וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהגות חתולים: יש מה לעשות נגד אלרגיה לחתולים?

ריבי מאיר וריני חביב עמירן

9.5.2012 / 0:05

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, יועצות מומחיות בטיפול, חינוך וגידול חתולים, חולקות מניסיונן ומייעצות אודות התנהגות חתולים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
תקופת נשירה אצל החתולים/מערכת וואלה, צילום מסך

שלום, יש לי חתולה עם נשירה מטורפת. בזמן האחרון היא מקיאה ויוצאים לה בקיא גושי שיער. זה הגיוני שנדבקות לה שיערות ללשון כשהיא מתלקקת? מה אפשר לעשות?

תשובה: אנחנו נמצאים כעת בתקופת נשירה – המעבר בין האביב לקיץ – וחשוב מאוד לעזור לחתולים לעבור זאת בשלום וללא בעיות מיוחדות בדרכי העיכול. באופן עקרוני החתולים כמובן מנקים עצמם ולכן גם בולעים כמות מאד גדולה של שיער עודף. חוץ מזה – חתולים משירים שיער גם כאשר הם חווים לחץ נפשי או פיזי ולכן חשוב לוודא שאכן החתולה שלך ובכלל בריאה פיזית ומרגישה היטב וכמובן גם באופן נפשי . בריאות מלאה מתבטאת ביומיום בפעילות רגילה ושמחה וכמובן בתיאבון בריא , שתייה בכמויות רגילות וקבועות וכמובן עשיית צרכים באופן שגרתי וקבוע ובטקסטורה טובה. אם יש קושי בעשיית הצרכים – מדובר בצואה – אז חשוב לוודא שאכן יש מענה לכדורי השיער , אשר עלולים להיתקע ולגרום לעצירות. אם זה קורה – בהקדם לוטרינר. בכל מקרה – כדי למנוע עצירויות ובכלל כדי להתמודד עם כדורי השיער – חובה לגדל דשא נקי ואורגני באדנית בתוך הבית (ניתן להשיג זרעים בחנויות לחיות מחמד או במשתלות) – זה מאד מסייע לחתולים אשר לא יוצאים החוצה באופן שגרתי, וכמובן חוץ ממינרלים ועוד אשר החתולים מקבלים מנשנוש דשא טרי, זה גם מסייע להם להוציא החוצה את כדורי השיער (בצורה של הקאה של כדור השיער מלופף בדשא) או בעיכול יעיל יותר ואז דרך הצואה הבריאה. בנוסף – חשוב מאד לסרק בעדינות עם מסרק מתאים וכך להוציא השיער העודף . וגם – כמובן יש משחות מיוחדות וטעימות אשר ניתן לתת מספר פעמים בשבוע – כדי לסייע להוצאה רצופה דרך הצואה של כדורי השיער וגם יש מזון מיוחד ל hair ball . בכל מקרה – אם ההקאה מתרחשת פעם בעשרה ימים בערך – אז לא לדאוג . אם זה מעבר לכך וזה תכוף יותר – חובה להתייעץ עם וטרינר בהקדם. וכמו תמיד- המון אהבה לחתולה . היא גם לא מרגישה טוב כאשר זה קורה. בהצלחה!

חתול דון ספינקס בתערוכה. קיריגסטן. 18.3.2012. רויטרס
הם מפחדים. התנהגות אלימה אצל חתולים/רויטרס

יש לי חתולה בת ארבע שגידלתי מגיל שבוע, ואלי היא מתנהגת הכי טוב מכל המשפחה. הבעיה שהיא אלימה לאורחים ולחתולים אחרים, ואמא שלי רוצה להוציא אותה מהבית, אבל אני לא יכול לתת לה לעשות את זה. אין סיכוי שהיא תשרוד לבד ברחוב או תתקבל בברכה אצל אחרים. מה אפשר לעשו

תשובה: קודם כל לא להתייאש ובוודאי – אסור לחתולה לצאת מהבית! בחוץ זה מוות אכזרי לכל חתול אשר גדל בתוך בית. יחד עם זאת, אם יש לך אפשרות ליציאה חופשית החוצה דרך החדר שלך, אז אפשר לסייע למתוקה בהדרגה להתרגל גם לחיים בחוץ ולחזור הביתה באופן חופשי דרך החלון שלך כאשר היא רוצה ומרגישה צורך לחזור אליך. היא קשורה אליך וחשוב מאד להבין שהיא "אלימה" בגלל סיבות אובייקטיביות, וחשוב להבין ולהיות רגועים כדי לעזור לה לשנות התנהגותה. לא לצעוק עליה אף פעם ותמיד להבין שההתנהגות האלימה שלה נובעת מפחד. כאשר מפחדים יש הרבה חתולים (וגם אנשים) אשר מתנהגים באלימות . לכן – קודם כל להיות רגועים ולאהוב אותה בכל דרך אפשרית – היא מפחדת שהיא עלולה להיות בחוץ וזה מוות עבורה ולכן היא חווה פחד מוות ממש ליד אמא שלך וזה גורם לה להיות מאד לא נעימה. בכל מקרה – יש פתרונות נהדרים וחיוביים להתנהגות מהסוג שאתה מתאר. אנא קרא היטב את המאמר שלנו בנושא ויישם הכל!! תן גם לאמא שלך לקרוא זאת ויחד תוכלו להתקדם ולחיות באהבה וביתר הרמוניה. אם תרצו- יש גם ייעוץ שלנו פרטני בביתכם. זכור בבקשה – אהבה והבנה מביאות אהבה גם מהצד השני. אלימות וצעקות וכל מיני סוגי עונשים – מביאים עוד אלימות. אז בהצלחה וזה אתגר חשוב עבורך וגם עבור אימך.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
אילוסטרציה. ShutterStock
חתולים שבעים, חתולים רגועים/ShutterStock

לחתול שלנו יש מנהג קבוע בזמן האחרון להעיר אותנו ביללות באמצע הלילה, וכשאני קמה אליו הוא לוקח אותי לכיוון האוכל שלו, אוכל ונרגע. למה אני צריכה לעמוד לידו כשהוא אוכל? מה הוא רוצה לומר לי באמצע הלילה?

תשובה: ערנות ופעילות בשעות הלילה נפוצות מאד אצל חתולים וזה מאד טבעי – כי אלו חיות ליליות . כלומר – פעילים יותר בשעות החשיכה. אבל, אפשר לסייע לחתולים לשנות זאת מעט וכמובן לא להעיר אותך בלילה. קודם כל,כבר בשעות לפני שאתם הולכים לישון, לתת אוכל מעולה, טרי והכי טעים שהחתול אוהב, ותמיד בצלחת נקייה היטב. חשוב מאד שיהיה שפע של אוכל טעים ובריא- גם יבש וגם שימורים בצלחות נפרדות , רחבות ומחומרים טבעיים (קרמיקה, זכוכית עבה וכדומה). בנוסף – כמובן מים טריים ונקיים בקערה רחבה יציבה ונקייה גם כן. הרבה חתולים אוהבים לאכול כאשר אנשים אשר אהובים עליהם נמצאים לידם, מלטפים ומדברים איתם. את כמו האמא שלו וזה גורם לו לרוגע ולבטחון כאשר את לידו. אנא דאגי לעשות הכל בצורה טקסית בכל לילה לפני שאת הולכת לישון וכמובן ובנוסף הקפידי להשאיר לחתול ארגז חול נקי לחלוטין, ושפע של משחקים אשר הוא אוהב לשחק בהם לבדו וכמובן מקומות לטפס עליהם כדי להגיע למקומות בהם הוא יכול לצפות בנעשה בחוץ בצורה בטוחה עבורו. בהצלחה ולהלן כתבה שתעזור.

אילוסטרציה. ShutterStock
פעילות לילה מוגברת אצל חתולים משועממים/ShutterStock

יש לי חתול שגר עם משפחתי מאז היותו גור. לפני חצי שנה עברתי איתו דירה. בעבר הוא ישן רוב הזמן, אך לאחרונה חזרה אליו רוח הנעורים, הוא משחק ומבקש תשומת לב, אחרת הוא הופך תוקפני. בלילה הוא קופץ לי על הראש והפנים ונושך לי את הרגליים שלי במהלך היום. איך להפסיק ז

תשובה: החתול שלך פשוט משועמם! הוא לא "נוקם" וגם לא כועס או משהו כזה . כל מה שאת מתארת – פעילות לילה מוגברת וכמובן כמו שציינת – הוא מבקש יחס ומאד מתוסכל כאשר זה לא קורה. הוא היה רגיל לבית עם משפחה שלמה ואולי גם יצא החוצה לעיתים וכעת הוא בדירה קטנה ולבדו. אז מה תוכלי לעשות עבורו כדי שהוא יהיה שמח ומאושר וגם את? קודם כל, לא לכעוס עליו לעולם ורק הרבה אהבה בכל דרך שהוא אוהב, וגם כמובן, מתקני גירוד רחבים ומתקנים מדורגים, יציבים וגבוהים עד לתקרה, וכמובן אפשרויות מרובות להגיע ולהביט מהחלונות החוצה וממש להרגיש שהוא חלק ממה שקורה בחוץ – על ידי צפייה ורביצה במקומות גבוהים ובטוחים. חוץ מזה – הפעילי אותו בעזרת חכת הציפור ה da bird המעולה שלנו , אשר ממש תיתן לו הרגשה של צייד אמיתי בזמן פעילות קצר איתך, וכמובן דאגי לפעילויות עצמאיות עבורו – קרטונים במקומות שונים וגבוהים עם חטיפים ומשחקים בפנים ושני פתחים כמו מנהרה ארוכה ועוד ועוד. והכי טוב, עם כל זאת זה לאמץ חתול נוסף! כן, לכל חתול או חתולה אשר כבר מעוקרת או מסורס, מומלץ מאד על אימוץ חתול נוסף בגיל של החתול שלך, ואחרי התאקלמות ראויה ומסודרת בנפרד של שבועיים-שלושה (כל הפרטים באתר שלנו), הם יחיו יחד נפלא – גם אם לא ממש באהבה קרובה. חיים יחד בשניים – תמיד מעניינים וטובים יותר! אנא גם ראי הכתבה שלנו בתשובה לשאלה הקודמת בעניין פעילות לילית וכיצד להתמודד עם זאת. בהצלחה!

אילוסטרציה. ShutterStock
פתרונות מגוונים נגד אלרגיה לחתולים/ShutterStock

אנו מגדלים בבית 7 חתולים מטופחים, נקיים, מחוסנים, מעוקרים ומסורסים. לאחרונה עברתי בדיקות אלרגיה, וגילו שאני אלרגית לחתולים. אני מאוד מתוסכלת כי אני אוהבת את החתולים שלי מאוד, אבל האלרגיה מחמירה מיום ליום. האם יש פתרון?

תשובתנו: בוודאי – אל תתייאשי! יש המון מה לעשות והמון אנשים חיים עם חתולים ואלרגיות אליהם גם יחד.
החתולים הם חלק מהותי מחייך ואין כל סיבה שתוותרי.
אנא כנסי וחפשי את הפורומים באנגלית של האנשים האלרגיים אשר חיים עם חתולים, הם יהוו עבורך קבוצת תמיכה ובוודאי יש גם בישראל בלי סוף אנשים אלרגיים אשר התגברו וחיים יחד נהדר עם חתולים.
יש המון מטפלים אלטרנטיביים מעולים ומומלצים אשר תוכלי לחפש באינטרנט פלוס המלצות. אנחנו מאד ממליצות לך לחפש בפייסבוק ובפורומים בכל הנוגע לחיים יחד עם חתולים כאשר יש אלרגיה .
יש שואבי אבק מיוחדים כדי לעזור לבעיות אלרגיה. יש גם חומר אצל וטרינרים אשר נקרא petal cleanse אשר שמים על הפרווה של החתולים מידי פעם בעדינות, זה מונע את התופעות האלרגיות.
פשוט דאגי להיות רגועה ולהגיע לאנשים אשר חווים דברים דומים ולא וויתרו! וכמובן – אל תאזיני לאנשים אשר מפחידים אותך! הם שוכחים שהחתולים הם חלק חשוב מאד מחייך ויש הרבה מאד דרכים לחיות איתם בהרגשה מעולה שלך גם כן. בהצלחה ! ולעולם בבקשה אל תעשי מעשה כלשהו מתוך פחד , אשר הוא לא הפיך – שוב – אנחנו מדגישות – אנחנו מכירות היטב בלי סוף אנשים אשר חיים עם אלרגיות לחתולים ועם החתולים עצמם!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully