וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ישראל הוענק ליעקב אחימאיר; "העם גאה בכם"

טל שלו

26.4.2012 / 19:30

כמדי שנה נערך הטקס במעמד ראשי המדינה בבנייני האומה. בין הזוכים: העיתונאי הוותיק יעקב אחימאיר, על תרומתו בתחום התקשורת והרב חיים דרוקמן שקיבל פרס על מפעל חיים

טקס הענקת פרסי ישראל לשנת התשע"ב נפתח הערב (חמישי) בבנייני האומה בירושלים. כמדי שנה, נערך הטקס במעמד נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, נשיא בית המשפט העליון השופט אשר גרוניס, שר החינוך גדעון סער וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת.

פרס ישראל מוענק השנה לעשרה זוכים בשמונה תחומים; בתחום התקשורת יוענק הפרס לעיתונאי הוותיק יעקב אחימאיר, עורך ומגיש תוכניות בטלוויזיה ובקול ישראל, אשר משמש בשידור הציבורי מזה כיובל שנים. אחימאיר מילא תפקידים רבים של כתב בישראל ובעולם, וכן ערך והנחה משדרי חדשות ואקטואליה מרכזיים. ב-17 השנים האחרונות הוא עורך ומגיש את תוכנית חדשות החוץ "רואים עולם".

בתחום מפעל חיים, על תרומה מיוחד לחברה ולמדינה, יוענק הפרס לרב חיים דרוקמן - מחשובי הרבנים והמחנכים בציונות הדתית, שהקים את ישיבת ההסדר והפנימיה הצבאית "אור עציון" - ולעזריה אלון, מייסד החברה להגנת הטבע ופעיל מרכזי למען הסביבה והטבע בישראל מזה שבעה עשורים.

טקס הענקת פרס ישראל. עומר מירון
יו"ר הכנסת, נשיא המדינה וראש הממשלה הערב, בטקס בבנייני האומה/עומר מירון

בתחום חקר המתמטיקה וחקר מדעי המחשב יוענק הפרס לפרופסור דוד קשדן; בתחום חקר הפסיכולוגיה יוענק הפרס לפרופסור שלמה בנטין; פרס ישראל על חקר הכימיה וחקר הפיסיקה יוענק לפרופסור דוד מילשטיין; בתחום חקר התרבות, האמנות ומוסיקולוגיה, יוענק הפרס לפרופסור רות כ"ץ ולפרופסור דליה כרמי-כהן; בתחום חקר הכלכלה ובחקר הסטטיסטיקה יוענק הפרס לפרופסור יואב בנימיני; ונתן שחם יקבל את פרס ישראל בתחום הספרות והשירה העברית.

"עם ישראל יכול לחוש גאווה בנבחרת הזאת"

שר החינוך גדעון סער אמר בנאומו בטקס, כי "עם ישראל יכול לחוש גאווה בנבחרת שיושבת כאן. אנו רשאים להיות גאים בהישגים שהושגו תחת תנאים קשים". עם זאת, ציין סער, כי "עם ישראל נדרש לחשבון נפש" וכי הבעיה המרכזית בחברה הישראלית בשנת 2012 היא "הפילוג הגובר, קבוצות שונות מחזיקות בדעות שונות ללא הכרה באחר, תוך בורות וחוסר סובלנות".

"אל לנו לשכוח שלנו מורשת משותפת. החרדי רואה בחילוני מתירן, אך מתעלם מהמחקר המתקדם. החילוני רואה בחרדי אדם מסוגר, אך מתעלם מחברה אידיאליסטית המקריבה רבות כדי לחיות בדרך אמונתה", הסביר שר החינוך, תוך שהוא מציין גם את בני העדה האתיופית, באומרו כי "חוסר היכולת לראות את האחר ולהכיל את השונות, זו הפניית עורף למורשתנו".

סער התייחס בעקיפין לפסילת הארכת חוק טל, ואמר כי "כנסת ישראל תצטרך לדאוג לשילוב מיטבי של כלל אזרחי ישראל, כל העם צריך להשתתף בשירות הצבאי, ובמידת הצורך גם בשירות הלאומי". בהתייחסו למגזרים החרדי והערבי, אמר סער כי "מערכות המדינה צריכות להיות גמישות בעניין, אך גם הציבור הרחב חייב לרצות בכך. אנחנו פועלים להנגשת ההשכלה לחרדים ולציבור הערבי, מה שיתרום לשוויון במדינה". "אני מאמין שרוב התושבים הערבים רוצים לקחת חלק בנטל", הדגיש סער.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"המאבק לא החל ב-67', הוא רק התעצם אז"

חתן פרס ישראל בתחום התקשורת, יעקב אחימאיר, התייחס ברישא של דבריו לחתני וכלות הפרס הטריים: "במוצאי יום העצמאות עלינו להיות מודעים לשאלה מדוע אנו כאן, מי זיכה לא רק אותנו אלא את כלל אזרחי ישראל. עלינו לזכור כי בעוד אנו עולצים, ימשיכו לדמוע עיניהם של משפחות רבות אשר הקריבו את יקיריהם במאבק שלא תם. המאבק לא תם גם על עצם קיומה של מדינת ישראל".

אחימאיר הוסיף כי "יותר ויותר טוענים כי ישראל היא מקור הבעיות בכל העולם. היש מי ששמע כי כך אומרים על האירנים או הצפון קוריאנים, אשר אם הם היו מפוזרים - עולמנו היה שלם יותר? לא, את זאת אומרים רק על מדינתנו. אנו רואים כמה מדינות וחוגים אינטלקטואלים שוללים את קיום מדינת ישראל. יש לומר את האמת הברורה: המאבק הזה לא החל רק אחרי יוני 1967, אלא אחרי מלחמת ששת הימים המאבק הזה רק החריף והעצים. אך מציאות זו לא צריכה להשב אותנו בחיבוק ידיים, אלא לעמול למען תיקון עצמי בבית, פנימה. קודם כל, עלינו להיות בסדר עם עצמנו".

יעקב אחימאיר מקבל את פרס ישראל. עומר מירון
קרא לנבחרים הציבור למלא הבטחותיהם. אחימאיר והנשיא פרס/עומר מירון

אחימאיר התייחס לשינויים ולמהפכות שאירעו בשנה האחרונה בעולם הערבי, ואמר כי "אנחנו מתגאים בכך שאנחנו הדמוקרטיה היחידה בסביבה, אבל עדיין איננו ראויים לתואר "וילה בלב הג'ונגל". ג'ונגל כן, אשר משום מה קוראים לו "האביב הערבי", ולא ידעתי שכך נראה אביב. אמנם ישראל היא דמוקרטיה, אבל דמוקרטיה משמעה לא רק ויכוח שיש בסופו הכרעה בבחירות חופשיות, אלא עניין של יום יום. ישנה ברית בינינו לבין נבחרינו, אנחנו המצביעים מילאנו את חלקנו, ואתם הנבחרים - חייבים למלא את הבטחותיכם. עלינו, ובהשראת ההנהגה, לחזק את היסודות שעליהם נבנתה המדינה הציונית: כיבוד החוק, שלטון הרוב אך תוך קיום המיעוט, להיזהר בכבודו של מי שנמצא בחלקנו - משחקן כדורגל ערבי ועד לשופט ערבי בבית המשפט - עלינו לנהוג בסובלנות".

  • עוד באותו נושא:
  • פרס ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully