וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן יו"ר הכנסת לשעבר מרדכי וירשובסקי הלך לעולמו

פנחס וולף

1.5.2012 / 14:00

הלווייתו של וירשובסקי, שכיהן 15 שנים כחבר כנסת מטעם שינוי ומרצ, תתקיים מחר בבית העלמין ירקון. נתניהו: "נזכור בחום את את פעילותו הברוכה למען הנכים, החברה והסביבה"

חבר הכנסת לשעבר, מרדכי וירשובסקי, הלך היום (שלישי) לעולמו בגיל 82. וירשובסקי, שכיהן עד היום כיו"ר ארגון הגג של ארגוני הנכים, הותיר אחריו אישה, ויולה, וכן שני בנים, כלות ונכדים. הלווייתו תתקיים מחר בבית העלמין ירקון.

וירשובסקי נולד בגרמניה בשנת 1930, עלה לישראל בשנת 1939 ולמד בגימנסיה הרצליה. הוא היה בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית ושימש כיועץ המשפטי של נציבות המים ושל עיריית תל אביב.

בשנת 1966 הוא נבחר לראשונה כחבר מועצת העיר תל אביב יפו וכיהן כחבר מועצה ברציפות עד לשנת 1977, אז נמנה על מייסדי שינוי ונבחר מטעמה לכנסת. הוא כיהן כחבר כנסת בין השנים 1977-1992, ומילא במהלכן את תפקיד סגן יו"ר הכנסת.

בשנת 1987 הוא עבר משינוי לרצ. לאחר פרישתו מהכנסת שב ונבחר למועצת העיר תל אביב יפו כראש הרשימה של מרצ ובהמשך נבחר מטעם סיעת הירוקים. הוא כיהן במועצת העיר עד לשנת 2008 ובשנת 2009 הוענק לו תואר יקיר העיר.

מרדכי וירשובסקי. ספק 500
"אבד לנו חבר יקר"/ספק 500

"מרצ כבר מתגעגעת לאיש האשכולות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער כבד על פטירתו של וירשובסקי. "מרדכי היה מגדולי הלוחמים למען זכויות האזרח, והקרין על כולנו חוכמה ויושר", אמר נתניהו, היושב בימים אלה שבעה על מות אביו. "נזכור בחום את את פעילותו הברוכה למען הנכים, החברה והסביבה".

נשיאת ארגון הגג של ארגוני הנכים, השופטת בדימוס ציפורה ברון, ספדה לוירשובסקי: "אבד לנו חבר יקר. במשך עשרים השנים האחרונות כיהן מרדכי בהתנדבות כיו"ר הארגון, פעל לשינוי חקיקה ולהגברת מודעות לנכים ולבעלי מוגבלויות והתמקד במיוחד בעידוד תעסוקה בקרב בעלי מוגבלויות. תרומתו לארגון ולמדינת ישראל ייזכרו לדורות".

גם יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, התייחסה לפטירתו. "מרצ אבלה על מותו. וירשובסקי היה אחד מטובי הפרלמנטרים ואחד המוערכים ועתירי ההישגים שבהם. מרצ כבר מתגעגעת לאיש האשכולות, חובב המוסיקה והתרבות, שהיה מופת פוליטי ואישי לכולנו".

מפלגת הירוקים הצטרפה לניחומים. דרור עזרא, יו"ר המפלגה בפועל מסר כי "מרדכי וירשובסקי הוא אישיות יוצאת-דופן שחלק ניכר מחייו הקדיש למען הציבור ביושר ובנאמנות. במסגרת פעילותו של וירשובסקי במפלגת הירוקים היה שותף לשורה של מאבקים למען הנכים ומאבקים נגד קשרי הון שלטון כמו בעניין שיפוץ מוזיאון תל אביב. תרומתו לציבור תיזכר עוד שנים רבות".

לדברי דבורה הברפלד מנהלת ארגון יוצאי מרכז אירופה, "מרדכי ז"ל הראה לכולנו במשך שנים ארוכות את ניצחון הרוח על מגבלות הגוף היה בו שילוב נדיר של ליברליות ועקרונות ללא פשרות בד בבד עם אנושיות, אכפתיות והמון אהבה וכבוד לבני אדם באשר הם ללא קשר לתפקידם ומעמדם. אתמול בערב עוד השתתף בישיבת נשיאות הארגון, משם רץ למקום נוסף. עד לרגעיו האחרונים התנדב ותרם. מרדכי השכיל לשלב בין תרומתו לקהילת יוצאי מרכז אירופה (היקים) ולבין תרומתו לחברה הישראלית. מרדכי יחסר לנו איבדנו חבר, איש אשכולות, אדם צנוע ובעל חוש הומור, אינטלקטואל ומשכיל המחובר להוויות העולם הזה ולוחם אמיץ למען זכויות האדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully