מזון איכותי עשיר בחלבון על מנת להביא למקסימום את האיכות של הפרווה ולמנוע נשירת שיער. בפרו פלאן יש כמות חלבון גבוהה מעל 40% ובאיכות מקסימלית על מנת להעניק לחתול את הצרכים התזונתיים שלו כטורף על. חתול דורש חלבון לקיום ואנרגיה ולא רק לבניית מערכות הגוף, ולכן צריכת החלבון שלו גבוהה יותר מבעלי חיים אחרים.

אילוסטרציה. ShutterStock
תיאבון מוגבר אצל כלבים/ShutterStock

יש לי כלב מעורב קטן בן שנה וחצי. הוא תמיד רעב, וכל הזמן מחפש אוכל בקיצוניות. הוא כלב טוב, יודע מה מותר לו ומה אסור לו, אבל באוכל הוא לא מתאפק. השבוע הוא חטף לנו אוכל מהיד וישר הלך לשבת בפינה של העונש, כי ידע שזה לא בסדר. עוד סימנים מוזרים: הפרווה שלו התחי

תשובה: תיאבון מוגבר במיוחד בשילוב עם נשירה חזקה ובמיוחד אם היא מובילה להתקרחות עלולים להעיד על בעיה הורמונאלית כלשהיא. אם זאת לא ברור לי מהתיאור אם לא מדובר בכלל בבעיית התנהגות. החטיפה של מזון וההתנהגות של "אוננות" היא סימן לכלב המנסה לקבע מעמד של "בכיר" בלהקה. לא מדובר אגב בכלל בשום דבר מיני אלא באקט פיזי המעיד על נסיון להביע עליונות ולקבע היררכיה במעמד בלהקה (המשפחה שלכם). אפשר לבדוק תפקוד של בלוטת התריס ובלוטת יותרת הכליה על ידי בדיקות דם (היפו תירואיד ואו מחלת קושינג).
במידה ושוללים בעיות רפואיות יש לפנות לערוץ הטיפול ההתנהגותי. הדיאלוג הזה בין מאלף לוטרינר חשוב מאד. למעשה אני נוהג רבות לקיים כזה דיאלוג במקרים כאלו, ולאחר שלילת בעיות בריאות פונה לטפל יחד עם מאלף בבעיית התנהגות.

גורי בולדוג אנגלי משחקים במקלט לחיות. מאומי, אוהיו. 11.4.2012. רויטרס
חברים אמיתיים לחיים/רויטרס

שלום, אני חולם לגדל כלב ואין לי אומץ כי מעולם לא גידלתי. אשמח ליעוץ.

תשובה: אני שמח לשמוע על היוזמה. מציע להתחיל קודם ולחשוב האם יש לך זמן להקדיש לטיפול וטיפוח הכלב. מדובר בהתחייבות אמיתית אך כזו שגם מאוד מתגמלת ומעניקה חבר אמיתי לחיים.
רצוי להחליט מה האופי של הכלב שתבחר ולקיים מחקר קטן, לקרוא ולהבין מעט על הגזעים השונים ולהחליט אם כדאי לאמץ מאחת העמותות, לראות כלבים ולשמוע מאנשים שונים המבינים בתחום על אופי הכלבים שמחכים לאימוץ. חשוב שההחלטה לקחת כלב תבוא ממקום אמיתי ושתשקיע בזה את המאמץ הנדרש כדי לטפל בו טוב.
יש מאמרים טובים וטיפים רבים באתר של פורינה שם ניתן לקרוא וללמוד הרבה על כלבים והגידול והטיפול בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully