וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צל"ש ללוחם שנדקר בצווארו והצליח לחסל המחבל

23.4.2012 / 7:31

במהלך ביצוע מעצר של חטיבת כפיר בעיירה יטא בחודש שעבר תקפו שני מחבלים את סמל גל וינגרטן ודקרו אותו בצווארו. חרף זאת, החייל הצליח לחסל מחבל אחד ולפצוע את חברו

אלוף פיקוד מרכז העניק אמש (ראשון) ציון לשבח לסמל גל וינגרטן, לוחם מגדוד לביא של חטיבת כפיר שחיסל מחבל מארגון החמאס ששיסף את גרונו במהלך פעילות מבצעית למעצר מבוקשים בדרום הר חברון בתחילת חודש מרץ השנה. וינגרטן, שנפגע באורח קשה בתקרית, הצליח במהלך המעצר, כשהוא כאמור פצוע בצווארו, לירות במחבלים שתקפו אותו, להרוג אחד מהם ולפצוע קשה את חברו.

בעקבות האירוע, החליטו מפקד חטיבת כפיר, אלוף-משנה אודי בן מוחה ומפקד אוגדת יהודה ושומרון תת-אלוף חגי מרדכי להמליץ להעניק צל"ש לוינגרטן על ביצועיו. לדברי מפקד חטיבת כפיר, ויינגרטן הפגין קור רוח, ירה לעבר המחבלים והרג אחד מהם. בתעודת הצל"ש נכתב כי אלוף פיקוד מרכז העניק את המופת ללוחם על שגילה אומץ לב, דבקות במשימה וחתירה לניצחון בתנאים קשים אשר מהווים דוגמא ומופת לכל חייל בצה"ל.

סמל גל וינגרטן, סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות על האירועים שבגינם זכה בציון לשבח. "חסמנו את הרחוב כדי לאפשר את המעצר, הייתה התקהלות של אנשים, פתאום הגיע אליי בחור ורצה לעבור כשסימנתי לו שיחזור אחורה הוא התנפל עליי כשאחד מנה לתפוס אותי מאחור. הוא שלף סכין יפנית וחתך אותי בצוואר. עם המרפק נתתי לו מכה לאחור וככה הצלחתי למנוע חתך בעורק ראשי".

וינגרטן מיהר להתעשת לאחר שהבין שמדובר במחבלים, "ירדתי לכריעה ויריתי ארבעה כדורים. שניים לעבר כל מחבל, למרות שירד לי המון דם מהצוואר. נשכבתי על הרצפה לאחר מכן והדם המשיך לזרום. תוך כמה שניות הגיע הסמ"פ טומי פרקש ועצר לי את הדם. זו הייתה הרגשה מוזרה, לא חשבתי על מוות. הייתי מרוצה מזה שפגעתי בהם". וינגרטן חזר בשבוע שעבר לחבריו לפלוגה והוא צפוי לשוב לפעילות מבצעית בשבוע הבא. "הצל"ש בשבילי זה כבוד גדול. אני גאה שאני לוחם בחטיבת כפיר", סיכם.

חייל נדקר בדרום הר חברון, חשוד נורה למוות

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully