וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן אנשי הימין מובילים אותנו?

יוסי ביילין

30.4.2012 / 7:52

רוב בכנסת עשוי לקבל כל החלטה. יש לכם, כנראה, רוב כזה. לא רק כדי להחליט, בדיעבד, כי יישובים שהוקמו בשטחים שנכבשו ב-1967 על אדמות פלשתינים הם יישובים כשרים, גם אם לא נקנו כדין; גם כדי להחליט, למשל, על סיפוח הגדה המערבית לישראל. זיכרו כמה היה קל לראש הממשלה המנוח, מנחם בגין, להעביר, בתוך כמה שעות, בשלוש קריאות, את סיפוח רמת הגולן לפני יותר מ-30 שנים. גם לכם זה יהיה קל.

מי כבר יעשה מזה עניין? ברק אובמה שפנה לשנת חורף מדינית עד לבחירות בנובמבר? הצחקתם אותי. דובר מטעמו יופיע לפני העיתונאים ויציין כי סיפוח הגדה "אינו תורם לתהליך השלום". הקוורטט, שכמעט איש מלבדו כבר אינו זוכר את דבר קיומו, יוציא דבר ביקורת קשה הרבה יותר, ויטען כי הסיפוח עומד בניגוד להסכם בין ישראל לפלסטינים, אשר מחייב לא לעשות צעדים חד-צדדיים שיש בהם כדי להשפיע על הסדר הקבע. אתם תוכלו להיתמם ולומר כי גם כאשר בגין סיפח את רמת הגולן הוא הכריז בכנסת כי אין הדבר מונע משא ומתן טריטוריאלי, ולכן אין בסיפוח כדי למנוע הסדר קבע. אולי אפילו להפך. אז מי נשאר? סין? רוסיה? אירופה המדממת? מועצת הביטחון של האו"ם שתבקש לקבל החלטה קשה נגדנו, אבל תיתקל בארצות הברית ובווטו שלה, מתוך טענה שאין זה נושא רב-צדדי אלא נושא דו-צדדי שחייב להיפתר בין ישראל לפלסטינים?

ובארץ? הכל נערכים למערכה השנייה של מחאת הקוטג'. שאול מופז כבר הוציא את מדי ה-ב' שלו מן הבוידעם כדי לעמוד בראש הקרב החברתי המכריע, אפילו אם רון חולדאי לא יאפשר הפעם להקים אוהלים בשדרות רוטשילד.

מגרון במקום מדינה יהודית? לשם אתם מובילים?

שלי יחימוביץ' נערכת למאבק בשאול מופז בשאלה מיהו החברתי האמיתי. לא, הם לא יתעלמו מן הסיפוח. סביר להניח כי יאספו 40 חתימות לכינוס מיוחד עם ראש הממשלה, כדי לאלץ אותו להתפנות מעיסוקיו האחרים ולהקשיב לביקורתם הנוקבת.

אבל כל זה יהיה בין קירות הכנסת, ושם יהיה אפשר להסביר להם כי מדובר ברוב בכנסת, ושגם את הסכם אוסלו העבירו ברוב של 61 מול 50, וכל צד פוליטי רשאי לנצל את ניצחונו כדי לממש את חלומותיו, וכי שלמות הארץ היא החלום שלכם. מהפגנות השמאל תוכלו להתעלם. למה לכם להתרגש מקבוצה קטנה כל כך?

ונניח שתעברו את משוכת בית המשפט העליון, כך או אחרת, ונניח שמובילי החקיקה יזכו בתמיכה גדולה בפריימריז בליכוד. ונניח שהתיאור שלעיל נכון, ולא תהיה ביקורת בינלאומית נוראה ולא יהיו סנקציות על ישראל, ולא חרמות, ולא מניעת השקעות ולא צמצום בסיוע. יש לכם תשובה לשעון הדמוגרפי? אתם יודעים שכבר אין רוב יהודי ממערב לירדן, ושבקרוב מאוד יהיה באזור הזה רוב פלסטיני תחת שליטה של מיעוט יהודי. ואז? סנסנה, אולפנה, מגרון, ברוכין, רחלים במקום מדינה יהודית? לשם אתם מובילים אותנו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully