וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהגות חתולים: כיצד להרגיע חתול מבוהל?

ריבי מאיר וריני חביב עמירן

15.5.2012 / 1:05

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, יועצות מומחיות בטיפול, חינוך וגידול חתולים, חולקות מניסיונן ומייעצות אודות התנהגות חתולים

יש לי שתי חתולות, שמותיהן וווזלה וצוצית. וווזלה תמיד קופצת על השיש ואוכלת מהאוכל, ובנוסף תמיד שהיא רואה כף היא מפילה אותה. מה לעשות?

תשובתנו: וווזלה מאד מתוקה ופעילה והיא חתולה אמיתית! חתולים אוהבים לאכול על משטח גבוה ולא על הריצפה. אז אנא שימו את האוכל על משטח נעים ונקי במקום גבוה ורחב והיא תאכל להנאתה. את הכף היא מפילה כי היא משועממת ורוצה שמשהו יזוז כדי שהיא תוכל "לצוד" אותו. היא חושבת שאולי הכפית תזוז כאשר היא תיפול... בכל מקרה, חשוב מאד לספק לה פעילויות בתזוזה כמו חכת הציפור שלנו "da bird" ולהריץ אותה בכל ערב לפחות כעשרים דקות ואז היא תהיה מאושרת. בהצלחה!

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חתול קופץ על השיש/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש לי חתולה בת 6 שחיה בבית ובמהלך היום היא יוצאת לחצר. לאחרונה בעלי רוצה להעביר אותה לחיות באופן קבוע בחצר ולסדר לה פינה בתוך הבניין. האם החתולה תוכל לחיות ולשרוד בחוץ? האם המעבר לא יפגע בה?

תשובתנו: ממש לא רעיון טוב של בעלך (אולי הוא מעוניין לעשות המעבר הזה בעצמו... ולהרגיש איך זה לחיות פתאום באופן קבוע רק בחוץ... חומר למחשבה). אז אנא המשיכו לתת למתוקה לצאת ולהכנס כרצונה, כי כך היא רגילה ומרגישה בטוחה. כאשר תמנעו ממנה להכנס חזרה לתוך ביתה, יגרם לה צער רב. גם אם היא תסתגל לכך, לא בטוח בכלל שזה לא יפגע בבריאות שלה, ויתכן כי היא תקמול ותמות מצער או תרגיש רע בצורה אחרת. חתולים אכן מאד אוהבים להיות בחוץ, אבל הם גם אוהבים וצריכים להיות חלק מהבית. מדוע בעצם בעלך רוצה להוציא אותה? אולי נוכל לעזור בפתרון לבעיה שבעלך חווה בנוגע לחתולה? בכל מקרה, אנא דאגי קודם כל לחתולה כי אין לה מישהו אחר שיעשה זאת. כמובן –אם הבחירה היא בין למסור אותה לגמרי ובין לארגן לה מקום לחיות היטב בחוץ ולעשות המעבר לחיים רק בחוץ מאד בהדרגה ולא בבת אחת – אז עדיפה הברירה הזו של לארגן לה חיים בחוץ לידך כאשר את רואה אותה בכל יום ודואגת לה בחוץ בכל יום ויום. גם כאשר אתם נוסעים לחופשה – חובה לדאוג למתוקה גם אם היא תחיה רק בחוץ. בהצלחה ולעולם אל תוותרי על המתוקה הזאת שלך!

חתול רחוב. ShutterStock
האם חתולת בית יכולה לשרוד בחוץ?/ShutterStock

יש לי שלושה כלבים ושלושה חתולים. בגלל האזעקות הם כולם בחרדות, לא עוזבים אותי לרגע ואפילו לשירותים כולם נכנסים איתי. מה לעשות על מנת להרגיע אותם?

תשובתנו: הרבה אהבה, הבנה וסבלנות. מכירות היטב התופעה ולצערנו אין אף גורם רשמי במדינה שלנו, אשר עוזר לאנשים עם חיות באזורי המלחמה. אנחנו מאוד מבינות אותך וחוות זאת גם עם החיות שלנו . בכל מקרה אנא היי רגועה תמיד, זה מאוד עוזר להם וכמובן התפללי לזמני רגיעה ארוכים ותמידיים. בינתיים אנחנו ממליצות לתת למתוקים טיפות טבעיות בלבד הנקראות "rescue remedy", אשר ניתן לרכוש בבתי מרקחת ללא מרשם. אנא שימי מספר טיפות בתוך קערה נפרדת של מים בנוסף למים הרגילים . כאשר הכלבים והחתולים ירגישו שהם זקוקים לכך הם ישתו זאת באופן טבעי. כמו כן, יש מטפלים טבעיים לחיות אז אנא העזרי בהם. חשוב מאד: לעולם לא לתת לחיות חומרי הרגעה המיועדים לאנשים – זה עלול להיות רעיל! בנוסף, דאגי לבודד היטב את הבית מפני רעשים, זה גם עוזר. בהצלחה!

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איך מטפלים בחתול מפוחד?/מערכת וואלה!, צילום מסך

החתול שלי ברח מהחלון בזמן ששיפצנו את הבית ומאז עברו חודשיים, ולא ראינו אותו עד לפני מספר ימים, אז הוא הופיע פתאום מתחת לבית. נתנו לו אוכל וליטפנו אותו וניסינו לקחת אותו איתנו הביתה אבל הוא פשוט לא רצה. ככה וזה חזר על עצמו שוב לפני מספר ימים. מה עושים?

תשובתנו: המשיכו להאכיל אותו למטה! זה חשוב מאוד מאוד. לא לוותר עליו! לקרוא לו ולהאכיל אותו בזמנים קבועים בכל יום – בבוקר מוקדם ובלילה מאוחר, אלו השעות השקטות גם עבור החתולים. הרגילו אותו לשעות האכלה ורוגע קבועות בחוץ, עד שהוא יתרגל אליכם שוב ויהיה רגוע דיו כדי שתוכלו להכניסו בעדינות רבה לארגז הנשיאה שלו וכך להביא אותו ברוגע ובבטחון הביתה. לא להכריח אותו לחזור אתכם ולא לקחת אותו בכוח על הידיים משום שהוא עלול לברוח שוב וכמובן בדרך לשרוט אתכם. אז – סבלנות והאכלה וגם ליטופים בשעות קבועות בכל יום עד שהמתוק יהיה רגוע ויהיה מוכן לחזור הביתה. כרגע הוא זקוק לכם מאד בחוץ!

חתול רחוב. ShutterStock
להחזיר הביתה את החתול שברח/ShutterStock

יש לי חתול בן 14. לאחרונה יש לו עצירות, אבל הוא לא נותן לי לשים לו שמן. להחליף לו אוכל? יש טיפול?

תשובתנו: חשוב מאד לקחת אותו לוטרינר מומחה לחתולים ובהקדם האפשרי. בגיל מבוגר כמו גיל 14 חלים שינויים בדרכי העיכול, וחשוב מאד לעבור למזון מיוחד המתאים לגיל זה. אם ישנן סיבות נוספות חוץ מאשר גיל מתקדם אז הוטרינר יעזור לכם וגם למתוק להתמודד עם זאת. בהצלחה ורק שנים רבות וטובות המחכות למתוק עד 120 של חתולים (אפשרי בהחלט לחתולים להגיע עד אחרי גיל 20!). אז בהקדם לוטרינר מומלץ לחתולים!

וידאו וטרינר חתולים  - איך נותנים כדור. דייב שחר, מערכת וואלה!
להתייעץ עם וטרינר לגבי בעיות עיכול של חתולים/מערכת וואלה!, דייב שחר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully