וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגין: "ברק אישר לפני חודשים הרחבת בית בחברון"

פנחס וולף

18.4.2012 / 14:15

במהלך הישיבה המיוחדת שכונסה על מנת לדון בהצעת חוק "עוקף בג"ץ" אמר השר כי הוא סבור "שיש מי שחושבים לנצל את 'עוקף בג"ץ' במקרה שבית המשפט יפסול את חוק הסדרת המאחזים"

לפני מספר חודשים אישר שר הביטחון אהוד ברק הרחבת בניין בחברון, והסכים לתוספת של שש קומות ל"בית רומנו" בחברון, בתוכו נמצאת ישיבת "שבי חברון" – כך אמר היום (רביעי) השר בני בגין במליאת הכנסת, במהלך ישיבת פגרה מיוחדת במהלכה נידונו בין השאר סוגיות "בית המכפלה" בחברון וחוק הסדרת המאחזים. הדיון כונס לאור בקשת חברי הכנסת דני דנון (ליכוד) וזבולון אורלב (הבית היהודי).

בגין אמר את הדברים לאור הביקורת מימין כלפי ברק שהורה על פינוי "בית המכפלה" לפני חג הפסח. "לית מאן דפליג שהכניסה לא היה בהסכמת הממשלה בכל מקרה אני אשמח שבתוך זמן קצר, רשמית, כשרות הרכישה תיבדק ותאושר", אמר בגין לח"כים מימין. הוא הוסיף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו וברק רואים עין בעין את נושא הסדרת "גבעת האולפנה" בבית אל. יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, העיר לו בציניות: "אתה גורם לנזק לשר הביטחון. הוא פינה את בית המכפלה כדי לעבור את אחוז החסימה, ועכשיו אתה מדבר על הסכמה איתם".

מכאן בגין עבר לתקוף את יושבי המאחזים: "בסוף השנה הזאת ישבו ביהודה ושומרון 360 אלף יהודים, רובם ככולם על אדמות מדינה וגם בחסות בג"ץ", אמר. "אבל, 'תפסת מרובה, לא תפסת'. תפסת עוד מאחז לא תפסת, ואם תפסת לא הוספת עוצמה לישוב היהודי בשומרון וביהודה. לא הועלת, רק הזקת. במקום לכעוס על הרשויות בדיעבד, מוטב להימנע מצעדים שגויים מלכתחילה. מטרת ישוב הארץ אינה מצדיקה את הצעת חוק הסדרת המאחזים. אין זו הצעת חוק להסדרת מאחזים, אלא הצעת חוק להפקעת מקרקעין של ערבים לטובת ישוב יהודים ביהודה ושומרון".

כוחות הביטחון פינו את "בית המכפלה". רויטרס
"אני אשמח שבתוך זמן קצר, רשמית, כשרות הרכישה תיבדק ותאושר". פינוי בית המכפלה בחברון/רויטרס

אך עניין נוסף שמכעיס את בגין הוא תזכיר חוק יסוד: החקיקה ("חוק עוקף בג"ץ") שפרסם משרד המשפטים, ולפיו הכנסת תוכל להכשיר חוק שבג"ץ ביטל ברוב של 65 חברי כנסת. ההצעה קובעת כי החוק יהיה תקף לחמש שנים וניתן יהיה להאריכו לתקופות נוספות של חמש שנים.

בגין קישר בין חוק עוקף בג"ץ לחוק הסדרת המאחזים. "מתעורר אצלי הרושם", העיר, "שיש בין תומכי חוק הסדרת המאחזים המשתעשעים באפשרות שאם בית המשפט יפסול את חוקיותו, הם יוכלו ברוב של 65 חברי כנסת להותיר את החוק על פגמיו, ולהאריכו לחמש שנים, ושוב להאריכו לחמש שנים".

חברי הכנסת מימין הביעו את דעתם בעד חוק ההסדרה. לדברי ח"כ דנון, "אם חשבנו שמגרון זה סוף הוויכוח, אנחנו מגלים שמגרון זה מדרון חלקלק. השמאל הקיצוני במדינת ישראל לא מצליח למלא את הכנסת ברוב, אז הוא בחר בעתירות לבית המשפט. נושאים ערכיים אידיאולוגים צריכים להיות מוכרעים בכנסת". דנון הוסיף: "אני קורא לרה"מ לפטר את שר הביטחון. אסור לנו להפוך להיות קבלני ביצוע של קדימה או של שר הביטחון. אין הבדל מבחינתו אם למכור דירה באקירוב או לפנות יהודים בבית המכפלה. יש לנו זכות אבות לקנות כדין, בתים גם בעיר האבות".

ואילו יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, אמר: "בתקופת הכהונה הקודמת של ראש הממשלה נתניהו התחילו לקדם את שכונת האולפנה. שר הביטחון הנוכחי אהוד ברק, בהיותו ראש ממשלה, נתן לתושבים תמריצים כספיים לקנות שם דירה ויו"ר האופוזיציה החדש, שאול מופז, היה אז רמטכ"ל שעמד בראש הצבא שנתן את כל האישורים. הממשלה הזאת נבחרה כדי לקבוע מדיניות ועלינו לגבות אנשים שבמסגרת המדיניות הזאת התיישבו שם".

עוד בנושא

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully