וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בבג"ץ: עציר שובת רעב התעלף, טיבי הוזעק לטפל

ניר יהב

3.5.2012 / 14:27

העציר המנהלי בילאל דיאב איבד את הכרתו במהלך דיון בעתירתו בבג"ץ, וח"כ טיבי שנכח בדיון טוען כי נמנע ממנו להעניק לו טיפול. "התנהגות קציני השב"ס הייתה שערורייתית"

הדיון בעתירתם של האסירים הפלסטינים בילאל דיאב ות'אא'ר חלאחלה, השובתים רעב כבר 66 ימים הסתיים היום (חמישי) בבג"ץ. בית המשפט צפוי למסור את החלטתו בהמשך היום או ביום ראשון הקרוב. במהלך הדיון, התחוללה דרמה בבית המשפט, כשבילאל דיאב התעלף ואיבד את הכרתו. השופט אליקים רובינשטיין ביקש מח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) ,שנכח בדיון, לבדוק אותו, אולם לטענת טיבי, רופא במקצועו, רק לאחר כשעה אפשרו לו אנשי יחידת "נחשון" של שירות בתי הסוהר לבדוק את דיאב.

ח"כ טיבי סיפר כי אנשי יחידת "נחשון" אמרו לו כי הם לא מקבלים הנחיות מהשופט אלא מהממונים עליהם, ועל כן לא אפשרו לו לבדוק את העותר. בשלב זה, התערב איש משמר בית המשפט ואמר: "יש החלטה של השופט רובינשטיין וחייבים להיענות לו".

טיבי טוען עוד כי אנשי יחידת "נחשון" עמדו בסירובם, ורק לאחר שרובינשטיין נתן החלטה בכתב, התאפשר לו לבדוק את דיאב. טיבי בדק את דיאב, שאושפז ביום שלישי בבית החולים אסף הרופא, וקבע כי מצבו רע מאוד. לדבריו, דיאב לא הרגיש את כפות רגליו, ולפיכך הוא ביקש לפנותו באופן מידי לבית החולים. "התנהגות קציני השב"ס הייתה שערורייתית וביזתה את בית המשפט. מישהו חייב לתת את הדין על כך", ציין.

שב"ס: צוות רפואי העניק לו טיפול מידי כנדרש

ח"כ טלב א-סנע, שנכח אף הוא בדיון, אמר כי האירועים היום הוכיחו כי "מדינת ישראל היא מדינת שב"כ, כשהשופטים מהווים חותמת גומי ועלה תאנה למדיניות שב"כ". הוא אמר כי אם עתירתם תידחה, "גזר דינם יהיה מוות". כמו כן, הוא קרא לשופטים לגלות אומץ "ולחסל את תופעת המעצרים המנהליים הפסולים והנפסדים, ולדרוש כי השימוש בהם יהיה רק במקרים יוצאי דופן, כשנשקפת סכנה ודאית וממשית מאותו אדם".

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה: "צוות רפואי שליווה את העצור העניק לו טיפול מידי כנדרש, וזיהה כי העצור נמצא בהכרה מלאה. ח"כ טיבי הוכנס לפי הנחיית השופט ולבקשתו נלקחו מדדים נוספים. ח"כ טיבי אף שוחח עם העצור. בסיום הטיפול הוא הוחזר באמבולנס לבית החולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully