וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מחפש המתחרה של הוגו צ'אווס בישראל?

טל שלו

4.5.2012 / 20:40

למעלה מ-35 ראשי ערים מרכזיות מרחבי העולם, בהם גם ראש העיר קראקס, יבואו בשבוע הבא לארץ כדי ללמוד איך מתמודדת ישראל עם נושאי ביטחון בקהילה. "יחזק הקשרים בין הערים"

בעוד נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, מפזר התקפות אנטי ישראליות ומחזק בהתמדה את קשריו עם אירן, אחד מיריביו הפוליטיים המושבעים דווקא מחזק את קשריו עם ארץ הקודש: בתחילת השבוע הבא ינחתו בנתב"ג למעלה מ-35 ראשי ערים מרכזיות מרחבי העולם, בהם גם ראש עיריית קרקאס, אנטוניו לדזמה, שהתמודד בעבר מול צ'אווס על נשיאות ונצואלה. המשלחת הגדולה תסייר בערים הגדולות בישראל במטרה אחת: ללמוד ולהשכיל מהמודלים הישראליים של "ביטחון המולדת" - בדגש על בטיחות האזרח וביטחון בקהילה.

פרנקפורט, קישינב, קטמנדו, ורשה, אדיס אבבה, כרייסטצ'רץ' ופירנצה הן רק חלק מהערים שראשיהם יגיעו לכנס הבינלאומי, המקבץ נציגים מחמש יבשות בעולם. נוסף לפגישות רשמיות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ אביגדור ליברמן, ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, יתארחו ראשי הערים אצל ארבעה מראשי הערים הגדולות בישראל - ירושלים, תל אביב, חיפה ונצרת, ויחלקו את ניסיונם בהתמודדות עם אתגרי ניהול העיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקורב גם לנתניהו וגם לאובמה. ג'ק רוזן, ממנהיגי יהדות ארצות הברית/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, יספר על פרויקט מבט 2000 - מרכז האבטחה בעיר העתיקה; ראש העיר חיפה, יונה יהב, יציג את המרחבים המוגנים המיוחדים בבית החולים רמב"ם; בתל אביב ייצאו ראשי הערים לסיבוב בארים עם רון חולדאי ובנצרת ישמעו מראש העיר ראמז ג'רייסי על חיי האוכלוסייה הערבית בעיר. עוד מתוכנן סיור שתערוך התעשייה האווירית מאחורי הקלעים של נמל התעופה בן גוריון, הרצאה של ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי על פתרונות אבטחה, ובכירים נוספים מעולם התרבות, המדע, הטכנולוגיה והחברה אשר יציגו בפני ראשי הערים את האתגרים עמם ישראל מתמודדת בנושאי הגנת האזרח ובטיחות הקהילה, כמו גם את פתרונות האבטחה הטכנולוגיים השונים המפותחים במדינה.

"אין כאן פוליטיקה"

"ישראל ידועה כמקצוענית בתחום ביטחון המולדת והטכנולוגיות השונות, וזה גירה את ראשי הערים להגיע לכאן", הסביר זאב רובינשטיין, מנכ"ל המועצה האמריקאית ליהדות העולם (The American Council of World Jewry), שמארגנת את המשלחת בשיתוף משרד החוץ הישראלי והמרכז לשלטון המקומי. "אין כאן פוליטיקה, אלא זריעת זרעים להכרות קרובה עם ישראל, שיוצרת אחר כך גשר חשוב מאוד. למדנו עם השנים שהכנס הזה מביא לנו שגרירים בערים גדולות, אבל גם שנכון לקחת ראשי עיר שיש להם עתיד פוליטי, גם במישור המדינתי, וליצור איתם קשרים", אמר רובינשטיין בשיחה עם וואלה! חדשות, וציין בין היתר את ראש העיר פירנצה, שנחשב לכוכב עולה בפוליטיקה האיטלקית, ואת ראש העיר מיקסקו בגוטאמלה, בנו של נשיא גואטמלה, אוטו פרס מולינה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שוטרי מג"ב בכניסה לעיר העתיקה. רויטרס
ראשי הערים יישמעו סקירה על האבטחה בעיר העתיקה בירושלים. שוטרי מג"ב בכניסה לעיר העתיקה/רויטרס

גם במשרד החוץ מדגישים את החשיבות שבחשיפת הצדדים החיוביים של ישראל, דווקא במישור ראשי העיריות. "השלטון המקומי נוגע לחיים של כל אזרח ואזרח, לפעמים הרבה יותר מהממשלה המרכזית, וההתרשמות החיובית מאפשרת גם לחזק קשרים בין ערים בישראל וגם פותחת את הדלת לנציגים הישראליים במדינות השונות", אומר מנהל מחלקת הסברה במשרד, דניאל זונשיין, "הביקור חושף את שלל ההיבטים הכלכליים, התרבותיים ומדיניים בישראל, והחוויה של חברי המשלחת מאפשרת להם לשפוט דברים בצורה מאוזנת וחיובית יותר".

"לא רק לדבר על השואה"

הכנס, המתקיים זו השנה ה-28, הוא פרי יוזמה של איש העסקים היהודי-אמריקאי ואחד ממנהיגי יהדות ארצות הברית, ג'ק רוזן, הנחשב מקורב במיוחד לנשיא ברק אובמה, שרת החוץ הילרי קלינטון וסגן הנשיא ג'ו ביידן. רוזן, העומד בראש הקונגרס היהודי-אמריקאי והמועצה האמריקאית ליהדות העולם וחבר בהנהלת אייפאק, החל לפעול במסדרונות הממשל בוושינגטון כבר בשנות התשעים, ומאז שימש בשורה ארוכה של תפקידים תחת שתי המפלגות, והתקרב במיוחד לראשי המפלגה הדמוקרטית. בדצמבר האחרון הוא אף אירח בביתו את אחד ממפגשי התורמים העיקריים של אובמה. אולם למרות המתיחות בין אובמה לנתניהו, רוזן תומך נלהב בראש הממשלה, ואף תורם גם לו. רובינשטיין, שנחשב לאחד מחבריו הקרובים של נתניהו, חבר לרוזן לפני שנתיים, וכיום הוא משמש כמנכ"ל הארגון.

"עמדת המועצה ועמדתו של רוזן, שהוא ניצול שואה בעצמו, היא שהגיעה העת שמדינת ישראל תפסיק לדבר רק על השואה ולהיראות מדינה נרדפת של יהודים בודדים. זה לא יכול להיות הנושא העיקרי שעליו טוחנים את השכל", אמר רובינשטיין, והסביר כי המועצה מנסה לקדם "דיפלומטיה מדעית" (science diplomacy) המבוססת על החלפה שיטתית ושותפות בטכנולוגיה, ידע ומחקר. "יש לנו כל כך הרבה דברים ש'מציון תצא תורה', בתחום החקלאות והמדע וחתני פרס נובל. אנו רוצים לומר כי מדינת ישראל היא כר פעולה שיכול לתרום בכל תחום".

לפניות לכתבת - tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully