וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שטיינמן: התגרות הציונים בהיטלר הביאה לשואה

18.4.2012 / 13:00

מנהיג הזרם החרדי-ליטאי טען כי לולא "ניסו הציונים להטיל סנקציות על גרמניה, יתכן שהיטלר לא היה פועל כך". על גיוס בחורי ישיבות אמר: "מדאיג יותר מהאיום האירני"

הרב אהרון יהודה שטיינמן, מבכירי הזרם הליטאי בעדה החרדית, אמר כי "לפני השואה ניסו הציונים להתגרות בהיטלר הצורר ולהטיל סנקציות נגד גרמניה, אולם החרדים התנגדו וסברו שאל לנו להתגרות בו, ואכן לבסוף התברר שההתגרות נגדו לא היתה לטובה עבורנו" - כך צוטט הבוקר (רביעי) הרב על ידי העיתון החרדי "המבשר" אליו התראיין. שטיינמן הדגיש כי במידה שהיהודים בגרמניה לא היו פועלים "נגדו", יתכן והיטלר "לא היה פועל באכזריות כזו".

בהמשילו את האמור לסוגיה האירנית, אמר שטיינמן כי על ישראל "להימנע מלהתגרות בם ולהגדיל את שנאתם עלינו". עם זאת, קביעת בג"ץ כי חוק טל אינו חוקתי מדירה שינה מעיניו הרבה יותר. "עלינו לחשוש מהניסיון לפגוע במעמדם של בני הישיבות יותר מהאיום האירני, משום שרק בזכות לימוד התורה אין אויבינו מצליחים לפגוע בנו".

הרב שטיינמן, בן 98, הוא הדמות השניה בחשיבותה בקרב הזרם הליטאי, בראשו עומד הרב אלישיב, אך בשל מצבו הרפואי של האחרון, מכהן שטיינמן כמנהיג הזרם בפועל. הוא נחשב למתון בדעותיו וזכור בעיקר בתמיכתו בהקמת הנח"ל החרדי עבור בני נוער חרדים שאין תורתם אומנותם - דבר שעורר ביקורת קשה מצד דמויות בכירות בעולם החרדי, בעקבותיה חזר בו הרב שטיינמן מתמיכתו ושלל בחריפות לימודי חול.

"אגדת המתינות של הרב שטיינמן - מופרכת"

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, אמר בתגובה לדבריו של הרב שטיינמן: "לא ביטול חוק טל מסוכן יותר מהאיום האירני אלא הרב שטיינמן מסוכן יותר מהאיום האירני, בכל פעם מפתיע לגלות מחדש ששנאת מנהיגי החרדים לציונות גדולה כל כך עד שהם מוכנים להטיל עליה שותפות להיטלר באחריות לשואה".

לדברי רגב, "שוב חושף הרב שטיינמן את העובדה שאגדת המתינות שלו הייתה במקרה הטוב מופרכת ובמקרה הרע מעשה הונאה. כדי לחזק את מעמדו בציבור החרדי ממצב שטיינמן את עצמו כראש לקנאים החשוכים. הוא נוהג כפוליטיקאי קטן, ומוביל את החברה החרדית ואת החברה הישראלית לאסון כלכלי ולקרע חברתי".

עוד בנושא
נטורי קרתא לשייח סלאח: "ציונים אינם יהודים"
הרב אלישיב: חרדים בצה"ל - כניעה לתרבות החטאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully