וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי רשויות זועמים: "אין תשובות בעניין הריח, לא קיבלנו הנחיות"

ענת שלו

3.5.2012 / 15:50

שעות ארוכות אחרי שתושבי גוש דן התלוננו על ריח חריף של כלור, לאיש אין תשובה מה מקורו. המשרד להגנת הסביבה: "פסקו התלונות על הריח, המקור לא בחיטוי בכפר הירוק"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

כארבע שעות לאחר שתושבי המרכז והשרון דיווחו על ריח כימי חריף שאפף את האזור, אף רשות לא סיפקה עדיין הסבר למקור התופעה. הריח החזק, שגרר פניות תושבים רבות למוקדים העירוניים, החל להיות מורגש בצהריים (חמישי) בסביבות השעה 12:00. המשרד להגנת הסביבה ספג ביקורת מראשי הרשויות שסבלו מהריח, על כך שנכון לשעה זו לא מצא עדיין את מקור המטרד הסביבתי.

ראשי רשויות הביעו את כעסם על כך שגם כעבור מספר שעות לא ידוע המקור להפצת הריח החריף באזור גוש דן וכי אם היה מדובר בחומר מסוכן – יכול היה הסיפור להיגמר באסון. "לוקח יותר מדי זמן לאתר את מקור הריח", מאשים איציק רוכברגר, ראש עיריית רמת השרון. "אין לי תשובות לתת לתושבים ואף משרד לא מסונכרן עם השני. תמוה בעיני איך המשרד לאיכות הסביבה עדיין חסר כל אינדיקציה לגבי מה מקור הריח. לא קיבלנו הנחיות איך לנהוג. איך כל כך הרבה זמן אין תשובה? מה אם היינו צריכים לפעול לפנות תושבים, אם היה מדובר בסכנת נפשות?"

דובר המשרד להגנת הסביבה מסר כי פסקו התלונות על מטרדי ריח. "מבדיקות שנעשו אין ריכוזי חומרים מסוכנים באוויר. יודגש כי בבדיקה שהתבצעה, נראה כי לא מדובר בחיטוי קרקעות בכפר הירוק". עוד נמסר כי כל המדידות באזור תל אביב מעידות על ריכוזים אפסיים של חומרים מסוכנים. "אין מסוכנות לציבור", נמסר. "אנשי המשרד מבצעים כעת בדיקות בכוחות מתוגברים כדי לזהות בוודאות של מאה אחוז את מקור הריח ואינם עוסקים בספקולציות לגבי מקורו".

מיכל, תושבת תל אביב, אמרה לוואלה! חדשות, כי "יש ריח ממש חזק כמו של כלור בבריכה". חן, שעובד באזור רמת גן, סיפר כי הוא וחבריו למשרד הריחו ריח כימי גם באזורם. איילה מרעננה סיפרה: "יש בחוץ ריח מוזר, ריח של כלור או אולי של חומר דישון כלשהו.

ריח חריף מורגש בגוש דן, המקור לא ידוע

לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully