וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בגבול: חומה בין מטולה לכפר הלבנוני כילא

קובי דוד

30.4.2012 / 18:00

לאחר תכנון מקיף של כוחות צה"ל ובתיאום עם יוניפי"ל וצבא לבנון, החלה בניית החומה שגובהה יגיע ל-5 מטרים והיא תתפרש לאורך קילומטר. תושבי מטולה הביעו חשש מהתחממות הגזרה

צה"ל החל היום (שני) את עבודות הבנייה להקמת חומת הפרדה בין מטולה לכפר הלבנוני כילא. יום העבודה הראשון לווה בחששות כבדים מצד תושבי מטולה, אולם בצבא סבורים כי בניית החומה תהווה חוצץ מובהק בין צבא לבנון לצה"ל.

בניית גדר במטולה, אפריל 2012. משה אסרף, ג'יליס
"אנחנו יושבים על תפר מאוד מתוח". עבודות הבנייה/ג'יליס, משה אסרף

לאחר תכנון קפדני ומקיף של כוחות צה"ל, ובתיאום עם יוניפי"ל וצבא לבנון, התחילה בניית החומה, שתתפרש לאורך של קילומטר אחד, וגובהה יגיע לחמישה מטרים. לאורך החומה יותקנו אמצעי התרעה וחישה שונים, על מנת למנוע חיכוך בין כוחות צה"ל לבין צבא לבנון. עלות הבנייה נאמדת בלמעלה מעשרה מיליון שקל.

למרות שמדובר בבשורה משמחת לתושבי מטולה, שסבלו לא פעם מחיכוכים חוזרים ונשנים עם צבא לבנון, עם תחילת העבודות הראשונות, נשמעו גם קולות של תושבים שהביעו חשש מבניית החומה. "אנחנו יושבים על תפר מאוד מתוח", ציין אחד התושבים. "הגיע הזמן שצה"ל ייקח אחריות בנושא, אך יחד עם זאת, כל בניית חומה עלולה לחמם את הגזירה בשניות ולגרום לבלגן".

בניית גדר במטולה, אפריל 2012. משה אסרף, ג'יליס
"הגיע הזמן שצה"ל ייקח אחריות בנושא"/ג'יליס, משה אסרף

מח"ט גזרת צפון, אלוף משנה עמית פישר, שסייר הבוקר במקום סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "בניית החומה שהחלה בשיתוף פעולה עם יונפי"ל וצבא לבנון, תספק לנו שתי מטרות חשובות יחד, הגנה על תושבי הצפון ומניעת חיכוך בין צה"ל לצבא לבנון. מדובר ביוזמה חשובה ומבורכת".

לקריאה נוספת
דיווח: לבנון וחיזבאללה הסכימו לגדר הפרדה בגבול
גדרות ההפרדה חצו את הקילומטר ה-1,000

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully