וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרבני גיוס התעמתו עם פעילי ימין: "סכנה למדינה"

יהושע בריינר

16.4.2012 / 12:00

שני צעירים מלווים בעשרות תומכים הגיעו לבקו"ם והצהירו על כוונתם לסרב לגיוס: "הדיכוי בגדה מנציח את מעגל האלימות". הפעילים צפויים להישפט ולהישלח לכלא צבאי במהלך היום

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

בצל פרשת האלימות של סמח"ט הבקעה, שאלת ההתנגדות לשירות הצבאי מגיעה שוב אל סדר היום. עימותים פרצו היום (שני) מול בסיס קליטה ומיון בתל השומר בין פעילי שמאל לפעילים של תנועת "אם תרצו", זאת במהלך הפגנת תמיכה שהתקיימה במקום לשני צעירים שצפויים להיכנס לכלא הצבאי בשל סירובם לשרת בצה"ל. השניים, אלון בורמן בן 19 מתל אביב ונועם גור בת 18 מקרית מוצקין הגיעו הבוקר לבקו"ם בליווי של כמה עשרות תומכים ופעילי שמאל זאת לאחר שהצהירו כי בכוונתם לסרב ולהתגייס לצבא הכיבוש, כהגדרתם.

הפגנה של פעילי שמאל אשר באו להפגין נגד גיוס לצה"ל, אפריל 2012. דרור עינב
"צה"ל הוא גוף עם אג'נדה פוליטית שפועל בניגוד לערכים שלי". בורמן וגור מחוץ לבקו"ם/דרור עינב

"צה"ל הוא גוף עם אג'נדה פוליטית שפועל בניגוד לערכים שלי", אמר בורמן לוואלה! חדשות, "זהו צבא של כיבוש ששולט על אוכלוסייה אזרחית ובכך מסכן את כל אזרחי ישראל. הדיכוי שמופעל בשטחי הגדה המערבית הוא טרור שרק מביא ליותר דיכוי ומנציח את מעגל האלימות".

בורמן וגור הגיעו למקום והופתעו לגלות שם את פעילי תנועת "אם תרצו", שחלקם הגיעו מחופשים לליצנים והניפו שלטים בהם נכתב "מגניב להיות חמאסניק" ו"איזה כיף לתמוך בטרור". במקום התפתחו עימותים מילוליים בין הצדדים. "הליצנים האמיתיים הם פעילי השמאל הקיצוני", אומר מתן פלג מ"אם תרצו". "הם מביישים את עצמם. הסרבנות היא בושה לחברה וסכנה למדינת ישראל. זוהי צדקנות שאין לה כל אחיזה במציאות. האנשים הללו הם צבועים שחיים במדינה יהודית ודמוקרטית אבל מבקשים להפוך אותה למדינת כל אזרחיה ולהוריד את ערכיה היהודיים. כל מי שקורא לצה"ל צבא כיבוש או צבא אפרטהייד מנותק מהמציאות. צה"ל הוא צבא הומני שחייליו מסכנים את עצמם על מנת להגן על חפים מפשע והליצנים הללו מהשמאל הם צבועים ודו פרצופיים".

הפגנה של פעילי שמאל אשר באו להפגין נגד גיוס לצה"ל, אפריל 2012. דרור עינב
ההפגנה, הבוקר/דרור עינב

כוחות משטרה שהגיעו למקום הפרידו בין הצדדים ושני הפעילים נכנסו לבקו"ם וצפויים להישפט ולהישלח לכלא צבאי בהמשך היום. "אנשי 'אם תרצו' מנסים לומר שאנו אנטישמים וגזעניים אבל בפועל מי שגזען פה זה הם עצמם", אומרת פעילת השמאל סהר ורדי שהגיעה לתמוך בשני הסרבנים. "מה שאנחנו עושים בשטחים אינו מוסרי ורק אתמול ראינו באופן בולט את ההתנהגות של סא"ל שלום אייזנר. בפועל לא מדובר פה בהתנהגות של קצין אחד. ההתנהגות הזאת של צה"ל מתרחשת מדי יום גם על ידי חיילים פשוטים. זה מה שהכיבוש עושה לח?ברה שלנו וזה יימשך כל עוד מדיניות ישראל בשטחים תמשך".

עוד באותו נושא:
לוחם נשפט למאסר לאחר שסירב לשרת בשטחים
סקר: שליש מהציבור תומך בסרבנות
שמיניסטים סרבנים יצאו למסע הסברה נגד צה"ל

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully