וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא להכביד על המשפחות: נתניהו עלה אמש לקבר אחיו

טל שלו

23.4.2012 / 8:31

שלושה ימים לפני יום הזיכרון, הדליק ראש הממשלה נר זיכרון על קבר אחיו יוני, שנהרג כשהיה מפקד סיירת מטכ"ל ופיקד על מבצע אנטבה.

כמדי שנה, עלה אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבר אחיו, יוני, שנהרג במבצע לחילוץ החטופים הישראלים מנמל התעופה אנטבה באוגנדה בשנת 1976. יוני, סגן-אלוף במותו, פיקד על סיירת מטכ"ל, בה שירתו גם שני אחיו הצעירים – בנימין ועידו, והוא בן 30 בלבד. לרגל יום הזיכרון לחללי צה"ל שיצוין ביום רביעי השבוע, הגיע ראש הממשלה כשהוא מלווה ברעייתו שרה ושני בניו – אבנר ויאיר לחלקה הצבאית בהר הרצל בירושלים, הדליק נר והניח דגלון על קבר אחיו.

יוני ובנימין נתניהו בסיירת מטכל, אפריל 2012. ספק 500
האחים נתניהו בזמן שירותם בסיירת מטכ"ל/ספק 500

יוני נתניהו נהרג ב-4 ביולי בעת שהיה מפקד כוח הפריצה במבצע לחילוץ 105 אזרחים ישראלים שנחטפו במסגרת טיסת אייר-פראנס מישראל לצרפת. לאחר נפילתו המבצע כונה על שמו, "מבצע יונתן".

"במשך שנים הייתי נזכר ביוני, הוא היה בא אליי בחלום", סיפר בעבר נתניהו בראיון על הכאב והקושי ללא אחיו הבכור, אליו היה קשור במיוחד. "אני כל הזמן ניסיתי להגיע אליו, ולדבר איתו ולחדש איתו את הקשר, אך לא יכולתי לעשות זאת". מדי שנה, לקראת יום הזיכרון, עולה נתניהו לקברו של אחיו אך כראש ממשלה, הוא נוהג להקדים את עלייתו להר כדי שסידורי האבטחה לא יפריעו למשפחות השכולות להתייחד עם יקיריהן.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully