וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: החל מבצע חילוץ מלחי הצוללת "קורסק"

21.10.2000 / 11:39

צוללנים ירדו למעמקי ים ברנטס והחלו לחתוך חורים בדפנות הצוללת; דובר הצי: המטרה היא הבאת 118 הימאים הביתה; לדבריו המבצע ייפסק רק אם תשקף סכנה לצוללנים; צוללת הגרעין טבעה בחודש אוגוסט לאחר שלפי ההערכה התנגשה בכלי שייט חולף

צוללנים רוסים ירדו היום למעמקי ים ברנטס בצפון רוסיה והחלו את מבצע החילוץ של גופות הימאים מהצוללת הגרעינית "קורסק" שטבעה לפני חודשיים.

הצוללנים יפעלו במהלך הימים הקרובים כשמטרתם הבאת 118 המלחים בחזרה הביתה, אמר דובר הצי. לדבריו הצוללנים יחתכו חורים בדפנות הצוללת דרכם ייכנסו למדורים ויחלצו את הגופות. הצוותים הרוסים יעזרו בצוללנים נורווגים ואמריקאים. מקורות בצי אמרו היום כי המבצע ייפסק רק אם תשקף סכנה לחי הצוללנים. מפקד הצי אמר לצוללנים כי המשימה אומנם חשובה, אך חיים חשובים יותר. המבצע התאפר עקב שינוי לטובה במזג האוויר באיזור. ערוץ הטלוויזיה הרוסי אן.טי.וי דיווח כי סערה צפויה באיזור ביום ראשון, דבר שעשוי לדחות את המשך המבצע.

נושא חילוץ הגופות מצוי בליבה של סערה ציבורית ברוסיה, מאז שהנשיא ולדימיר פוטין הורה לפני חודש על קיום המבצע לחילוצן. ממשלת רוסיה שכרה בתחילה חברה נורבגית לביצוע החילוץ, אולם לאחר שהתברר שהמחירים שדרשה היו גבוהים מדי, שכרה רוסיה את הסניף הנורבגי של החברה האמריקאית "הליבורטון".

סערה נוספת אירעה סביב נושא הצוללת: אירן לאצ'ינה, אלמנתו של מפקד הקורסק, התפטרה מהועדה שהוקמה למטרת איסוף תרומות למען משפחות ההרוגים. לאצ'ינה טוענת כי כספים רבים שאספה הועדה בוזבזו על עותקים מהספר שנכתב על הטרגדיה ומכתבי תודה לתורמים.

הצוללת הגרעינית קורסק טבעה בחודש אוגוסט האחרון. כל 118 חברי הצוות בצוללת נהרגו. טרם התגלה הגורם לטביעתה של הקורסק, אולם גורמים בממשל הרוסי סוברים כי הצוללת התנגשה עם כלי שיט אחר. הקורסק מצויה בעומק של 106 מטרים בים הצפוני.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully