וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי בסבבה: יעל מימון, אמא לחמישה חתולים מצוירים

א.ב דן

17.4.2012 / 10:30

והפעם: יעל מימון, ציירת מוכשרת המציגה תערוכת ציורים בשם "שבע נשמות", כשהאובייקטים של ציוריה הם חתולים. ואלה החתולים הכי מקסימים

זה שנים שכותב המדור, שבעברו היה צייר מוביל, הציג בביאנלה בהרצליה וציוריו נחטפו לאוספים ברחבי העולם, חדל מלצייר. החיים בכרך גרמו למוזה להתעופף דרך החלון, וכך מצייר מוביל הוא הפך לכתב לענייני בעלי חיים. לאחר מפגש אקראי עם יקיר המדור, הצייר טל סלוצקר, שהמליץ בפניו על יעל מימון, ציירת ואם לחמישה חתולים (אומץ, גולי, שחר, גולי-שחר ורוקי) המציגה תערוכת ציורים בשם "שבע נשמות", כשהאובייקטים של ציוריה הם חתולים. מבלי לחשוב פעמיים, שם פעמיו הכותב אל גלריה ברנרד כדי לפגשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ירוק בעיניים". ציור של יעל מימון/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך הפכת לאם לחמישייה?

"בהתחלה היתה שחר, שהיא חתולת רחוב שחורה שאימצתי בצעירותה, והיא המליטה את גולי-שחר. כך גם לגבי יתר החתולים, מקורם ברחוב ואט אט הם חדרו לחיי, לסטודיו ולבית, והפכו בני בית".

כיצד נוצרה תערוכת החתולים?

"לפני כמה שנים התנדבתי במרכז רפואי לבעלי חיים באשקלון, שם שימשתי בית אומנה לגורים שננטשו בקליניקה, עד שהם זכו לאימוץ. זו היתה תקופה קשה, הייתי בדיכאון, אני הצלתי אותם והם הצילו אותי. ואז לפני שנתיים התחלתי לצייר חתולים. לפני זה ציירתי טבע דומם. ציור הוביל לציור, ונוצרה סדרה שלמה שעכשיו היא תערוכת היחיד שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יעל עם גולי/מערכת וואלה!, צילום מסך

באיזו טכניקה את יוצרת?

"יש בציורים שלי צבעוניות. הם נעים בין אימפרסיוניזם לאקספרסיוניזם. אני אוהבת לבטא את האפיון של החתול, את שפת הגוף שלו, את המלכותיות ואת האינטליגנציה החתולית. אם זה חתול דומיננטי או חתול אגרסיבי, איך שהם שותים ואוכלים, האינטראקציה בין החתולים - המבטים שיש ביניהם ובכלל המבט החתולי, הם פשוט חיות מרתקות, וכל ציור מבטא משהו מהעולם הזה של החתולים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המלכה". ציור של יעל מימון/מערכת וואלה!, צילום מסך

את רואה הקבלה בינם לבני האדם?

"אני חושבת שהעולם של החתולים שונה לגמרי מזה של בני האדם. יש להם מנטליות אחרת, אינטליגנציה אחרת. אבל מבחינתי הם פשוט חברים טובים שלי. הם תמיד נוחתים, ויש להם יכולת הישרדותית מאוד גבוהה ורוך ועדינות. מצד שני, כשהם רוצים להיות תוקפניים, הם אגרסיביים ויוצאים לדו קרב. אני פשוט אוהבת את העולם שלהם, ואני חושבת שאנשים יכולים ללמוד מהם הרבה".

בגלריה יש כניסה לחתולים?

"בעיקרון הגלריה פתוחה לאנשים, אבל אם ייכנס חתול, לא נראה לי שתהיה התנגדות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בוקר טוב". ציור של יעל מימון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לאנץ'". ציור של יעל מימון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטיפ של יעל: בנו בקלות ובזול לונה פארק ביתי לחתולים

מה צריך:
קרטונים (לקחת מהמחזור)
1 סכין יפני
1 כדור צמר
נייר צלופן או נייר כסף
פצפצים
דבק מסקינטייפ
חבל עבה שאפשר לרכוש בחנות לחומרי בניין
כיסא פלסטיק

איך מרכיבים?
בסכין יפנית יוצרים בקרטון שני פתחים, אחד בכל קצה, ואז מחברים כמה קרטונים בשורה עם הדבק, כך שנוצרת מנהרה. בסכין יוצרים גם חלון במנהרת הקרטון, מתוכו יוכלו החתולים לקפוץ החוצה ובחזרה. בתוך המנהרה מניחים נוצות ודברים מרשרשים כגון פעמון או נייר צלופן. בקצה המנהרה מציבים כיסא פלסטיק ועליו חבל עבה המוביל אל מנהרת הקרטון ואל מנהרת קרטון נוספת. החתולים מטפסים על החבל, מגיעים לכיסא ומשם ממשיכים בהליכה על החבל למנהרה הנוספת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חתולי רחוב". ציור של יעל מימון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שבע נשמות", תערוכת יחיד של יעל מימון, גלריה ברנרד, רח' בן יהודה 170 תל אביב, עד ה-5 במאי 2012, ימים ב'-ה': 13:00-10:00, 19:00-16:00, יום ו': 13:00-10:00.

מחירי הציורים: 1,200-1,750 דולר. עשרה אחוזים מההכנסות ייתרמו על ידי הציירת ל-SOS חיות.
צילומים: יעל מימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully