וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי מקצין לקראת הבחירות: קורא לבדלנות אירופית

רויטרס

11.3.2012 / 12:44

נשיא צרפת מעוניין בהגנה טובה יותר על החברות האירופיות ובהגבלת הכניסה של זרים לאירופה

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, קרא להגנה טובה יותר של החברות האירופיות ועל גבולות אירופה במסגרת נאום בחירות היום. סרקוזי אמר כי הוא רוצה לשנות את תנאי אמנת שנגן לגבולות פתוחים באירופה, ולקדם סעיף שיעודד קנייה של מוצרים אירופאיים בתוך היבשת.

סרקוזי, המפגר בסקרים אחר המתמודד הסוציאליסטי לנשיאות, פרנסואה הולנד, אמר כי דרושה מערכת סנקציות להגבלת ההגירה באירופה, וכי צרפת תשהה את חברות באזור הגבולות הפתוחים שנגן, שהרכבו שונה במעט מזה של האיחוד האירופי - הוא כולל למשל את שווייץ, אך לא את בריטניה - אילולא תושג התקדמות בתחומים עליהם דיבר.

סרקוזי אמר כי דרושה חקיקה דומה לחקיקת "לקנות אמריקאי" שמקדם אובמה בארה"ב, במסגרתה ממשלות יעדיפו מוצרים שנוצרו באירופה כאשר הן מבצעות רכישות. הוא הוסיף כי ללא התקדמות בנושא זה, צרפת תחיל חוק זה באופן חד צדדי.

"אני מעוניין באירופה המגנה על אזרחיה. אני לא מעוניין עוד בתחרות הפראית הזו", אמר סרקוזי בנאום שודאי יקסום למצביעים מן הימין שלתמיכתם הוא זקוק על מנת לזכות בכהונה שנייה. "אני אומר 'לא' לאירופה שפותחת את שווקיה, כאשר אחרים אינם עושים זאת. התנהגות כזו אין פירושה קבלה של סחר חופשי, אלא קבלה של אירופה שמתנהגת כמסננת", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully