וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תקצה 5 מיליון שקל להקמת "גרעיני התיישבות"

פנחס וולף

23.4.2012 / 2:47

קבוצות צעירים שיעתיקו מגוריהם לשכונות מוחלשות בפריפריה יזכו לתקצוב ביישובים בהם יש צורך בהקמת "קהילת משימה עירונית". ח"כ גילה גמליאל: "זו החלוציות הערכית של ימינו"

ועדת היגוי ממשלתית שהוקמה בידי סגנית השר גילה גמליאל אישרה אתמול (ראשון) את רשימת היישובים בהם יוקמו גרעיני התיישבות, וכבר השנה יוקצו מעל חמישה מיליון שקלים להקמת קהילות צעירים במרכז הארץ. מדובר בקבוצות צעירים אידיאולוגים ולרוב אקדמאים המתיישבים בפריפריה החברתית במרכז הארץ.

הוועדה, שבראשה עומד אבי כהן מהאגף הכלכלי במשרד ראש הממשלה, זיהתה את היישובים בהם קיים צורך חברתי בהקמת "קהילת משימה עירונית". האזורים שנבחרו הם בפריפריה החברתית שנמצאת במרכז הארץ – שכונות מוחלשות שבהן יש ריכוז גבוה של נוער בסיכון, עולים, ומתקיימות בהן תופעות של אלימות, השכלה נמוכה, הגירה שלילית של צעירים, אבטלה, נשירה של נוער ממסגרות לימודיות, מצב סוציו-אקונומי נמוך ואחוז פונה רווחה גבוה מהממוצע הארצי.

היישובים בהם יוחל הפרויקט הם אשקלון, ירושלים, נתניה, תל אביב, לוד, קריית מלאכי, אשדוד, רחובות, בית שמש, רמלה, ראשון לציון, גדרה, פתח תקווה, אריאל, קריית ביאליק, בת ים, קריית אתא, קריית מוצקין, קריית ארבע, אלעד, חולון, חדרה ואור עקיבא.

"נדבך נוסף להפיכת הצעירים למשאב לאומי"

"לתופעה של קהילות צעירים יש עוצמות רבות, היא חוצה מגזרים", אמרה גמליאל. "זוהי החלוציות הערכית והאידיאליסטית של ימינו. הם הכוח המשלב, משתלב, מקדם ובונה של החברה. הצעירים הם עתידה על מדינת ישראל, וחברי הקהילות הם המפתח לעתיד מבטיח של מדינת ישראל. אותם צעירים שמטעמים אידיאולוגיים וערכיים מעתיקים את מקום מגוריהם ומגיעים להתגורר באזורים הזקוקים לחיזוק חברתי, הם בעייני המודל החברתי הנעלה ביותר המבטא ערבות הדדית , אידיאולוגיה וערכיות. ההחלטה היום מהווה נדבך נוסף בתוכניתי להפיכת אוכלוסיית הצעירים במדינת ישראל למשאב לאומי ולצמצום הפערים הקיימים בחברה".

כעת, יצטרכו הגופים שנבחרו להקים את רשת ההתיישבות ולגייס מאות צעירים שייקחו חלק ויהיו שותפים להתפתחות לאומית משמעותית בתחומי ההתיישבות, החינוך, התרבות והרווחה.

אילו יישובים ייכללו בתוכנית המענקים לפריפריה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully