וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובת הצבא - נכונה, ובמקומה

יואב לימור

16.4.2012 / 9:35

גם הפחות סובלניים שבקציני צה"ל התקשו אמש ללמד סניגוריה על סמח"ט הבקעה. יותר מהמעשה עצמו - פרץ אלימות שעלול להיגרר למחוזות פליליים - הטריד המסר שעלול לעלות ממנו, ולפיו צה"ל הוא צבא אלים ודורסני, המפעיל כוח ברוטאלי נגד חפים מפשע וחסרי ישע.

תמונות כאלה הן חלומם של שונאי ישראל באשר הם. משתתפי המטס שסוכל אתמול יכלו רק לחלום על אירוע שכזה, שהופך אותם מפורעי חוק וסדר לקורבנות. גם המפגינים שמתייצבים מדי יום שישי מול כוחות צה"ל בבילעין ובנעלין מנסים להוציא את הכוחות משלוותם, בתקווה שיימצא להם הקצין האחד שיאבד את קור הרוח ויספק להם את תמונת התעמולה המנצחת.

לא אחת הם הצליחו. המכות שצולמו בשכם באינתיפדה הראשונה הובילו לחלוקה סיטונאית של מצלמות לתושבי השטחים במטרה ברורה: לתעד אלימות של צה"ל (ושל המתנחלים) כדי לקעקע את הלגיטימיות של ישראל בעולם. לפלשתינים ולתומכיהם היה ברור שאיש לא מתעניין באבן או בבקבוק תבערה שנזרקים אל ג'יפ צבאי, אבל קצין ישראלי שמכה או שמתעלל הוא תמיד סחורה חמה.

לא הצליח לספק שום הסבר הגיוני לאלימות

התהליך הזה הואץ עם הקדמה הטכנולוגית, שהפכה כל נער שמחזיק בטלפון טאץ' לצלם/כתב בפוטנציה. בעידן שבו הכל גלוי צה"ל מביא בחשבון שהוא לא יוכל לפעול בכפר לבנוני או במחנה פליטים עזתי בלי שכל מהלך, כל תנועה וכל כדור יצולמו ויתועדו.

את כללי הברזל האלה מנחילים כבר שנים בכל קורסי הפיקוד בצבא, מבית הספר למ"כים ועד קורס מפקדי אוגדות. ייתכן שסא"ל שלום אייזנר החסיר את מערכי השיעור הרלוונטים, או שפשוט לא הבין את שנאמר. גם בתחקיר שנערך לו אמש אצל מפקדיו הוא לא הצליח לספק שום הסביר הגיוני לאלימות שהפגין; טענתו כי הותקף פיזית ומילולית אינה אפילו נסיבה מקילה בסביבה שבה פרובוקציה היא המובן מאליו.

טוב עשה אמש צה"ל שמיהר להשעות את הקצין, טוב עשה הפצ"ר שהורה על חקירת מצ"ח, טוב עשה הרמטכ"ל שבידל את המעשה מערכי צה"ל, טוב יעשו גם ראש הממשלה ושר הביטחון אם יבהירו שזאת אינה דרכנו, ויבדילו את עצמם ואת צה"ל מהימין הקיצוני שכבר הפך את הסמח"ט לגיבור.

כל מי שעיניו בראשו וראה אתמול את התמונות יודע שבסופו של יום יודח הקצין הבכיר בגלל המעשה, ולא פחות מכך - בגלל הטיפשות. כי תפקידו של צה"ל הוא לנצח במלחמה, גם על דעת הקהל, ואתמול צה"ל הפסיד - ובגדול. ובצבא שרוצה לנצח, אין מקום לקצין שאחראי להפסד מביש שכזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully