וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צל"ש למשה נפתלי שנהרג בתקרית הירי בגבול מצרים

25.4.2012 / 0:05

הרמטכ"ל אישר את הענקת הצל"ש לסמ"ר נפתלי שנהרג מאש כוחותינו לאחר שהגיע ראשון לזירת הפיגוע. "גילוי האומץ וחתירתו למגע שינו את האירוע ובלמו את כוונות המחבלים"

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, אישר אתמול (רביעי) להעניק צל"ש אלוף לסמל ראשון משה נפתלי מההתנחלות עופרה, לוחם חטיבת גולני שנהרג בפיגוע בעין נטפים בגבול מצרים בקיץ 2011, בעודו בן 22. מפקד עוצבת אדום בזמן הפיגוע בעין נטפים, תא"ל תמיר ידעי, ומפקד חטיבת גולני, אל"מ אופק בוכריס, המליצו לאלוף פיקוד דרום, טל רוסו, להעניק צל"ש לנפתלי בעקבות תחקיר האירוע.

התחקיר מצא כי כוח של ארבעה חיילים, מפלוגת הנ"ט שבגדוד הסיור של גולני, שמעו על התקרית והגיעו ראשונים לזירת האירוע בעין נטפים, במהלכו ירו מחבלים שחדרו משטח מצרים לעבר כלי רכב. סמ"ר נפתלי, מיהר לצאת מהג'יפ, הסתער על המחבלים ופגע בהם, אך תוך כך נפגע מאש כוחותינו. דובר צה"ל מסר בתום תחקיר הירי כי "הכוחות שטיפלו באירוע פעלו בנחישות ובמקצועיות והביאו לסיום מהיר של האירוע ולחיסול המחבלים". עוד הוסיף דובר צה"ל כי "סמ"ר משה נפתלי הוביל את חייליו באומץ אל מול המחבלים ובימים הקרובים יתמשך התחקיר על מנת ללמוד ולהפיק לקחים למניעת מקרה דומה בעתיד".

"פעל כמו שמצופה מלוחם אמיתי"

חבר הוועדה שהוקמה להענקת הצל"ש ומפקד חטיבת גבעתי, אל"מ עופר לוי, קבע באופן חד משמעי כי פעולתו של סמ"ר נפתלי, גילוי האומץ וחתירתו למגע הם אלו ששינו את האירוע ובלמו את כוונות המחבלים לבצע פיגוע גדול יותר. קצין בחטיבת גולני אמר הבוקר כי "משה פעל כמו שמצופה מלוחם אמיתי. למרות שהיו מעורבים כוחות גדולים באירוע, הוא זה ששינה את כל מה שקרה שם. לכן יוענק לו צל"ש אלוף".

כאמור, במהלך הפיגוע נהרגו סמ"ר נפתלי ושבעה ישראלים, בהם לוחם הימ"מ פסקל אברהמי, ונפצעו 29 אזרחים נוספים במהלך ירי מנשק קל וטילי נ"ט לעבר אוטובוס ומכוניות שחלפו על כביש 12 שנסגר מאז לתנועה.

לקריאה נוספת:
אם הלוחם שנהרג מאש צה"ל: "אין בלבנו על הצוות"
תחקיר הפיגוע בדרום: חייל גולני נהרג מאש כוחותינו
ההרוג השמיני במתקפות בדרום: הלוחם הוותיק בימ"מ

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

(עדכון אחרון: 20:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully