וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איציק שמולי: "בחירות ימנעו את שובה של המחאה"

ערן אזרן

29.4.2012 / 19:27

יו"ר התאחדות הסטודנטים הדגיש כי "במקרה של בחירות, המחאה תהיה בקלפי ונדאג לסדר יום כלכלי-חברתי". על טענותיו של דיסקין: "אירועים היסטוריים יוצרים תגובות לכאן ולכאן"

"יובל דיסקין הוא איש עתיר זכויות אני מכבד אותו על מה שעשה למען המדינה אך אני חולק על דבריו. אני לא מסכים לאופן שבו הוא רואה את המחאה החברתית", כך אמר הערב (א') איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים וממובילי המחאה החברתית של הקיץ האחרון בתגובה לדבריו של ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, בסוף השבוע.

דיסקין צוטט מוקדם יותר כשהוא מטיח באנשי מחאת הקיץ טענות קשות: "ברגע שהחבר'ה גמרו לחרבן בחצרות של כל השכנים ברוטשילד - נגמר הקיץ והם חזרו לאוניברסיטאות", אמר דיסקין והוסיף: "מה ההבדל בין ה'מהפכנים' במרכאות של שדרות רוטשילד לבין אלה בכיכר תחריר? יש הבדל קטן ביניהם אבל משמעותי - החבר'ה בכיכר תחריר היו מוכנים לשלם מחיר והחבר'ה בשדרות רוטשילד לא כל כך".

איציק שמולי יושב ראש התאחדות הסטודנטים בדיון בועדת טרכטנברג, ספטמבר 2011. עומר מירון
"ביום פקודה, גדודי הסטודנטים יהיו מוכנים". שמולי/עומר מירון

"אני מניח שאירועים היסטוריים יוצרים תגובות לכאן ולכאן", הוסיף שמולי. "כמו שיש הרבה תומכים כנראה שיש גם כמה מתנגדים. הדבר היחיד שקשה להתווכח שהמחאה היתה חסרת תקדים במונחים ישראליים ועולמיים".

ביחס לשאלה האם בחירות לכנסת שייערכו בחודשי הקיץ עלולות לטרוף את קלפי המחאה החברתית, אמר שמולי כי מדובר בתרחיש שבהתאחדות נערכים אליו. "לא יהיה טעם למחאה החברתית אם ייערכו בחירות בחודשים הקרובים. במקרה כזה, המחאה תצטרך להיות בקלפי, כשהמטרה שלנו תהיה לדאוג שסדר היום בבחירות יהיה חברתי-כלכלי".

שמולי ציין כי כרגע כולו ממוקד בפעילות ההתאחדות, ונמנע להתייחס לשאלה האם יצטרף למפלגת העבודה במידה שיו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ', תזמין אותו להצטרף לשורותיה. "אני לא חבר במפלגה – ומוקד הכוח של ההתאחדות היה שהיא לא מזוהה מבחינה מפלגתית. אני יו"ר התאחדות הסטודנטים עד אוקטובר - כל כולי בעולם הסטודנטים. אם התרחיש של מחאה ברחובות בחודשי הקיץ ייצא לפועל - אין לי כוונה לעשות זאת מכובע מפלגתי".

"גדודי הסטודנטים יהיו מוכנים"

ביחס להפגנה המתוכננת ב-12 במאי של תנועות המחאה החברתית ציין שמולי כי רק אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית מתכוונת לקחת בהן חלק. "האגודה של האוניברסיטה מובילה את הפעילות בירושלים. ההתאחדות על כל 60 המוסדות שלה עדיין לא נכנסת לאירוע הספציפי הזה. הנקודות האסטרטגיות שבחרנו להתמקד בהן כרגע הן חוק טל ותקציב המדינה".

שמולי ציין כי בהתאחדות הסטודנטים כרגע עסוקים כעת בגיוס כספים ובאיחוד השורות. "ביום של פקודה הגדודים של הסטודנטים יהיו מוכנים", אמר. "אם לא יהיו בחירות אז שתי הנקודות העיקריות שבהן הסטודנטים יגלו מעורבות ויהיו חדורי מוטיבציה הם חוק טל ותקציב המדינה. לפי הקולות שאני שומע מהממשלה - מתוכנן חיתוך גס בהוצאה האזרחית כשהכוונה היא בתקציבים לחינוך, דיור, בריאות וכיו"ב.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יחזרו לרחובות? תלוי במועד הבחירות. המחאה החברתית בקיץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה לא סביר בעיניי שיהיה קיצוץ כזה לאחר המחאה החברתית", הוסיף שמולי, "רק לפני מספר שבועות ראינו את הסחר-מכר שעשו בממשלה סביב ההחלטה האומללה שהתקבלה בנושא של דיור בר-השגה. בדיוק נגד זה יצא מעמד הביניים - עצם העובדה שאין היום מישהו שמייצג בצורה מובהקת את האינטרסים של מעמד הביניים".

שמולי הדגיש כי חוק טל ימשיך להיות ממוקדי המאבק של ההתאחדות. "אחד העקרונות שעליהם מושתת מדינת ישראל הוא שכל האזרחים שווים בפני החוק. צריך להיות שיוון גם במקרה של השירות הצבאי. אנחנו חושבים שצריך להחיל את חובת השירות על כולם. אפשר לשמור על הגחלת, ולהתיר לקבוצה מסוימת של אנשים לא להתגייס. אנשים גם יוכלו להתנדב בתוך קהילתם, אבל אין מחלוקת על כך שאנשים צריכים לבצע שירות צבאי או שירות אזרחי".

גם ליף נערכת לחידוש המחאה

במקביל להצהרותיו של שמולי, גם דפני ליף נערכת לחידוש המחאה החברתית. ברשימה שהפיצה בין עוקביה הרשת הפייסבוק, ביקשה מובילת מחאת הקיץ סיוע במקום קבוע ממנו אפשר לפעול, הסעות, גרפיקה, אינטרנט ו"אנשים שנהנים מעבודת שטח".

"לימדו אותי במשך שנים רבות להסתדר לבד: לבקש עזרה זו חולשה, תדאגי לעצמך ואל תסמכי על אף אחד אחר - בעבודה, בלימודים, ברגעים שסתם קשה", פנתה ליף לעוקבים אחריה. "בקיץ האחרון הרגשתי משהו אחר. לא היה צריך לבקש עזרה, כולנו שהיינו ביחד ברחובות נרתמנו בלי סייג למחאה החברתית. עברו מאז כמה חודשים טובים וכל אחד ואחת חזרו לבתים ובצדק - קשה לחיות כאן. ופתאום קשה יותר לבקש עזרה.

"אלינור רוזוולט אמרה 'עשה משהו אחד ביום שמפחיד אותך'. אז היום אני מבקשת את עזרתכם. אני בונה הלאה, מוקפת באנשים טובים שרתומים לעניין - אבל אנחנו זקוקים לעזרה שלכם במידה ותוכלו לתת אותה. במה? מקום קבוע ממנו אפשר לפעול, הסעות, גרפיקה, אינטרנט, אנשים שנהנים מעבודת שטח והרשימה עוד ארוכה. כל העבודה הזו תשתלם בסופו של דבר. יהיה כאן שינוי. אבל היום זה עוד צעד בכיוון הזה, אי אפשר לבד, לא צריך לבד והרבה יותר כיף ביחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully