וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמונים השחיתו אתר היסטורי בגליל בבעלות הוותיקן

קובי דוד

6.5.2012 / 11:41

הצעירים פרצו לטחנת הנזירים שבנחל ציפורי במהלך יום העצמאות, שרפו דגל ישראל וגרמו נזק למקום. "התנהגות ברברית של מי שביקשו לפגוע בקודשי ישראל בסמיכות ליום עצמאות"

רשות ניקוז ונחלים קישון הגישה בסוף השבוע תלונה במשטרת מרחב חוף, לאחר שבתוך המבנה העתיק של טחנת הנזירים בנחל ציפורי נמצאו קרעים של דגל ישראל שהועלה באש. צעירים מהסביבה שפרצו אל המקום, שבבעלות הוותיקן, גרמו נזק רב לחדרי המבנה, לדלתות, לחלונות, לאריחי חרסינה, לכלים סניטריים ועוד.

שריפת דגל בטחנת הנזירים בנחל ציפורי. ספק 500
הדלתות והחלונות של המבנה העתיק נופצו, טחנת הנזירים/ספק 500

הממצאים התגלו ימים אחדים לאחר יום העצמאות, שבו הגיעו אלפי מבקרים למקום. בעקבות המראה הקשה שנגלה לשומר במקום, הוזעק אל מבנה הטחנה מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון, חיים חמי, אשר הורה להגיש תלונה במשטרת מרחב חוף.

"אנחנו מזועזעים מהתוצאות של ההתנהגות הבלתי נסבלת, כפי שהתגלו לעינינו. זה היה מחזה מאוד לא נעים", אמר חמי. "מי שעשו זאת ביקשו לזרוע הרס ולא פסחו על שום חלק במבנה. כמובן שהתמונה הקשה והחמורה מכולן היתה של דגל ישראל שאותו שרפו הצעירים". מנכ"ל הרשות גינה את מה שהוא כינה "ההתנהגות הברברית של מי שביקשו לפגוע בקודשי ישראל דווקא בסמיכות זמנים ליום העצמאות".

אנשי רשות ניקוז ונחלים קישון החלו בתיקון הנזקים שנגרמו למבנה, כדי להמשיך ולארח את המטיילים הרבים שמגיעים לטחנת הנזירים מדי סוף שבוע. עוד לפני אירועי סוף השבוע החלו ברשות לגבש תכנית אשר תיושם בקרוב ותהפוך את טחנת הנזירים למרכז ההדרכה הראשון מסוגו בישראל, לחקר ולימוד סביבת הנחלים.

הרשות אחראית על הרוב המכריע של נחל הקישון, מג'נין ועד לשפך הנחל אל הים התיכון. בין יתר הנחלים ומקורות המים שבאחריות הרשות נמצא נחל ציפורי שלאורכו הקימה הרשות מספר אתרי בילוי ונופש כמו מעיין עין יבקע, הנקרא בפי תושבי הסביבה מעיין הסוסים, חניון האקליפטוס שמתחת לישוב אלון הגליל, שבילי הליכה, שבילים לרוכבי אופניים ועוד.

ביום עצמאות אשתקד הוצתו מספר מצבות וצלבים ונגרם נזק לבית העלמין של היישוב גוש חלב בגליל העליון, בו קבורים עקורי הכפר בירעם. אחראי על המקום שהגיע בבוקר למחרת גילה את הנזק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully