וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלמידים שהפריעו להצגה "גטו" ביום השואה התנצלו

ענת שלו

23.4.2012 / 16:10

"אנו מבינים את חשיבות השואה", סיפרו תלמידי בית הספר ברמלה. מומחים דווקא סבורים שהאשמה היא במערכת, שלא מצליחה להנחיל את המסרים, וכי תגובות התלמידים נבעו מתסכול

תלמידי בית הספר "ברנקו וייס" ברמלה, אשר התפרעו במהלך הצגת הקאמרי "גטו" שהוצגה בפניהם בערב יום השואה, שיגרו היום (שני) מכתב התנצלות לתיאטרון ולשחקנים, בו הביעו את צערם על שארע. "אנו מתנצלים על ההתנהגות הבוטה והלא-נעימה שבה התנהגנו במהלך ההצגה", נכתב, "אנו מבינים את חשיבותה של השואה ומביעים חרטה על מעשינו, על קטיעת ההצגה וביזיון האולם. אנו רוצים גם לבקש סליחה מהשחקנים שהופיעו בהצגה על שהפרענו למהלכה התקין, וכעת אנו מבינים שפגענו בהם וביישנו אותם, וזוהי פרנסתם".

גטו. ז'ראר אלון,
התלמידים הפריעו, והתנצלו. "גטו"/ז'ראר אלון

מבית הספר נמסר כי בנוסף למכתב, התבקש כל תלמיד ותלמיד לכתוב התנצלות אישית. "מדובר בכמה עשבים שוטים שהפריעו, קיללו וצעקו באולם", אמר אחד המורים בבית הספר. "הם הבינו שמה שעשו לא היה בסדר, ודיברנו על זה גם ביום למחרת". בתיאטרון הקאמרי אישרו את קבלת המכתב.

יאיר לפיד: "להתלונן על התלמידים במשטרה"

על אף הביקורת החריפה שנמתה אף מצדו של שר החינוך, גדעון סער, מומחים טוענים כי לא מדובר בהתנהגות יוצאת דופן. ד"ר שושנה חן, מומחית להוראת השואה, אומרת כי "ברור שפה ההפרעה הייתה לא במקום, והיה מקום להעיר ולדרוש התנצלות, אבל צריך להבין את המורכבות של נושא כמו השואה". לדבריה, "מדובר בנושא שגם למבוגרים קשה מאוד לתפוס, וצריך להיות דיון במערכת החינוך הישראלית איך מנחילים את העניין. כשילדים, בעיקר כאלה עם בעיות התנהגות מלכתחילה, מפריעים להצגה כזו – זה מבטא קודם כל תסכול. לפעמים אנחנו מנסים לצחוק כדי לא להיתקף בעתה. לפני שאנחנו מבקרים את הילדים כדי שנבחן קודם כיצד אנחנו מדברים איתם על השואה".

הבוקר חשף עיתון מעריב כי תלמידי תיכון התפרעו בהצגה "גטו", ההצגה המפורסמת של תיאטרון הקאמרי שנהנית מתמיכה רחבה וסבסוד של משרד החינוך. על פי הדיווח, ארבעה בתי ספר שונים נכחו בהצגה, במהלכה פרצו תלמידים בצחוק רועם במהלך סצנות אלימות וכן נשמעו קריאות כמו "תן לו בראש" ועוד.

"אני יודע שהדברים שאני אגיד לא נכונים לגבי כל היושבים באולם", אמר השחקן עודד לאופולד לתלמידים בסיום ההצגה , "אבל אני מקווה שמה שמתרחש בלבבות שלכם שונה ממה שיצא מהפה שלכם, כי אני מתבייש. שום דבר מההתנהגות שהיתה כאן היום לא נחשבת 'מגניבה'", המשיך השחקן. "זו התנהגות מבישה, שמביישת קודם כל אתכם. ביישתם את העם היהודי ואת זיכרון השואה".

עוד בנושא
תלמידים התפרעו בהצגה ”גטו”
שר החינוך מקדם את הצגת ”גטו” בפני תלמידים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully