וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

נמרוד הלפרן

4.5.2012 / 23:22

דו"ח התעסוקה גרר את וול סטריט לירידה השבועית החדה ב-2012. S&P 500 נפל השבוע ב-2.4%. מדד נאסד"ק צלל מתחת ל-3,000 נקודות בדרכו לנפילה שבועית של 3.7%

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות על רקע נתוני תעסוקה מאכזבים לחודש אפריל שפורסמו היום בארה"ב, ומדדי S&P 500 ונאסד"ק השלימו את הנפילה השבועית החדה ביותר בשנת 2012.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.3% בדרכו לירידה שבועית של 1.4%; מדד S&P 500 נסוג ב-1.6% בדרכו לירידה שבועית של 2.4% - הנפילה השבועית החדה ביותר בשנת 2012; מדד נאסד"ק איבד 2.3% בדרכו לנפילה שבועית של 3.7% - הירידה השבועית החדה ביותר השנה. מניית אפל ירדה היום ב-2.9% בדרכה לנפילה שבועית של 6.3%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.04% לרמה של 1.88% - שפל של שלושה חודשים.

דו"ח התעסוקה בארה"ב

115 אלף משרות נוספו לשוק התעסוקה בארה"ב בחודש אפריל, הגידול המתון ביותר זה שישה חודשים, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים הייתה לגידול חד יותר של 160 אלף משרות. עם זאת, משרד העבודה תיקן כלפי מעלה את נתוני החודשיים הקודמים לגידול של 259 אלף משרות בפברואר ותוספת של 154 אלף במארס, לעומת גידול של 240 אלף ו-120 אלף בהתאמה שעליו דווח במקור. שיעור האבטלה בארה"ב ירד באפריל ל-8.1% - שפל של שלוש שנים - לעומת 8.2% בחודש מארס. כלכלנים צפו כי שיעור האבטלה יישאר ללא שינוי.

"הנתונים מצביעים על צמיחה חלשה בתעסוקה, ירידה בשיעור ההשתתפות בשוק העבודה, ועבור אלו שמועסקים - כוח קנייה שאיננו גדל", כתב מוחמד אל-עריאן, מנכ"ל פימקו - קרן האג"ח הגדולה בעולם - בעקבות פרסום נתוני התעסוקה. "הצריכה, בתור מנוע צמיחה, פחות דינמית בתקופה שבה האיומים מאירופה ומהגירעון בתקציב עדיין ממשיים", הוסיף.

נתוני התעסוקה החלשים שפורסמו היום בארה"ב, חיזקו את ההערכות בקרב המשקיעים כי הבנק הפדרלי עשוי לשקול לנקוט בצעדים נוספים להמרצת הכלכלה. הסיכוי לתוכנית הרחבה כמותית (quantitative easing) נוספת, שלישית במספר, גדולים יותר כעת, אמר מנהל ההשקעות מייקל מלייני מ-Fiduciary Trust, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג.

עונת הדו"חות בוול סטריט

עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט הולכת ומתקרבת לסיומה, ומתוך 391 החברות הנכללות במדד S&P 500 שכבר פירסמו את תוצאותיהן הכספיות לרבעון הראשון, 68.3% דיווחו על רווח גבוה מתחזיות האנליסטים, לפי נתוני ספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס. 12 חברות הנכללות במדד יפרסמו היום את תוצאותיהן הכספיות.

לינקדאין, מפעילת הרשת החברתית העסקית הגדולה בעולם, דיווחה ביום חמישי לאחר סגירת המסחר בוול סטריט על רווח והכנסות גבוהים באופן ניכר מתחזיות האנליסטים ברבעון הראשון של השנה, והעלתה את התחזית.

לינקדאין, אשר ביצעה הנפקה ראשונה לציבור (IPO) לפני פחות משנה, דיווחה על הכנסות של 188.5 מיליון דולר, יותר מכפליים מהכנסותיה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, ומעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 178.4 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה החברה בתקופה המדווחת רווח נקי של חמישה מיליון דולר, או ארבעה בסנט למניה, לעומת רווח של 2.1 מיליון דולר, או רווח אפסי למניה, ברבעון הראשון של שנת 2011. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח של 15 סנט למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של תשעה סנט למניה.

במבט קדימה, העלתה החברה את תחזית ההכנסות לשנה כולה, וצופה כעת הכנסות של 880-900 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת להכנסות של 840-860 מיליון דולר. הכנסות לינקדאין ברבעון הנוכחי צפויות להיות בטווח של 210-215 מיליון דולר, העריכה החברה - מעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 208 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully