וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאליזה, הכושים של פרנסואה פוגשים את הבנות של מלנשון

19.4.2012 / 21:24

רגע לפני הבחירות, המועמדים נעזרים בסרטונים פרובוקטיביים, משעשעים - ובעיקר מטרידים, גזעניים וסקסיסטיים. במלחמה הזו, גם הראפר קנייה ווסט בא לעזור, כל הדרך מאמריקה

שלושה ימים לפני הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת, מטות המועמדים השונים עושים מאמץ אחרון לגייס קולות מבין המצביעים שטרם הכריעו למי להצביע. לצד תשדירי הבחירות המסורתיים, שביום שישי בלילה יופסקו שידוריהם בכפוף לחוק, הופצו באינטרנט כמה סרטונים לא-רשמיים, ומבדרים למדי. לא ניתן לוודא לחלוטין מי עומד מאחוריהם, המועמדים או מתחריהם, אך דבר אחד ברור: יש בהם חלקם מוטיבים שעלולים להביא למועמדים יותר נזק מאשר תועלת.

במין מחווה לסרטון "נערות אובמה" מ-2007, שהציג צעירות חטובות מפזזות עם דמויות קרטון של מי שנבחר לאחר מכן לתפקיד נשיא ארצות הברית, גם מועמד השמאל הקיצוני והפופולרי - הזוכה בכמה סקרים ל-17 אחוזים מהקולות ועשוי להגיע למקום השלישי - "התפנק" בנערות משלו. בסרטון שכונה "הבנות של ז'אן-לוק מלנשון", נראים פניו של מלנשון, מנהיג מפלגת "חזית השמאל", מודבקים על גבי דמויות שונות, כשהוא רוקד עם נערות נלהבות – טובל עמן באמבטיה, מענטז בחדר השינה, מככב בפוסטרים ככוכבי רוק מפורסמים או כדוגמן של בקבוקי בושם יוקרתיים.

בחירות נשיאות בצרפת - סיקור מקיף בוואלה! חדשות

צפו: "הבנות של מלנשון"

בתחילת הסרטון, צעירה זהובת שיער מציגה את עצמה בשם "ויקטורי ("ניצחון"), ודורשת ממלנשון: "תדהים אותי, ז'אן לוק, אני רוצה שתהיה 'נשיא הברזל' שלי". ואולם, בניגוד לתדמית הכמעט-קומוניסטית של מלנשון – הדוגלת במצע שאפילו בשמאל הצרפתי מגדירים כהזוי - בסרטון נראות הבנות חוגגות לצד מותגים נחשבים ולובשות פרווה יוקרתית. לא ברור אפוא אם הסרטון, המציג את מלנשון כחובב נערות צעירות ואמבטיות עם שמפניה, יועיל לו, וספק אם הוא ישמח להיזכר ביום שבו שודר הסרטון לראשונה בטלוויזיה. לפי בדיקה שעשה ערוץ פראנס 24, עד כה לא אותרו מפיקי הסרטון, וכלל לא ברור אם מדובר בתומכים נלהבים מדי - או בפעולת נקמה מוזרה של הימין, שחושש מעליית כוחו של "המטורלל".

זו גברת או מלנשון?

הסרטון רצוף בפריטים מהמגירה התחתונה, שנועדו, כדבריהם המבודחים של כמה פרשנים מהימין, "לגרות מינית את מצביעי השמאל הקיצוני, ששכחו את שמם-שלהם מרוב הפגנות ומרוב עישון מריחואנה". בשמאל, רמזו פרשנים כי הבחורה המופיעה בסרטון היא בכלל גבר שעבר ניתוח לשינוי מין, ומסמלת את מדיניותו של מלנשון, התומך תמיכה מלאה בזכויותיהם של הטרנסקסואלים והטרנסג'נדרים בצרפת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוכב רוק, וגם כוכב של "מי שעישן יותר מדי בהפגנות". מלנשון כפי שהוצג בסרטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם מועמד הסוציאליסטים, פרנסואה הולנד, מככב בסרטון תזזיתי שסותר את תדמיתו השבלונית. הסקרים מעניקים להולנד את הניצחון בסיבוב הראשון עם 28 אחוזים מהקולות, אחוז אחד או שניים יותר מסרקוזי - וצופים לו ניצחון גם בסיבוב השני. הפעם, מסתמן שמקורו של הסרטון הוא במטה הבחירות שלו. עם זאת, לא ברור אם שימוש בשיר שכולל את המילה "כושים", שאר קללות ומוטיבים מתנשאים אחרים, ישיג את המטרה המבוקשת.

איש המרשמלו יורד לפרברים

כמה מאמרי מערכת בעיתונים מובילים בעולם כבר הכתירו את הולנד כמנצח הבטוח של הבחירות, אך בתקשורת הצרפתית עדיין מתייחסים למועמד הסוציאליסטים כאל "איש המרשמלו" וגם כ"שבלול פוליטי". האיש האלמוני, שצפוי – או עלול, תלוי את מי שואלים – לזכות בנשיאות בסיבוב השני – נחשב לאדם אפור ומשעמם, לפקיד ציבור שהתיישן כיין בינוני ונשלף מהמקרר בלית ברירה. בעיקר, הוא נחשב למי שמקדם מדיניות שהכתיבו לו יועצי הבחירות שלו.

בסרטון "הכושים של פרנסואה", הולנד "יורד אל העם", או יותר נכון - מדרדר אל העם, צונח ממגדל השן ללא מצנח. הוא מתועד במסע של יומיים בנסיעות רכבת מפריז אל הפרברים הרחוקים (שם גרים "הכושים"), ומתחכך באוכלוסיה המקומית, שרבים מן הנמנים עליה - לפחות אלה שצולמו בסרטון כשהם נלהבים בצורה מוזרה - הם כהי עור ומהגרים. כל זאת, לצלילי הלהיט "Niggas in Paris" ("כושים בפריז") של אמני ההיפ-הופ המפורסמים ג'יי-זי וקנייה ווסט.

צפו: "הכושים של פרנסואה"

מבקרי תקשורת רבים בצרפת תהו אם המצביעים שאליהם ניסה הולנד להתחנף באמת הוחמאו מהסרטון, שניסה לדבר אל לבם במוזיקת ראפ רועשת, רצופת קללות, ובעיקר - מיובאת מארצות הברית, משל היו אלה שנות השמונים בהארלם. לדבריהם, סביר יותר שאותה אוכלוסיה תגחך על הניסיון הנואל של הולנד לאנוס על עצמו שפה שהוא אינה דובר, או חמור מכך, תעניש אותו בקלפי, אחרי שהוא כה התגאה בתמיכה שהוא קיבל מאותם "פשוטי עם".

וזו כבר בהחלט אדון

ולסיום, מי שרצה לקבל "הצצה לחדר האמבטיה של מארין לה פן", המועמדת לנשיאות של מפלגת "החזית הלאומית" מהימין הקיצוני, שצפויה לקבל כ-16 אחוזים מהקולות, מוזמן לעשות זאת בעזרת סרטון שזו כותרתו, שהופץ על ידי הליגה הצרפתית נגד גזענות ואנטישמיות (LICRA).

בסרטון נראית שחקנית המדמה את המועמדת הפופולרית, שאמורה להגיע למקום השלישי או הרביעי בבחירות, כשהיא מסירה בקפדנות (נאצית?) איפור מעל פניה. כ"שמארין" מסיימת לנקות את האיפור (ולמרק את מצפונה?) המצלמה חושפת את פרצופה האמיתי – והרי הוא שם, במלוא תפארתו - אביה, ז'אן מארי לה פן, ממנו ירשה את הנהגת המפלגה.

צפו: "האמבטיה של מארין"

בצרפת, רבים טוענים כי לה פן האב עדיין מושך בחוטים בהנהגת המפלגה, ומתווה את הקו הלאומני שלה. בעבר, הוא נקנס כמה פעמים על עבירות במסגרת חוק הכחשת השואה, ורק הבוקר, השווה בבדיחות-דעת את הנשיא סרקוזי לחבר המפלגה הנאצית, ואת מצביעי השמאל ל"בורגנים-איסלמים מזוקנים שרוכבים על אופניים". מעניין מה יאמרו על כך מצביעי מלנשון, אם יצליחו לזכור את שמם, שכן "שכחו אותו מרוב עישון מריחואנה".

לקראת הבחירות - עוד כותרות:
שבוע לבחירות בצרפת: בוחרים מנומנמים, קרב מטונף
ארבעה ימים לבחירות: אפילו שיראק לא יצביע לסרקוזי
זעם בצרפת: קנס למי שיפרסם מדגמי בחירות בטוויטר
השגיאות של סרקוזי: "גדול ביפן" - ושקרן לא קטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully