וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירוצי סוסים: המירוץ אל המוות הוא לא ספורט

סיגל בוקשטיין

18.4.2012 / 10:30

אחד הנושאים החמים ברחבי העולם בשבועות האחרונים הוא מניין הקורבנות העולה של סוסי מירוץ במהלך מירוצים שונים. ובישראל? ממשיכים לקדם את הכנסתה של תעשייה אפילה זו לארץ

לא חלף חודש מאז הודיעה ענקית הסדרות HBO על ביטול הסדרה "לאק" עקב מותם של שלושה סוסים במהלך צילומי הסדרה, וכבר אנו עדים לטרגדיה חדשה שפקדה בימים האחרונים את מירוץ הסוסים הנחשב ביותר בבריטניה, "הגראנד נשיונל", שבמהלכו מצאו שני סוסים את מותם בעקבות פציעות קשות שנגרמו במהלך המירוץ.

כמה עוד הוכחות רוויות דם צריכים במשרד החקלאות ובמשרד התרבות והספורט על מנת להבין כי המינוח הנרדף למירוצי סוסים הוא "התעללות"?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסדרה בוטלה עקב מותם של שלושה סוסים במהלך הצילומים. דסטין הופמן ב"Luck"/מערכת וואלה!, צילום מסך

סמים, פציעות והוצאות להורג על המסלול

שתי כתבות ענק, שפורסמו לפני כשבועיים ב"ניו יורק טיימס", עוסקות בצד האפל של תעשיית תרבות האליטה והכובעים, תרבות של סמים לשיכוך כאבים, רגולציה רופפת, פציעות קשות ובלתי נמנעות ואחוזי התמוטטות גבוהים על מסלול המירוצים.

המראות הבלתי נמנעים של סוסי מירוץ מפורסמים בעולם, שמתמוטטים ומומתים על המסלול, מנפצים את התדמית ה"זוהרת" של תעשייה זו, ויוצרים ברחבי העולם לחץ ציבורי ותקשורתי. טענות הסרק, המנסות לצבוע תעשייה של הימורים, שחיקת בעלי חיים וניצול למען בצע כסף, בצבעי ורוד פוקסיה מלאכותיים מנסות לשמר בכל הכוח את הניצוץ ההולך ודועך מטרגדיה לטרגדיה. השימוש בבעלי חיים לצורכי הימורים אינו מוסרי ביסודו. סוסי המירוץ הם בבחינת מכונה להפקת כסף, הנדחקת עד לקצה גבול יכולתה בכל דרך אפשרית על מנת להביא לניצחון המיוחל.

האם גם בישראל האינטרס הכלכלי חשוב מרווחת בעלי החיים?

סוס עם רגל שבורה. ANIMAL AID, ספק 500
עד קצה גבול היכולת. סוס עם רגל שבורה במירוץ סוסים/ספק 500, ANIMAL AID

לכן תמוהה העובדה כי במשרד החקלאות, האמון על חוק צער בעלי חיים, פועלים בימים אלה בשיתוף משרד התרבות והספורט, לקידום הצעת חוק שתאפשר את כניסתה של תעשיית הימורים על מירוצי סוסים לישראל.

גם ההשלכות החברתיות של התוכנית קשות. תעשיית מרוצי הסוסים מהווה כר פורה לטווח פעולה רחב למעשי רמייה ולהטיית תוצאות בקלות בלתי נסבלת. ההטיה יכולה להיעשות על ידי גורמים שונים הנמצאים בסביבתו של סוס המירוץ, והפיקוח, הדוק ככל שיהיה, לא יוכל למנוע פשיעה שכזו - כך זה ברחבי העולם, וכך זה יהיה גם אצלנו. אין מנוס. לצד זה, פיתוחה ועידודה של תת-תרבות ההימורים יוביל חלק מהציבור הרחב, אשר אינו בהכרח בעל ממון, להמר בשארית כספו על הסוס "הנכון", ובכך להחריף את מצבו הכלכלי.

על בסיס טענות אלו שללה המדינה את האפשרות להכניס לחוק משחקי הימורים אחרים. מדוע אם כן, הימורים על מירוצי סוסים, על גבם של יצורים חיים, הם כן לגיטימיים?

אין סוסים שמדברים. דברו עבורם

נפילה של סוס במהלך מרוץ סוסים. ANIMAL AID, ספק 500
נפילה של סוס במהלך מירוץ סוסים/ספק 500, ANIMAL AID

בכל המדינות בהן מתקיימים מירוצי סוסים למטרות הימורים, מתפתחות ומערביות ככל שיהיו, הפסידה הרגולציה לטובת האינטרס הכלכלי של אנשי התעשייה להחזיר את השקעתם ולהרוויח. אין מדינה שהצליחה להבטיח את רווחתם של סוסי המירוץ.

נכון, אין סוסים שמדברים עברית (גם לא אנגלית או צרפתית), ולכן אנחנו כאן כדי לזעוק את זעקתם: מירוץ סוסים הוא המרוץ אל המוות.

כותבת המאמר היא דוברת עמותת "הכל חי", המובילה את המאבק כנגד הכנסתה של תעשיית מירוצי הסוסים לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully