וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר לזרוק את החול והכף: שירותים לחתולים

כרמי צדוק

21.5.2012 / 12:28

מצד אחד זהו מוצר יקר, אך אוהדיו טוענים כי הוא חסכוני לטווח ארוך ומבטל את הצורך להתעסק בחול המסריח. שירותים אוטומטיים לחתולים - יתרונות וחסרונות

"נקיון ארגז החול הפסיק להיות נטל", מספרת יעל, בעליו של חתול מבוגר המשתמש בשירותים לחתולים, "מעכשיו בלחיצת כפתור הצרכים יורדים לביוב". נקיון החול של החתולים הוא החיסרון הגדול בגידול החיה המקסימה הזאת, ולשם כך בדיוק הומצאו השירותים האוטומטיים לחתולים.

השירותים האוטומטיים לחתולים הם בית שימוש שנשטף בעצמו, ואין צורך להחליף את החול, שנשטף על ידי המים. כל שדרוש זה תשתית של חיבור למים, ביוב וחשמל. התשתית קיימת בדרך כלל ליד מכונת כביסה או שירותים. את החול יש להחליף פעם בחצי שנה, וההוצאה הנוספת היחידה היא סבון וחומר חיטוי שמספיקים להפעלות רבות.

כף לניקוי חול לחתולים. ShutterStock
"ממש סבלתי מההתעסקות בכף והחול והשקית המסריחים". ארגז חול לחתולים/ShutterStock

לכמה חתולים מתאימים השירותים?

ריבי מאיר, מומחית להתנהגות ולטיפול בחתולים, ממליצה לא לחפף בהחלפת חומרי הניקוי: "חשוב מאוד לשמור על הניקיון וכמובן לשים לב לחתול ולהרגליו, וכאמור לא להכריח אותו כלום. הכל לאט ובהתאמה אישית. יש חתולים שאוהבים את השירותים האלה, ויש חתולים שלא מוכנים להיכנס אליהם, אז חשוב לנהוג איתם בהבנה. חתולים מגיבים רע מאוד כשגורמים להם לעשות משהו נגד רצונם, עשויות להופיע בעיות התנהגות ואף מחלות, כמו בעיות בדרכי השתן וכדומה. בנוסף, יש להסיר את המכסה בתקופת ההתאקלמות, ולפעמים לתמיד, בהתאם לרצון החתול הספציפי, כי כל חתול או אינדיבידואל".

המוצר משווק עצמו כמתאים למספר חתולים. ריבי מאיר חושבת אחרת: "מדובר בארגז קטן יחסית, המתאים לשני חתולים ולא יותר. אין להניח בשום פנים ואופן שמדובר בפתרון מלא לבית שיש בו מספר חתולים. באופן עקרוני השירותים חייבים להיות על תוכנית אוטומטית של 'ניקיון על פי חיישן', כלומר לנקות בכל פעם שהחתול עושה את צרכיו".

אין צורך בטכנאי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפשר להרכיב לבד. שירותים אוטומטיים של catgenie, 1,700-2,000 בחנויות השונות/מערכת וואלה!, צילום מסך

קיימות בשוק גם שלל וריאציות של שירותים לחתולים. בניגוד למכונת כביסה, מדיח כלים וכדומה, ניתן להרכיבם בשיטת "עשה זאת בעצמך" המעודדת את הלקוח להרכיב את המכשיר בעצמו, כשבמקביל להוראות מצורפות קיימת תמיכה טלפונית לכל צורך. בישראל, בנוסף לאופציית ההרכבה העצמית, ניתן להזמין טכנאי.

לגבי עלות השימוש לחתול לחודש, מדובר בכ-40 שקל לחתול. הסכום משתנה, כי יש חתולים שצורכים יותר גרגרים כי יש להם גללים רטובים, יש אנשים שמפעילים יותר ויש פחות. את הנוחות, ההיגיינה והחיסכון בזמן מוזמנים המשתמשים לתמחר בעצמם.

אפשר ללמד חתול זקן טריקים חדשים?

לדברי משווק המוצר catgenie, איתי אורן, אין בעיה עם גיל החתול: "אין בעיה להרגיל חתול זקן למכשיר, יש רק בעיה עם גיל צעיר מאוד. עד שלושה חודשים אין טעם לנסות, בין שלושה חודשים לשנה זה תלוי בחתול ובבעלים - לחתולים צעירים יש גללים רכים שמתפרקים ועלולים לא להיאסף באופן מושלם על ידי הכף של המכשיר, ואם הם נשארים בחול, עשוי להיות ריח לא נעים בבית. לכן מומלץ להתחיל לטפל בחתולים מגיל חצי שנה ומעלה".

כלבים יכולים להשתמש בשירותים האוטומטיים?

"לכלב אין אינסטינקט של לעשות את צרכיו בחול, ומנגד הוא יותר קל לאילוף ולמשמעת. אני יודע שיש בעיקר כלבים קטנים שמשתמשים בכאלה מכשירים. אני אישית לא אוהב את זה, כי כלב חייב את הטיול היומי שלו, אלא אם נשבעים לי שהמכשיר לא בא על חשבון הטיולים".

"פעם ביום, ושלום על ישראל"

אילוסטרציה. ShutterStock
""כל היום הייתי מעסקת בנקיון ארגז הצרכים שלו"/ShutterStock

"התחלתי להשתמש בשירותים לחתולים כשהחתול שלי היה בן 13 וחלה בסוכרת, מה שאומר שהוא השתין המון", מספרת יעל, המשתמשת כבר שנים במוצר, "כל היום הייתי מעסקת בנקיון ארגז הצרכים שלו. המוצר פשוט פתר לי את כל הבעיות. פעם ביום הפעלנו, ושלום על ישראל. מבחינת עלויות, אמנם המכשיר עלה הרבה, אבל העלות הוחזרה מזמן, כי החול הוא רב פעמי. בעבר הייתי מוציאה הרבה כסף על חול, וזה גם היה מסריח ברמות על. ככה הרבה פחות כסף הולך על חול, ומבחינת תחזוקה זה כלום - רק להחליף סבון פעם בכמה חודשים, לנקות את הקערה אם נתקע משהו, אבל זה ממש נדיר. אני מאוד מרוצה. כל הפעולה אסתטית ונקייה. אין התעסקות עם הכף והשקית המסריחות. סבלתי מזה מאוד".

יעל טוענת כי היא לא לבד גם כשהיא זקוקה להכוונה. "כשהיתה תקלה", היא אומרת, "היה מענה בטלפון, והסבירו לי מה לעשות. פעם התקשרתי כי המכשיר צפצף, והסבירו לי שצריך להחליף סבון. פעם אחרת היה מסריח כי נתקע גוש שיער שהפריע לניקוז, וגם זה נפתר עם התמיכה הטלפונית".

איך הרגלת את החתול להשתמש במכשיר?

"הדריכו אותי לשים תחילה את החול הרגיל, ולאט לאט לשים את החדש. בנוסף, לא הייתי מפעילה את זה בהתחלה כשהחתול נמצא בו, אלא כשהוא לא היה באזור. היתה לי רק בעיה עם הריח של הסבון שלהם, אז היה פתרון - סבון נטול ריח שעדיף בעיני".

"לא רוצה שירותים לחתולים - לנקות את הקקי זה חלק מהקשר"

חתול. ShutterStock
"לא מתאים לי שהשירותים של החתול יהיו בצמוד למכונת כביסה או השירותים שלנו, בני האדם"/ShutterStock

מירב, בעליה של חתולה, בוחרת להישאר עם ארגז החול הישן והטוב. התרגלנו לנקות את הארגז כחלק מהדברים שעושים כשמטפל בחתול. אני לא רוצה עכשיו להחליף לחתולה שלי למשהו שהיא לא מכירה. אם נוציא את הדברים הלא נעימים ונשאיר רק את הדברים הנעימים, נאבד משהו. זה כמו שיש לך ילד, אתה גם מנקה לו את הקקי, זה חלק מהקשר. אני מחליפה חול פעם בחודש, כך שזה לא כזה נורא. חתולים ממילא לא צריכים טיפול רב ולא רוחצים אותם, רק ליטופים ואוכל".

"בנוסף יש פה גם שיקול כלכלי, אני לא ארכוש את המוצר בגלל העלות הכספית הגבוהה, זה הרבה מאוד כסף. עלות של ארגז שאני מחליפה פעם בהרבה שנים היא כמה גרושים, החול גם הוא זול ומגיע באריזה של עשרה קילו. לעומת זאת, מכשיר שמחובר לחשמל וגם למים מייקר את הכל. אחרי שבדקתי, הבנתי שזה פשוט לא משתלם".

"גם לא מתאים שהשירותים של החתול שלי יהיו בצמוד למכונת כביסה ובטח שלא ליד השירותים שלנו, בני האדם. אני גם חוששת משימוש משותף בביוב שאולי יגרום לחסימה או לפיצוץ, ואז גם החתול וגם אנחנו נישאר בלי שירותים או מכונת כביסה. ואז, מה הרווחנו מזה?".

מה אומר הווטרינר?

"באופן כללי אין לי בעיה עם חידושים", אומר ד"ר פז גפטר מרשת המרפאות "פט חולים" בבעלות ד"ר יובל סמואל, "השאלה עד כמה באמת חתולים מבינים ומשתמשים בזה. צריך לאסוף כמות יפה של מקרים כדי לדעת אם זה אפקטיבי. באופן לא רשמי המכשיר נשמע מגניב, אסתטי וטוב ברמה העקרונית, ועל פניו לא צריכה להיות בעיה להתרגל אליו - כמו שמתרגלים לארגז, מתרגלים לשירותים. מבחינת טבע החתולים עשויה להיות בעיה, הם רגילים לחפור במקום שהם רוצים לעשות את צרכיהם, וגם לכסות, ובשירותים הצרכים מתפנים ונעלמים.

"בנוסף יש יתרון לבעלי חתולים שאלרגיים אליהם וכמובן גם לנשים בהריון, וגם לאנשים שמעוניינים להימנע מלסחוב שקי חול כבדים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארגז שירותים לחתולים המגיע עם שתי תחתיות לסינון מקסימלי של החול, אינטר פט, 129 שקל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שירותים לחתולים של אינטר פט, 775 שקל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שירותים אוטומטיים של catgenie, 1,700-2,000 בחנויות השונות/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully