וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השריף של ענתות", שרצחה בעל עסק, לא תשוחרר מהכלא

גלעד גרוסמן

29.4.2012 / 19:16

שב"ס קבע כי יש לשחרר את אסתר מיכאלי, שרצחה ב-1998 את סימן מיכל באזור התעשייה של עטרות, בשל מצבה הנפשי והפיזי. בית המשפט דחה את הבקשה, מחשש שהיא תנקום בקרובי המנוח

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה קיבל היום (ראשון) את הערעור שהגישה המדינה על ההחלטה לשחרר את אסתר מיכאלי, שהורשעה ברצח סימן מיכל, בעל מפעל באזור התעשיה עטרות בירושלים. מיכאלי ריצתה 14 שנים בלבד מתוך עונש של 20 שנות מאסר שנגזר עליה.

מיכאלי, שכונתה "השריף של ענתות", בשל מנהגה להתהלך חמושה באקדח, רצחה את מיכל ב-1998, בעת שישב במשרדו במפעל בבעלותו. לאחר מכן, ירתה בשניים מבניו ובשניים מעובדיו, ופצעה אותם. היא נידונה למאסר עולם, אולם בית המשפט העליון קבע כי בשל מצבה הנפשי באותה עת, חלה עליה אחריות מופחתת והקל בעונשה.

בתחילת החודש, קבעה ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר שיש לשחררה, לאחר שריצתה למעלה משני שלישים מעונשה. פרקליטתה של מיכאלי, ד"ר חגית לרנאו, המשמשת סגן הסנגור הציבורי הארצי, אמרה כי בכוונתה ללמוד את פסק הדין, ואז לשקול אם לערער עליו.

סימן מיכל. באדיבות המשפחה
הנרצח, סימן מיכל/באדיבות המשפחה

אורן מיכל, בנו של סימן מיכל, אשר נפצע קשה במהלך רצח אביו, אמר: "אנו שבעי רצון מהחלטת בית המשפט שלא לשחרר את רוצחת אבינו. עם זאת, יש לזכור כי הסיפור טרם נגמר, כיוון שלא מנעו ממנה לחלוטין לבקש בעתיד הקרוב ניכוי שליש שעלול להביא לשחרורה המוקדם, ומאפשרות זו אנו חרדים".

השופטים התחשבו בחשש המשפחה כי האסירה תנקום בהם

הפרקליטות ערערה על ההחלטה, והשופטים קבעו היום כי הוועדה נתנה משקל רב מדי לתוכנית הטיפול שנקבעה למיכאלי לאחר שחרורה, ולמצבה הגופני. בפסק הדין נקבע כי חרף מצבה של מיכאלי, המרותקת לכסא גלגלי, לא ניתן משקל מספיק למסוכנותה ולעובדה שסירבה לעבור טיפול במהלך מאסרה, מה שמעלה חשש שלא תתמיד בטיפול בהמשך.

השופטים גם התייחסו לעמדתה של משפחת המנוח, ולחשש שהביעו מכך שמיכאלי תנסה "לחזור ולסיים את העבודה", ותנסה לפגוע בהם. הם קבעו כי לא מדובר בחשש מופרך.

ד"ר דנה פוגץ', יו"ר מרכז נגה בקריה האקדמית אונו, שייצגה את משפחת מיכל, אמרה לאחר מתן פסק הדין כי "חשובה במיוחד האמירה של בית המשפט, לפיה ועדת השחרורים טעתה כשלא נתנה משקל מספיק לחובה המדינה להגן על נפגעי העבירות מפני מי שכבר פגע בהם וביקיריהם". לדבריה, בני המשפחה התנגדו לשחרור המוקדם לא מטעמי נקמה, כי אם מחשש אמיתי לשלומם, ובית המשפט קבע כי חשש זה אכן מוצדק בנסיבות הקיימות. היא אמרה כי "למרכז לנפגעי עבירה מעולם לא היה ספק במסוכנות שעולה מההחלטה הקודמת, לשחרר רוצחת שסירבה לעבור הליכים שיקומיים לכל אורך שנות המאסר, וצפויה הייתה לשוב לירושלים בה מתגוררים בני משפחתו של הנרצח".

עוד בנושא:
היום יוכרע: רוצחת תשוחרר בשל מצבה הבריאותי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully