וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות בצעדת "יום הנכבה": "המאבק טרם הסתיים"

ניר יהב

26.4.2012 / 18:00

עשרות אלפים לקחו חלק בתהלוכה לציון 64 שנים ל"נכבה" הפלסטינית שיצאה מהכפר אבו סנאן לחורבות כפרים שנהרסו בשנת 48', תחת הכותרת "העצמאות שלהם - האסון שלנו"

רבבות בני אדם הגיעו אחר הצהריים (חמישי) לכפר אבו סנאן שבצפון הארץ להשתתף זה השנה ה-15בתהלוכה המרכזית לציון 64 שנים ל"נכבה" הפלסטינית, אותה מציינים ערביי ישראל. העצרת נערכת תחת הכותרת "העצמאות שלהם היא האסון שלנו. אין שיבה ללא זכות השיבה". עשרות אלפי הצועדים נושאים את דגלי פלסטין ושלטים עליהם נכתב בין היתר "לא יהיה שלום ללא זכות השיבה", ו-"לא תהיה התפייסות ללא זכות שיבה". המשתתפים צועדים לעבר אדמות הכפרים שנהרסו בשנת 1948, עמקא וכוכיאת, שעל חורבותיהם עומד היום מושב עמקה. בין הצועדים היו חברי כנסת ערבים, ראשי מועצות ערביות וחברי ועדת המעקב של ערביי ישראל.

חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל), לקח חלק בתהלוכה השנתית, והסביר כי ליום הזה שני צדדים: "צד אחד חוגג וצד שני מעלה זכרונות של הרס עם וריסוק קהילה, לצד פליטות וגירוש. אנחנו כאן כדי להוכיח שהאמירה 'ארץ ללא עם' היא אמירה שקרית", ציין חבר הכנסת טיבי. "כל חוקי הנכבה למיניהם לא יצליחו להפקיע ממנו את הזכות להחיות את ההיסטוריה והמורשת למען עתיד אחר. הכרה בסבלו של האחר, לרבות העם הפלסטיני, היא חצי הדרך לפשרה".

ח"כ חנין זועבי (בל"ד) הוסיפה: "אני ואיתי עשרות אלפים, רובם בני נוער, ששאלת הזהות חשובה להם, כמו שהיא חשובה לכל אדם נורמלי בעולם, משתתפים בצעדת השיבה לזכר הנכבה. כל מי שרוצה לבנות עתיד משותף חייב להתעמת עם העבר המשותף הזה, שממנו נגזרות כל הטרגדיות של הפלסטינים, ועל טרגדיות לא מתפשרים".

הפגנה לציון יום הנכבה ביפו. נמרוד סונדרס
הפגנה לציון "יום הנכבה"/נמרוד סונדרס

חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה (בל"ד) השתתף אף הוא בצעדה ציין כי מדובר ביום אבל עבור העם הפלסטיני. "המדינה העברית מכנה את היום הזה יום העצמאות אבל בעבורנו מדובר ביום אבל על קורבנות הפרויקט הקולוניאליסטי הציוני בפלסטין. זכות השיבה של אלה שגורשו היא עודנה זכות איתנה להם ולמשפחותיהם, יעבור הזמן אשר יעבור, ותהיינה ההפחדות אשר תהיינה", ציין חבר הכנסת.

יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, אמר מוקדם יותר היום כי המאבק על ההישארות בארץ לא הסתיים. לדבריו, למרות העצב הרב שחשים הערבים היום, בו בזמן הם חשים שמחה לנוכח הישגיהם במאבק להישארות. "המאבק הזה טרם הסתיים משום שהמזימות נגדנו לא הופסקו. ניצחנו עד עכשיו ואנחנו נמשיך בדרך הניצחון. הניצחון במאבק הזה הוא האופציה היחידה והבלעדית שלנו", אמר ח"כ ברכה. עוד הוסיף כי הוא וחבריו חשים שמחה לנוכח ניצחונם במאבק למען העמידה האיתנה ובמאבק על הזיכרון. הוא תקף את הגזענות נגד הערבים הפושה, לטענתו, בכנסת, בממשלה ובמגרשי הכדורגל, כמו גם את "ההתעלמות המלאה מזכויות העם הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully