וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כתבים ישראלים מרוויחים, אלה הפלסטינים רק מפסידים"

ניר יהב

3.5.2012 / 13:52

יו"ר אגודת העיתונאים הפלסטינית הסביר מה עמד מאחורי גינוי העיתונאים המשתתפים במפגש עם עמיתיהם הישראלים באוסלו. "בשטח לא קורה דבר. מצב העיתונאים הפלסטינים רע מאוד"

יושב ראש אגודת העיתונאים הפלסטינית, עבד א-נאסר נג'אר, הסביר הבוקר (חמישי) לוואלה! חדשות מה עמד מאחורי ההחלטה אתמול לגנות בחריפות את העיתונאים הפלסטינים המשתתפים בימים אלו בכינוס משותף עם עיתונאים ישראלים באוסלו שבנורבגיה. "בעשר השנים האחרונות התקיימו יותר ממאה פגישות בין עיתונאים ישראלים לפלסטינים, והיחידים שמרוויחים מכך הם העיתונאים הישראלים", אמר.

"לא השגנו דבר מהפגישות הללו", הסביר. "לישראלים יש אישורי כניסה וחופש תנועה. הם יכולים להיכנס לאן שהם רוצים, כולל לרמאללה, ואנו לא יכולים להיכנס לירושלים או לישראל. כלומר, בשטח לא קורה כלום. אנו לא מרוויחים מהמפגשים האלה בכלל. המצב של העיתונאים הפלסטינים רע מאוד וברור לכולם שלא השגנו דבר מהמפגשים האלה".

נג'אר טען כי עד עכשיו הוא לא יודע מי הם העיתונאים הפלסטינים המשתתפים בכינוס באוסלו והבהיר כי אין לו שום כוונה או יכולת לסלק אותם משורות אגודת העיתונאים. "אני לא בית משפט, אין לי שום כוונה לנקוט צעדים נגדם. הם ישובו לעבוד במקומות העבודה שלהם. מה שאני יכול לעשות הוא אך ורק לגנות אותם. זו עמדה מוסרית. זו גם הפעם הראשונה אי-פעם ש-20 איגודים מקצועיים, שחברים בהם 800 אלף עובדים, מגנים מפגש כזה".

"ישראל ממשיכה להתקיף ללא הרף"

בהודעה שפרסמה אתמול, יחד עם 20 איגודים מקצועיים נוספים, גינתה אגודת העיתונאים הפלסטינית את אותם עיתונאים פלסטינים שנמצאים בכינוס באוסלו. "האגודה מגנה את קבוצת העיתונאים הקטנה, שחורגת מאיחוד השורות הלאומי בכך שהיא נוקטת צעדי נורמליזציה עם שלטונות הכיבוש על ידי מפגש עיתונאים באוסלו", נאמר בהודעת הגינוי. "הם הגיעו לשם למרות שהם ידעו קודם להגעתם כמה חמור לקיים פגישות מסוג זה בזמן שישראל ממשיכה להתקיף ללא הרף ובזמן שאסירינו הגיבורים – ביניהם גם עיתונאים שנכלאו – ממשיכים במאבקם".

בתחילת השבוע, נפתח בעיר אוסלו הכינוס, העוסק במציאת דרכים לשיתוף פעולה בין עיתונאים ישראלים ופלסטינים. בכינוס משתתפים, בין היתר, רוני שקד מידיעות אחרונות, מו"ל כלכליסט, יואל אסתרון, כתב הארץ לשעבר יוסי מלמן, אורי בלאו מעיתון הארץ, גל ברגר וניקולא רוזנבאום מרשת ב' וכתב "המקור" צ'יקו מנשה. הכינוס מתקיים בחסות ממשלת נורבגיה ומכון העיתונות הבינלאומי בווינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully