וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקנות החדשות של סרקוזי עשויות לשים קץ לשבוע עבודה של 35 שעות

סוכנויות הידיעות

30.1.2012 / 12:39

נשיא צרפת הודיע אמש על כוונתו לחוקק במדינה מס על פעולות פיננסיות ולהקל על חוקי העבודה כך שמעסיקים יוכלו לנהל משא ומתן על שכר ושעות עבודה

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, הודיע על תוכנית להטלת מס על פעולות פיננסיות שנקרא גם מס רובין הוד. ההיטל, בשיעור של 0.1%, צפוי להתחיל באוגוסט. המס החדש הוא חלק ממהלכים חדשים של הנשיא שמנסה לקדם - יצירת משרות וצמיחה כלכלית במדינה.

באפריל הקרוב ייערכו בחירות במדינה וסרקוזי נמצא כיום מאחורי יריבו הסוציאליסטי פרנסואה הולנד בסקרים. בראיון בטלוויזיה הצרפתית אמר סרקוזי כי הוא מקווה שהמס יעודד מדינות אחרות לפעול בנושא. "אנחנו רוצים לייצור תגובת שרשרת ולהוות דוגמא. אין סיבה שאלו שעזרו להווצרות המשבר לא ישלמו כדי לשקם את הכלכלה".

"אנחנו מקווים שהמס יתרום לתקציב המדינה מיליארד יורו בהכנסות ובכך יוריד את הגרעון שלנו", אמר סרקוזי שלא נתן פרטים נוספים על המס אך מקור בממשלת צרפת מסר לסוכנויות הידיעות רויטרס כי הוא יכוון למסחר במניות ולא באג"ח.

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי ממתין לפגישה בפתח ארמון האליזה, פריז, 13 בספטמבר 2011. Thibault Camus, AP
סרקוזי/AP, Thibault Camus

ההצעות שהגיעו מגרמניה ומצרפת למס פיננסי ברחבי האיחוד האירופי הן חלק מהסיבות שבגינן הצביע ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון נגד שינוי אמנת האיחוד האירופי. לטענתו של קמרון, מס רובין הוד יקנוס את הסיטי של לונדון (המרכז הפיננסי בעיר) שם מתבצעות 75% מהפעולות הפיננסיות באירופה.

בין הצעדים הנוספים עליהם הכריז סרקוזי נמצאת גם העלאה של מס קנייה בשיעור של 1.6%. העלאת מס הקנייה, שיגיע לשיעור של 21.2% בצרפת, יממן הורדה בחלק מהמסים שמשלמים המעסיקים לממשלה עבור העובדים שלהם. המטרה בפעולה זו היא לייצור משרות חדשות ולעודד את התעשייה לשמור על כוח האדם במדינה במקום להעבירו לחו"ל.

הנשיא אמר גם כי תהיה הקלה מצד הממשלה מבחינת חוקי העבודה במדינה, דבר שיאפשר לחברות ואיגודי מסחר לקיים משא ומתן על תנאי שכר עבודה ברמה המקומית. השינוי יכול להוות את הסוף של שבוע עבודה בן 35 שעות בצרפת, נושא שהיה תחת ביקורת מצד כלכלנים רבים. סרקוזי מתכנן להביא את התקנות החדשות לחקיקה בפרלמנט לפני תום הקדנציה. עם זאת, לפי פרשן של אתר BBC, כיוון שהבחירות הן במרחק של שלושה חודשים בלבד, וסרקוזי אינו מוביל בסקרים, לא ברור אם אכן החקיקה תראה אור יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully